اینستاگرام قابلیت های جدیدی را دریافت کرد تکفارس  
اینستاگرام قابلیت های جدیدی را دریافت کرد تکفارس  

اینستاگرام قابلیت های جدیدی را دریافت کرد

مهدی حلوائی
۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - 16:09
قابلیت "محدودیت‌ها" در اینستاگرام

پس از شکست تیم ملی فوتبال انگلیس در فینال مسابقات یورو ۲۰۲۰، صفحه‌ی اینستاگرام برخی از بازیکنان سیاه‌پوست این تیم هدف توهین‌های نژادپرستانه‌ متعددی قرار گرفت و حالا به‌نظر می‌رسد که اینستاگرام ویژگی‌های جدیدی را برای پیشگیری از رخ‌دادن اتفاقی مشابه عرضه کرده است. یکی از این ویژگی‌ها، “محدودیت‌ها” نام داشته که فعال‌کردن آن به کاربرانی که شما را دنبال نکرده و یا به‌تازگی شما را دنبال کرده‌اند اجازه‌ی ارسال نظر و یا پیام خصوصی را نخواهد داد.

مطالب مرتبط:

این قابلیت از امروز در دسترس تمام کاربران قرار گرفته است. کاربران همچنین می‌توانند بخش نظرات و پیام‌های خصوصی را به‌طور کامل غیرفعال کنند اما این ویژگی برای افرادی که ترجیح می‌دهند تا بازخوردهای مثبت را دریافت کنند، کاربردی خواهد بود. اینستاگرام همچنین در حال تکمیل قابلیت کلمات مخفی خود بوده که به کاربران این امکان را می‌دهد تا پیامهای خصوصی‌‌ای که در آن‌ها از کلمه، عبارت و ایموجی‌های توهین‌آمیز استفاده شده را فیلتر کرده و آن‌ها را در پوشه‌ای مخفی قرار دهند. این قابلیت حالا لیست بزرگ‌تری از کلمات، ایموجی‌‌ها و هش‌تگ‌های توهین‌آمیز را شامل می‌شود. آخرین ویژگی جدید اینستاگرام نیز به‌طور جدی‌تری با کاربرانی که پیام‌های توهین‌آمیز را ارسال کرده‌اند، برخورد می‌کند.

توهین‌های نژادپرستانه به ستاره‌های فوتبال انگلیس به‌ویژه باکایوکو ساکا، مارکوس رشفورد و جیدن سانچو باعث شد تا شاهزاده ویلیام، بوریس جانسون و اتحادیه‌ی فوتبال انگلیس به‌طور جدی‌تری به مقابله با موضوع نژادپرستی بپردازند. به‌نظر می‌رسد که اینستاگرام نیز سعی داشته تا با عرضه‌ی ویژگی‌های جدید با رفتارهای نژادپرستانه در پلتفرم خود مقابله کند.

نظر شما در مورد این قابلیت‌های جدید اینستاگرام چیست؟ آیا این قابلیت‌ها به پیش‌گیری از ارسال و دریافت پیام‌های توهین‌آمیز جلوگیری کرده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید