قیمت خودروهای تسلا؛ از مدل ۳ تا رودستر - تکفارس 
قیمت خودروهای تسلا؛ از مدل ۳ تا رودستر - تکفارس 

قیمت خودروهای تسلا؛ از مدل ۳ تا رودستر

مهدی حلوائی
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - 09:00
قیمت خودروهای تسلا؛ از مدل ۳ تا رودستر

کمپانی تسلا برخلاف بسیاری از خودروسازان دیگر، خودروهای خود را به‌طور مستقیم در دسترس مشتریان قرار می‌دهد. شما می‌توانید خودروهای تسلا را از وب‌سایت رسمی و یا نمایشگاه‌های خصوصی این شرکت خریداری کنید. این رویکرد موجب کاهش هزینه‌ برای شرکت و خریداران شده است. با این وجود، تسلا به تغییر قیمت خودروهای خود شهرت داشته و معمولاً این تغییر با افزایش قیمت خودروها همراه است. در این مقاله به بررسی قیمت خودروهای فعلی و آینده‌ی تسلا خواهیم پرداخت.

مطالب مرتبط:

تسلا مدل 3

تسلا مدل ۳

تسلا مدل ۳ ارزان‌ترین خودروی این کمپانی آمریکایی می‌باشد. مدل ۳ نه تنها پرفروش‌ترین خودروی برقی در کشور آمریکا بوده بلکه پرفروش‌ترین خودروی برقی دنیا نیز می‌باشد. نسخه‌ی مجهز به سیستم تمام‌خودران این خودرو همانند دیگر خودروهای تسلا ۱۰٫۰۰۰ دلار گران‌تر از نسخه‌ی استاندارد با سیستم نیمه‌خودران اتوپایلت است. رنگ‌های مختلف این خودرو نیز در قیمت آن تاثیر داشته و نسخه‌‎ی قرمزرنگ آن ۲۰۰۰ دلار هزینه‌ی بیشتر در بر خواهد داشت.

رنگ استاندارد روکش‌های داخلی این خودرو سیاه بوده اما شما می‌توانید با پرداخت ۱۰۰۰ دلار بیشتر از نسخه‌ی با روکش‌های سفید و سیاه آن بهره‌مند شوید. در حال حاضر نسخه‌ی فول آپشن Standard Range Plus به قیمت ۵۵٫۷۹۰ دلار به‌فروش رسیده و نسخه‌ی فول آپشن Long Range و Performance نیز به ترتیب ۶۵٫۷۹۰ دلار و ۷۱٫۱۹۰ دلار قیمت‌گذاری شده است.

تسلا مدل Y

تسلا مدل Y

در حالی که تسلا مدل ۳ فروش فوق‌العاده‌ای داشته، کراس‌اور تسلا مدل Y که به‌تازگی روانه‌ی بازار شده است توانایی ثبت عملکردی حتی بهتر از مدل ۳ را نیز دارد. با این وجود، قیمت این خودرو‌ی ۵۳٫۹۹۰ دلاری بالاتر از مدل ۳ می‌باشد. هر دو نسخه‌ی این خودرو از سیستم تمام چرخ متحرک استفاده کرده‌اند. هزینه‌ی رنگ‌بندی‌های مختلف این خودرو در بین دو نسخه از ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار بوده و چرخ‌های ۲۰ اینچی و ۲۱ اینچی نسخه‌های مختلف آن ۲۰۰۰ دلار هزینه‌ی اضافی در بر خواهند داشت.

تسلا در طراحی روکش داخلی این خودرو از رنگ سیاه استفاده کرده اما رنگ‌بندی سیاه و سفید آن را نیز با قیمت ۱۰۰۰ دلار در دسترس قرار داده است. اضافه‌کردن قابلیت سیستم تمام‌خودران نیز ۱۰.۰۰۰ دلار هزینه داشته و افزودن دو صندلی دیگر به پنج صندلی اصلی نسخه‌ی Long Range قیمت نهایی خودرو را ۳۰۰۰ دلار بالاتر می‌برد. همچنین گیره بکسل این خودرو نیز ۱۰۰۰ دلار دیگر به قیمت آن اضافه می‌کند. قیمت نسخه‌ی فول آپشن Long Range این خودرو ۷۴٫۱۹۰ دلار بوده و این قیمت برای مدل Performance برابر با ۷۶٫۱۹۰ دلار خواهد بود. نسخه‌ی استاندارد Performance نیز ۶۰٫۹۹۰ دلار قیمت‌گذاری شده است.

