گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ با دوربین زیر نمایشگر معرفی شد - تکفارس 
گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ با دوربین زیر نمایشگر معرفی شد - تکفارس 

گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ با دوربین زیر نمایشگر معرفی شد

مهدی ملکی
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - 19:56
سامسونگ گلکسی زد فولد ۳

همان‌طور که انتظار می‌رفت سامسونگ، گلکسی زد فولد ۳ را در رویداد آنپکد ساعتی پیش معرفی کرد. سومین نسل از محصولات تاشوی این سری سامسونگ همراه با استاندارد IPX8 جهت مقاومت در برابر نفوذ آب و همچنین پشتیبانی از S Pen معرفی شد. این نسل از گلکسی زد فولد با مقاومت بیشتر نمایشگر و عملکرد بهبود یافته به بازار عرضه خواهد شد.

گلکسی زد فولد ۳ به دو نمایشگر ۷.۶ اینچی آمولد داینامیک با نرخ تازه‌سازی پویای ۱۲۰ هرتز مجهز است. با این حال این محصول جدید به دوربین زیر نمایشگر مجهز شده است و برخلاف نسخه نسل پیش دیگر خبری از روزنه دوربین نیست. به این ترتیب گلکسی زد فولد ۳ تبدیل به اولین دستگاه این شرکت می‌شود که به یک دوربین زیر نمایشگر مجهز شده است.

لنز دوربین زیر نمایشگر این دستگاه تنها ۴ مگاپیکسل است اما دوربین‌های دیگر محصول کاربران را ناامید نمی‌کند. در حقیقت این دوربین بیشتر برای تماس‌های تصویری در نظر گرفته شده است. کاربران می‌توانند برای مصارف دیگر از یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی قرار گرفته در قسمت بیرونی دستگاه بهره ببرند. در رابطه با قسمت خارجی دستگاه سخن گفتیم. سامسونگ برای محافظت از این قسمت از یک گوریلا گلس ویکتوس مورب ۶.۲ اینچی استفاده کرده است.

سامسونگ گلکسی زد فولد ۳

گلکسی زد فولد ۳ مبتنی بر یک پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ همراه با پشتیبانی از Sub6 و mmWave 5G است. مهندسان سامسونگ در کنار این پردازنده از یک رم ۱۲ گیگابایت و حافظه UFS 3.1 استفاده کرده‌اند تا تمام عملیات‌های دستگاه به واسطه اندروید ۱۱ و رابط کاربری وان UI باز هم روان باقی بمانند.

از جمله دوربین‌های دستگاه می‌توان به یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی f/1.8 با ابعاد ۱.۷۶/۱ اینچیاشاره کرد. لنز بعدی یک لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی f/2.2 است. نهایتاً به لنز ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فتو f/2.4 می‌رسیم که قادر به ارائه درجه بزرگنمایی نه چندان قابل توجه ۲ برابری است.

سامسونگ گلکسی زد فولد ۳

دوربین اصلی از فناوری‌های Dual Pixel AF و OIS پشتیبانی می‌کند. پنل پشتی نیز تماماً توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. طراحی زد فولد ۳ دقیقاً منطبق بر الگوی سامسونگ است. سامسونگ از یک قاب آلومینیومی برای پوشش دستگاه استفاده کرده است.

این غول کره‌ای با کاهش میلی‌متری ابعاد دستگاه در قسمت‌های مختلف، ابعاد آن را نسبت به مدل پیشین فشرده‌تر کرده است. وزن دستگاه نیز با اندکی کاهش اکنون به ۲۷۱ گرم رسیده است. با این حال باتری برخلاف دیگر بخش‌های گوشی با یک پسرفت روبه‌رو شده است. باتری این دستگاه با ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعت، ۱۰۰ میلی‌آمپرساعت نسبت به گلکسی زد فولد ۲ ظرفیت کمتری دارد. گلکسی زد فولد ۳ از شارژ سریع مستقیم ۲۵ وات، بی‌سیم ۱۱ وات و شارژ معکوس ۴.۵ وات پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ گلکسی زد فولد ۳

مسلماً یکی از بزرگ‌ترین تغییرات زد فولد ۳ نسبت به نسل پیش، پشتیبانی از قلم اس (S Pen) است. کاربران می‌توانند به دلخواه یکی از قلمی‌های S Pen Pro و S Pen Fold Edition که به صورت انحصاری برای این محصول طراحی شده را انتخاب کنند. قلم مذکور با وجود سبک‌تر بودن، فاقد بلوتوث است. اگرچه پشتیبانی از بلوتوث در این نسخه از قلم حذف شده اما ارائه دستورهای هوایی به کمک آن هنوز هم ممکن است. همانند گلکسی S21 اولترا، قسمتی برای قرارگیری قلم درون خود دستگاه تعبیه نشده و کاربران باید قاب محافظ را به این منظور جداگانه تهیه کنند.

وظایف چندگانه نیز در گلکسی زد فولد ۳ بهبود یافته است. رابط کاربری بهبودهای بسیاری به خود دیده بنابراین اکنون قسمت کردن صفحه میان چند اپلیکیشن راحت‌تر از گذشته انجام می‌شود. یک منوی مینی نیز در رابط کاربری گلکسی زد فولد ۳ تعبیه شده تا کاربران بدون نیاز به استفاده از دکمه‌ها و فرمان‌های لمسی بتوانند ناوبری را انجام دهند.

سامسونگ گلکسی زد فولد ۳

گلکسی زد فولد ۳ در سه رنگ مشکی، سبز و نقره‌ای به بازار عرضه می‌شود. مدل‌های مجهز به حافظه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت این محصول به با قیمت پایه ۱۶۰۰ یورو در دسترس قرار خواهند گرفت. پیش‌خرید گلکسی زد فولد ۳ از هم‌اکنون آغاز شده و انتظار می‌رود که اولین محموله طی هفته آینده به کاربران تحویل داده شود. قیمت کنونی این محصول حدود ۲۰۰ یورو نسبت به گلکسی زد فولد ۲ در حین عرضه ارزان‌تر است.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید