سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳ معرفی شد - تکفارس 
سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳ معرفی شد - تکفارس 

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳ معرفی شد

مهدی ملکی
۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - 09:44
سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳ دومین گوشی تاشوی سامسونگ است که در مراسم آنپکد روز گذشته معرفی شد. این محصول همراه با طراحی جدید در هر دو نمایشگر به اضافه یک استاندارد IPX8 دقیقاً مانند گلکسی زد فولد ۳ به بازار عرضه خواهد شد.

اکنون گلکسی زد فلیپ ۳ مجهز به نمایشگر خارجی ۱.۹ اینچی سوپر امولد (Super AMOLED) با رزولوشن ۵۱۲ × ۲۶۰ پیکسل است. این نمایشگر جدید به کاربران اجازه می‌دهد که اعلان‌ها را ساده‌تر بررسی کرده و همچنین از اپلیکیشن‌های بیشتری بدون باز کردن دستگاه استفاده کنند.

نمایشگر داخلی نیز تا حد زیادی ارتقا یافته است. این نمایشگر با وجود حفظ ابعاد ۶.۷ اینچی و نوع داینامیک امولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، این بار از نرخ پویای ۱۲۰ هرتز هم پشتیبانی می‌کند.

مطالب مرتبط:

دوربین‌های قرار گرفته در قسمت خارجی دستگاه اکنون به صورت عمدی همراه با یک فلش LED چیده شده‌اند. یکی از این لنزها دارای رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل با f/1.8 است که از فناوری‌های Dual Pixel AF و OIS نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین دوم که یک لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی f/2.2 است، دقیقاً مشابه چیزی است که پیش‌تر در گلکسی فلیپ و فلیپ ۵G مشاهده کرده بودیم.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳

جدای از این دوربین‌ها، یک لنز تصویربرداری سلفی نیز درون نمایشگر داخلی به صورت یک روزنه با رزولوشن ۱۰ مگاپیکسل و f/2.4 قرار دارد. اگرچه خود دوربین‌ها هنوز هم کیفیت خارق العاده‌ای را به نمایش نمی‌گذارند اما اکنون کاربران می‌توانند از دوربین‌های اصلی دستگاه برای ثبت تصاویر سلفی با کیفیتی بالا استفاده کنند.

سامسونگ تصمیم گرفته از یک پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ با معماری ۵ نانومتری همراه با ۸ گیگابایت رم در کنار ۱۲۸ الی ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 در طراحی گلکسی زد فلیپ ۳ استفاده کند. همچنین این محصول از Sub6 و mmWave 5G پشتبیانی می‌کند. در حال حاضر مشخص نیست که آیا همه نسخه‌های مختلف این دستگاه به این دو مورد مجهز خواهند شد یا خیر. ممکن است که در برخی از بازارها گلکسی زد فلیپ ۳ فاقد mmWave باشد.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳

سامسونگ این گوشی را نسبت به نسل پیش، ۱.۳ میلی‌متر کوتاه‌تر، ۱.۴ میلی‌متر باریک‌تر و همچنین ۰.۳ میلی‌متر نازک‌تر طراحی کرده است. لازم به ذکر است که وزن دستگاه بدون تغییر هنوز هم ۱۸۳ گرم است. باتری نیز از همین قاعده پیروی کرده است. به این ترتیب کاربران با تهیه گلکسی زد فلیپ ۳ به یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعت دسترسی خواهند یافت. مورد بعدی استفاده از شارژ ۱۵ واتی است که برای یک گوشی هوشمند با قیمت بالای ۱۰۰۰ پوند در سال ۲۰۲۱ عجیب به نظر می‌رسد.

سامسونگ همچنین هفت رنگ مختلف برای این دستگاه در نظر گرفته که در تصاویر همین صفحه قابل مشاهده است. قاب‌های محافظ این دستگاه هم با پیروی از همین اصل در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شود.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳

مدل مجهز به رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با قیمت پایه ۹۴۹ یورو (۱۰۴۹ پوند) و مدل مجهز به حافظه ۲۵۶ گیگابایت با قیمت ۹۹۹ یورو (۱۰۹۹ پوند) راهی بازار خواهد شد. باید توجه کنید که این دستگاه از درگاه کارت میکرو اس دی پشتیبانی نمی‌کند. پیش خرید دستگاه از امروز آغاز می‌شود و انتظار می‌رود که اولین محموله آن هفته آینده در اختیار کاربران قرار گیرد.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.