تسلا مدل S

تسلا مدل S

تسلا مدل ۳ به‌تازگی به‌روزرسانی مهمی را دریافت کرد و طراحی بخش خارجی و داخلی آن دچار تغییراتی شد. از این رو، قیمت این خودرو نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است. قیمت تسلا مدل Long Range S که به سیستم تمام‌ چرخ متحرک، دو موتور و ظرفیت پیمایش ۴۰۵ مایل مجهز شده، از ۸۴٫۴۹۰ دلار شروع می‌شود. نسخه‌ی سه‌موتوره‌ی پلید (Plaid) که توان ۱۰۰۰ اسب بخار را تولید می‌کند نیز به قیمت ۱۲۴٫۴۹۰ دلار به‌فروش می‌رسد. تولید نسخه‌ی پلید پلاس به‌دلیل عملکرد خوب نسخه‌ی استاندارد پلید متوقف شده است.

تسلا مدل S در چندین رنگ متنوع عرضه شده است. نسخه‌ی قرمزرنگ این خودرو گران‌ترین مدل آن بوده و ۲۵۰۰ دلار گران‌تر از نسخه‌ی استاندارد می‌باشد. قیمت نسخه‌ی مجهز به سیستم تمام‌خودران نیز ۱۰.۰۰۰ دلار بالاتر می‌باشد. همچنین مدل فول آپشن Long Range به قیمت ۱۱۰٫۱۹۰ دلار به‌فروش رسیده و قیمت مدل فول آپشن پلید نیز ۱۵۰٫۱۹۰ دلار می‌باشد.

تسلا مدل X

تسلا مدل X

تسلا مدل X با قیمت پایه‌ی ۹۴٫۶۹۰ دلار، گران‌ترین خودروی برقی تسلا بوده و ۱۰.۰۰۰ دلار نیز گران‌تر از مدل ۳ می‌باشد. این SUV پنج نفره تنها در دو نسخه‌ی Long Range و پلید عرضه شده و هر دو نسخه‌ از سیستم تمام چرخ متحرک بهره برده‌اند. با این وجود، نسخه‌ی پلید به سه موتور مجهز شده و عملکرد بهتری را ارائه داده است. نسخه‌ی Long Range با رنگ داخلی سیاه عرضه شده اما رنگ سیاه و سفید (۲۰۰۰ دلار) آن نیز موجود می‌باشد.

نسخه‌ی هفت نفره‌ی این خودرو نیز ۳٫۵۰۰ دلار به قیمت اصلی آن اضافه می‌کند. اضافه‌کردن قابلیت سیستم تمام خودران مانند همیشه ۱۰.۰۰۰ دلار هزینه‌ی اضافی در بر خواهد داشت. همچنین نسخه‌ی فول آپشن Long Range و پلید به ترتیب ۱۲۷٫۶۹۰ دلار و ۱۴۷٫۶۹۰ دلار قیمت‌گذاری شده است.

تسلا سایبرتراک

تسلا سایبرتراک

پیک‌آپ برقی سایبرتراک بدون شک یکی از جنجالی‌ترین خودروهای تاریخ می‌باشد. این خودرو که قرار است تا در اواخر سال ۲۰۲۱ و یا اوایل سال ۲۰۲۲ عرضه شود، از طراحی خیره‌کننده‌ای برخوردار بوده و جنس بدنه‌ی آن از فولاد ضد زنگ می‌باشد. بدنه‌ی ضدضربه و شیشه‌های ضدگلوله از دیگر ویژگی‌های این پیک‌آپ محبوب تسلا است. گفته‌ می‌شود که سایبرتراک ظرفیت کشش ۷٫۵ تن بار را نیز دارد.

