فاکسکان: تولید سری آیفون ۱۳ در اواخر امسال با مشکل مواجه خواهد شد - تکفارس 
فاکسکان: تولید سری آیفون ۱۳ در اواخر امسال با مشکل مواجه خواهد شد - تکفارس 

فاکسکان: تولید سری آیفون ۱۳ در اواخر امسال با مشکل مواجه خواهد شد

افشین نوری
۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - 11:17
Foxconn

شرکت فاکسکان (Foxconn) که از مونتاژکنندگان اصلی گوشی‌های آیفون اپل است، امروز پیش‌بینی خود برای سه ماهه سوم امسال را منتشر کرد. این شرکت در گزارش امروز خود گفته است که در سه ماهه سوم امسال با کمبود قطعات موردنیاز برای تولید سری آیفون ۱۳ مواجه خواهد شد. فاکسکان در ماه می امسال گفته بود که مدت زمان بین ثبت سفارش تراشه‌ها تا دریافت آن‌ها حدود یک سال طول می‌کشد که این مدت زمان طولانی باعث کمبود تراشه در بازار شده است.

کمبود جهانی تراشه ممکن است تولید آیفون‌های اپل را با مشکل مواجه سازد

با وجود اینکه فاکسکان برای سه ماهه دوم امسال رشد ۳۰ درصدی سودآوری را گزارش کرده است، اما این شرکت تاکید کرده است بود که باید منتظر ماند و دید آیا احیای مجدد بازار آسیا بعد از پایان نسبی شیوع ویروس کرونا می‌تواند تاثیر چندانی روی بهبود اوضاع تامین‌کنندگان قطعات داشته باشد یا نه. در حالیکه فاکسان در سه ماهه دوم امسال رشد ۲۰ درصدی درآمد را تجربه کره است، ممکن است در سه ماهه سوم امسال با کاهش ۳ تا ۱۵ درصدی این درآمدها مواجه شود.

اپل

لیو یانگ‌وی (Liu Young-way) مدیرعامل فاکسان گفته است:

پیش‌بینی‌های ما، صرفاً براساس شرایط کنونی پاندمی کرونا در آسیا بیان شده و  به نظر می‌رسد که شرایط این بیماری در قاره آسیا در حال وخیم‌تر شدن است. آسیا یک منطقه حیاتی برای فناوری‌های ارتباطی است و بنابراین لازم است که ما وضعیت کرونا را در این منطقه با دقت رصد کنیم تا بتوانیم یک برآورد کلی از وضعیت زنجیره تامین قطعات در این قاره کهن داشته باشیم.

مطالب مرتبط:

البته از آنجاییکه مشتریان فاکسکان جزو شرکت‌های بزرگ دنیا محسوب می‌شوند، این شرکت برخلاف سایر کمپانی‌ها، چندان تحت تاثیر شرایط موجود قرار نگرفته است. با این‌حال، لیو در صحبت‌های خود گفته است که کمبود تراشه در بازار باعث شده تا تولید دستگاه‌های مک‌بوک و آیپد به‌شدت تحت‌تاثیر قرار بگیرد و به همین‌خاطر فاکسکان شروع به کاهش تعداد دستگاه‌های آیفون در خطوط تولید خود خواهد کرد.

اپل مونتاژ ماژول دوربین‌های سری آیفون ۱۳ را هم به فاکسان می‌سپارد

فاکسان در نیمه اول امسال، درآمد و سودآوری خوبی داشته است و دیوید هوانگ (David Huang) مدیر مالی این شرکت، تقاضای زیاد برای گوشی‌های هوشمند را دلیل اصلی این رشد دانسته است. فاکسان هرچند برای سه ماهه سوم امسال، کاهش درآمدهایش را پیش‌بینی کرده است، اما انتظار می‌رود که این شرکت در زمینه تولید سری آیفون ۱۳ کمک‌هایی دریافت کند. ظاهراً قرار است شرکت چین‌تایپه‌‌ای Fubon Securities بخشی از ۸۵ میلیون آیفونی که اپل برای عرضه در سال جاری پیش‌بینی کرده است تولید کند.

فاکسکان

از طرفی، وب‌سایت The Elec گزارش داده است که فاکسکان امسال علاوه بر گوشی‌های آیفون، کار مونتاژ ماژول‌های دوربین آیفون‌های جدید اپل را نیز بر عهده خواهد داشت. ظاهراً اپل قصد دارد ماژول‌های آماده را در اختیار فاکسکان قرار دهد و فاکسکان آن‌ها را به مدل‌های آیفون اضافه کند. به این‌ترتیب، اپل امسال برای کاهش هزینه‌های خود، اقدام به خرید ماژول‌های آماده دوربین از شرکت‌های ال جی و شارپ خواهد کرد و سپس آن‌ها را در اختیار فاکسکان برای مونتاژ قرار خواهد داد.

ما تقریباً چهار هفته تا زمان معرفی رسمی گوشی‌های آیفون ۱۳ فاصله داریم و هفته گذشته نیز شاهد درز شایعاتی درباره افزایش ظرفیت باتری‌های آیفون‌های امسال بودیم. مطمئتاً بخشی از این افزایش ظرفیت باتری‌ها به‌خاطر نرخ‌ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پروموشن (ProMotion) مدل‌های آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس خواهد بود که کاملاً طبیعی‌ست.

اپل همچنین امیدوار است که مصرف انرژی نمایشگرهای پروموشن آیفون‌های جدید را با بهره‌گیری از یک صفحه LTPO کاهش دهد. این صفحه نه تنها به ارائه یک نمایشگر همیشه‌روشن کمک خواهد کرد، بلکه نرخ نوسازی صفحات را نیز تا ۱ هرتز کاهش خواهد داد. این اتفاق در زمانی خواهد افتاد که نمایشگر گوشی محتواهای استاتیک مانند متن و ایمیل را نمایش می‌دهد. در نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز نیز شما قادر به اجرای روان بازی‌ها و انیمیشن‌ها خواهید بود. البته بخشی از ظرفیت باتری‌ها هم صرف اتصال ۵G خواهد شد.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید