عرضه ویژگی های ور او اس ۳ برای نسخه کنونی - تکفارس  
عرضه ویژگی های ور او اس ۳ برای نسخه کنونی - تکفارس  

ویژگی های ور او اس ۳ برای نسخه کنونی نیز عرضه خواهد شد

مهدی ملکی
۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - 10:04
گوگل ور او اس

سامسونگ روز گذشته ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک که مجهز به ور او اس (Wear OS) گوگل هستند را معرفی کرد. گوگل نیز در این مراسم ویژگی‌های جدید نسخه ۳ سیستم عامل پوشیدنی‌های خود از جمله به‌روزرسانی پیام‌ها، امکان استفاده از گوگل پی (Google Pay) در کشورهای بیشتر، پخش آفلاین محتوا از طریق یوتیوب موزیک، اپلیکیشن‌ها و ویژگی‌های جدید را معرفی کرد.

این ساعت‌ها افزون بر حسگرهای جدید و سیستم عامل گوگل، برای اولین بار میزبان یک تراشه ۵ نانومتری برای بهره‌گیری از ور او اس هستند. جدای از تفاوت‌های اندک در طراحی گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک، اغلب مشخصات این دو مدل مشابه و یکسان است. گلکسی واچ ۴ در دو اندازه ۴۴ میلی‌متری (نمایشگر ۱.۳۶ اینچی) و ۴۰ میلی‌متری (نمایشگر ۱.۱۹ اینچی) روانه بازار می‌شود.

گلکسی واچ ۴ کلاسیک از سوی دیگر در ابعاد ۴۶ و ۴۲ میلی‌متر با نمایشگرهایی یکسان در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. تراکم پیکسل در نمایشگرهای مذکور ۳۳۰ppi خواهد بود.

به ادعای سامسونگ سری ساعت‌های گلکسی واچ ۴ با توجه به ملاحظات سلامتی بازطراحی شده‌اند. حسگر فعال زیستی قرار گرفته در پشت این محصولات می‌تواند میزان و فشار خون و ضربان قلب را اندازه بگیرند و ارزیابی ترکیب بدن را انجام دهند. شما می‌توانید اطلاعات بیشتر درباره این ساعت‌ها را از این لینک دنبال کنید.

مطالب مرتبط:

به بحث اصلی باز گردیم؛ با این حال، بسیاری از ویژگی‌های مذکور برای نسخه ۲ ور او اس نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. اپلیکیشن جدید پیام‌ها اجازه می‌دهد که شما تنها از طریق مچ و آسان‌تر به دیگران پاسخ دهید.

گوگل پی هم اجازه می‌دهد که اکنون از طریق مچ در ۱۶ کشور مختلف به انجام تراکنش‌های مالی بپردازید. کشورهای بلژیک، برزیل، شیلی، کرواسی، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، هنگ کنگ، ایرلند، نیوزیلند، نروژ، اسلوواکی، سوئد، تایوان، اوکراین و امارات متحده عربی از جمله این کشورها هستند. بسیاری از این مناطق تاکنون تنها اجازه می‌دادند که کاربران روی گوشی هوشمند خود از گوگل پی استفاده کنند.

اپلیکیشن‌های جدید همچنین در کنار کاشی‌های جدید مانند Calm، Komoot، رهگیری دوره قاعدگی، چرخه خواب، اسپاتیفای و Strava برای این سیستم عامل عرضه می‌شوند. ساعت‌های مجهز به ور او اس ۲ طی هفته‌های آینده این به‌روزرسانی‌ها را دریافت خواهند کرد.

گوگل ور او اس

در رویداد گوگل I/O 2021 مشخص شد که این شرکت کره‌ای همراه با گوگل تمرکز مضاعفی روی این سیستم عامل منعطف خواهند کرد تا ور او اس باری دیگر در نسخه سوم بدرخشد. به این منظور نیاز است که اپلیکیشن‌های این اکوسیستم به گونه‌ای تنظیم شوند که کمترین مصرف انرژی و باتری را داشته باشند؛ موضوعی که سامسونگ در آن تجربه کسب کرده و آماده عمل است.

گوگل نیز در همین راستا قول داده که کارکرد بهتری را در سیستم عامل گجت‌های پوشیدنی خود اعمال کند. به این معنا که اپلیکیشن‌ها در جدیدترین تراشه‌های مورد استفاده در این ساعت‌ها، حدود ۳۰ درصد روان‌تر خواهند بود و همچنین انیمیشن‌های بهتری خواهند داشت.

برای اعمال عمر باتری طولانی‌تر، لایه‌های پایین‌تر سیستم عامل برای استفاده از انرژی اندک هسته‌های سخت‌افزار بهینه خواهد شد. به عبارت دیگر یعنی شما می‌توانید حسگر اندازه‌گیری ضربان قلب را استفاده کرده، خواب خود را رهگیری کنید و باز هم شاهد ظرفیت باتری زیادی برای ادامه روز باشید.

دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل ور او اس اکنون می‌توانند یک رابط کاربری قابل شخصی‌سازی روی پوسته اصلی اضافه کنند. ظاهراً‌ گوگل سرانجام متوجه شده که این موضوع همان چیزی تلقی می‌شود که اندروید را در بازار گوشی‌های هوشمند به این جایگاه رسانده است. در نتیجه از این به بعد سامسونگ به فروش گلکسی واچ‌های مبتنی بر ور او اس خواهد پرداخت که رابط کاربری وان UI روی آن‌ها اجرا می‌شود؛ این فرایند را می‌توان به دیگر تولید کنندگان ساعت‌های هوشمند نیز تعمیم داد.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.