نسخه‌ی پایه‌‌ی این خودرو با ۱ موتور و دیفرانسیل عقب ۳۹٫۹۹۰ دلار قیمت داشته و نسخه‌ی دوموتوره با سیستم تمام چرخ متحرک آن نیز ۴۹٫۹۹۰ قیمت‌گذاری شده است. همچنین قیمت نسخه‌ی مجهز به سه موتور و سیستم تمام چرخ متحرک این خودرو نیز ۶۹٫۹۰۰ دلار می‌باشد. اضافه‌کردن قابلیت سیستم تمام‌خودران به سایبرتراک مبلغ ۱۰.۰۰۰ دلار را به قیمت اصلی آن اضافه خواهد کرد. تسلا پیش‌فروش این خودرو را با مبلغ قابل بازگشت ۱۰۰ دلار آغاز کرده است.

تسلا سمی

تسلا سمی

تولید محدود ۱۸چرخ برقی تسلا با نام تسلا سمی (Semi) از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. تسلا از این کامیون برقی به عنوان “امن‌ترین و راحت‌ترین کامیون تاریخ” یاد کرده است. قرار است که این کامیون در دو نسخه با ظرفیت پیمایش ۳۰۰ و ۵۰۰ مایل عرضه شود. در حال حاضر اطلاعات بیشتری از تسلا سمی در دسترس نیست.

پیش‌فروش نسخه‌های ۳۰۰ و ۵۰۰ مایلی این کامیون با مبلغ ۲۰٫۰۰۰ دلار آغاز شده است اما برای پیش‌خرید نسخه‌ی محدود Founders باید مبلغ کامل ۲۰۰٫۰۰۰ دلار را پرداخت کنید.

تسلا رودستر

تسلا رودستر

نسخه‌ی جدیدی از اولین خودروی برقی تسلا با نام تسلا رودستر در دست ساخت است. با این وجود، تولید این خودرو تا سال ۲۰۲۲ با تاخیر مواجه شده است. به ادعای تسلا، رودستر شتاب ۰ تا ۶۰ مایل (۰ تا ۱۰۰ کیلومتر) را تنها در ۱٫۹ ثانیه پر می‌کند. هنوز جزئیات بیشتری از این خودرو در دسترس نیست اما تسلا مبلغ ۵۰٫۰۰۰ دلار را به عنوان هزینه‌ی پیش‌فروش در نظر گرفته است.

سیستم تمام‌خودران تسلا چه ویژگی‌هایی دارد؟

فناوری نیمه‌خودران اتوپایلت خودروهای تسلا یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های موجود در خودروهای برقی می‌باشد. این فناوری امکان حفظ سرعت و جایگاه خودرو در جاده را به‌وجود آورده است. همچنین قابلیت Summon این خودروها امکان پارک خودکار آ‌ن‌ها را فراهم آورده است.

اما سیستم‌ تمام‌خودران تسلا چه ویژگی‌هایی را به خودرو اضافه می‌کند؟ این سیستم که هزینه‌ی آن ۱۰٫۰۰۰ دلار می‌باشد، قابلیت مسیریابی، حرکت در جاده‌های شهری، تغییر خودکار لاین، پارک‌کردن و ویژگی‌های پیشرفته‌تر Summon را به همراه دارد. همچنین این قابلیت به به‌روزرسانی‌های جدید خودرو نیز دسترسی دارد.

نظر شما در مورد خودروهای تسلا چیست؟ کدام‌ یک از خودروهای تسلا توجه شما را به خود جلب کرده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات رایج:

  • ارزان‌ترین خودروی تسلا کدام است؟

خودروی تسلا مدل ۳ با قیمت پایه‌ی ۴۱٫۱۹۰ دلار به عنوان ارزان‌ترین خودروی این شرکت به حساب می‌آید.

  • هزینه‌ی شارژ خودروهای تسلا چه‌ مقدار است؟

هزینه‌ی شارژ خودروهای تسلا با توجه به قوانین ایالت‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. با این وجود، شارژ کامل باتری ۶۰ کیلووات‌ساعتی نسخه‌ی پایه‌ی مدل ۳ حدود ۷٫۶۸ دلار می‌باشد.

اینستاگرام تکفارس

تلگرام تکفارس

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.