آئودی خودروی مفهومی Skysphere را به‌ طور رسمی معرفی کرد
آئودی خودروی مفهومی Skysphere را به‌ طور رسمی معرفی کرد

آئودی خودروی مفهومی Skysphere را به‌ طور رسمی معرفی کرد

مهدی حلوائی
۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - 16:05
آئودی Skysphere

کمپانی آئودی چندی پیش جزئیاتی از خودروی مفهومی جدید خود با نام Skysphere را منتشر کرده بود و حالا این خودروی مفهومی به‌صورت رسمی معرفی شد. این کانورتیبل جذاب از پیشرانه‌ی برقی و امکانت رفاهی لوکس بهره می‌برد. مهم‌ترین ویژگی این خودرو، فاصله‌ی بین دو محور انطباق‌پذیر آن بوده که با توجه به حالت رانندگی تغییر پیدا می‌کند. Skysphere همچنین از فرمان و پدال‌هایی استفاده کرده که با فعال‌کردن حالت خودران خودرو، به سمت عقب رفته و جمع می‌شوند.

مطالب مرتبط:

این خودروی مفهومی نسبت به دیگر خودروهای مفهومی آلمانی از طراحی جذاب‌تر و مدرن‌تری بهره برده است. با این وجود، ساخت Skysphere به‌هیچ‌وجه کار ساده‌ای نبوده و آئودی امیدوار است تا بتواند این خودرو را در نیمه‌ی دوم دهه‌ی جاری تولید کند. انتظار می‌رود که Skysphere از برد ۵۰۰ کیلومتر (۳۱۰ مایل) پشتیبانی کرده و شتاب ۰ تا ۶۰ مایل را در کمتر از ۴ ثانیه پر کند. همچنین این خودرو ۵۵۳ پوندفیت گشتاور خواهد داشت.

آئودی Skysphere

فاصله‌ی بین دو محور انطباق‌‌پذیر این خودرو فوق‌العاده خیره‌کننده بوده و این ویژگی باعث می‌شود تا طول خودرو در زمان تغییر از حالت اسپرت (۴٫۹۴ متر) به حالت گرند تورینگ (۵٫۱۹ متر) حدود ۲۵۰ میلی‌متر افزایش پیدا کند. شاید این ویژگی چندان مهم به‌نظر نرسد اما از نظر آئودی این ویژگی دو خودرو را در قالب یک خودرو عرضه می‌کند. همچنین شرکت‌های پژو و فولکس‌واگن نیز در گذشته از خودروهای مفهومی با فرمان و پدال‌های جمع‌شدنی رونمایی کرده بودند.

آئودی Skysphere

نظر شما در مورد خودروی مفهومی Skysphere چیست؟ آیا این خودرو به مرحله‌ی تولید خواهد رسید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.