سری گلکسی نوت سامسونگ مرده است؛ گلکسی زد فولد ۳ حتی از قلم  S Pen این سری پشتیبانی نمی‌کند - تکفارس 
سری گلکسی نوت سامسونگ مرده است؛ گلکسی زد فولد ۳ حتی از قلم  S Pen این سری پشتیبانی نمی‌کند - تکفارس 

سری گلکسی نوت سامسونگ مرده است؛ گلکسی زد فولد ۳ حتی از قلم S Pen این سری پشتیبانی نمی‌کند

افشین نوری
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - 09:54
گلکسی زد فولد ۳

سامسونگ هفته گذشته در رویداد آنپکد خود از دستگاه‌های مختلفی مثل گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ رونمایی کرد. اما شاید برای خیلی‌ها سوال باشد که چرا امسال هیچ خبری از سری گلکسی نوت این شرکت کره‌ای نبود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ظاهراً سامسونگ تصمیم گرفته تا استراتژی خود در رابطه با سری گلکسی نوت را تغییر دهد و به‌جای این محصول، گوشی‌های تاشویی با قلم S Pen ارائه کند؛ ضمن اینکه این گوشی‌ها دارای نمایشگرهای بزرگی نیز هستند که به‌خوبی می‌توانند جای خالی صفحات‌نمایش بزرگ سری نوت را پر کنند.

آیا قلم استایلوس نوت ۱۰/۲۰ با گلکسی زد فولد ۳ کار می‌کند؟

البته پشتیبانی گلکسی زد فولد ۳ از قلم استایلوس به این معنی نیست که این گوشی از قلم‌های نوت ۲۰ یا سایر نوت‌ها هم پشتیبانی خواهد کرد. به نظر می‌رسد که امسال سامسونگ یک قلم S Pen اختصاصی، که شامل قلم S Pen فولد ادیشن در داخل کیس فلیپ کاور و یک قلم مستقل  S Pen پرومی‌شود، برای زد فولد ۳ طراحی کرده که تفاوت‌های قابل‌توجهی با قلم‌های سری نوت دارد.

گلکسی زد فولد ۳

قلم S Pen گلکسی زد فولد ۳ دارای میزان فشار بالاتر و همچنین یک نوک جمع‌شدنی است که برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی می‌تواند به داخل بدنه قلم جمع شود. این قلم همچنین در مقایسه با قلم زد فولد ۲ دارای ۸۰ درصد استقاومت بیشتری است که در نوع خود بی‌نظیر است.

قلم S Pen ادیشن زد فولد ۳ در برابر قلم S Pen پرو

اما تفاوت‌هایی که بین دو قلم جدید گلکسی زد فولد ۳ وجود دارد به شرح زیر است:

  • قلم S Pen پرو فقط از بلوتوث پشتیبانی می‌کند
  • قلم S Pen ادیشن زد فولد ۳ بسیار سبک‌تر و کوتاه‌تر از قلم S Pen پرو است
  • هر دو قلم دارای نوک جمع‌شدنی هستند

نکته جالب‌توجه دیگر در مورد دو قلم S Pen پرو و S Pen فولد ادیشن این است که هر دوی آن‌ها دارای نوک‌های بسیار نرمتری نسبت به قلم‌های گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ پلاس دارند و این موضوع به‌خاطر یک لایه محافظتی اضافی است که در نوک آن‌ها استفاده شده است.

بنابراین با توجه به توضیحات بالا، اگر شما بخواهید که تجربه استفاده از قلم S Pen را روی گلکسی زد فولد ۳ داشته باشید مجبور هستید که قلم استایلوس آن را خریداری کنید. سامسونگ برای ایم منظور پکیج مناسبی برای زد فولد ۳ ارائه کرد که شامل کیس فلیپ کاور با قلم S Pen فولد ادیشن می‌شود.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید