مدیاتک از تراشه های دایمنسیتی ۹۲۰ و ۸۱۰ رونمایی کرد
مدیاتک از تراشه های دایمنسیتی ۹۲۰ و ۸۱۰ رونمایی کرد

مدیاتک از تراشه های دایمنسیتی ۹۲۰ و ۸۱۰ رونمایی کرد

مهدی حلوائی
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - 18:57
پردازنده دایمنسیتی

مدیاتک پردازنده‌های جدید خود با نام‌های دایمنسیتی ۹۲۰ و دایمنسیتی ۸۱۰ را معرفی کرد. این دو پردازنده که در واقع نسخه‌های جدید دایمنسیتی ۹۰۰ و ۸۰۰ محسوب می‌شوند، براساس معماری ۶ نانومتری TSMC طراحی شده‌اند. هر دو پردازنده هشت‌هسته‌ای بوده و از صفحه نمایش‌های فول اچ‌دی و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند و از این رو بازار گوشی‌های میان‌رده را هدف قرار داده‌اند.

مطالب مرتبط:

پردازنده دایمنسیتی 920

پردازنده‌ی دایمنسیتی ۹۲۰ از ترکیب هسته‌های قدرتمند Cortex-A78 با سرعت کلاک ۲٫۵ گیگاهرتز و هسته‌های Cortex-A55 با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز بهره برده است. تراشه‌ی گرافیکی این پردازنده نیز Mali-G8 MC4 بوده و به ادعای مدیاتک، طراحی این تراشه به‌گونه‌ای بوده که مصرف انرژی پایین‌تری داشته و عملکرد آن در اجرای بازی‌ها در مقایسه با دایمنسیتی ۹۰۰ حدود ۹ درصد سریع‌تر خواهد بود. این پردازنده همچنین از رم‌های LPDDR4x و LPDDR5 و حافظه‌های داخلی UFS 2.2 و UFS 3.1 نیز پشتیبانی کرده و گزینه‌های زیادی را در اختیار شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند قرار داده است. پشتیبانی از سیم‌کارت ۵G، سرویس VoNR، جدیدترین اتصالات وای‌فای، بلوتوث ۵٫۲ و ۲×۲ MIMO از دیگر ویژگی‌های این پردازنده است.

پردازنده دایمنسیتی 810

دایمنسیتی ۸۱۰ نیز اولین پردازنده‌ی ۶ نانومتری از سری دایمنسیتی ۸۰۰ بوده و از سیم‌کارت ۵G پشتیبانی می‌کند. این پردازنده از هسته‌های قدرتمند Cortex-A76 با سرعت کلاک ۲٫۴ گیگاهرتز و هسته‌های کم‌مصرف Cortex-A55 با سرعت کلاک نامشخص استفاده می‌کند. دایمنسیتی ۸۱۰ از تراشه‌ی گرافیکی Mali-G57 C2 بهره برده و از رم LPDDR4x و حافظه‌ی داخلی UFS 2.2 نیز پشتیبانی می‌کند. قرار است که از هر دو پردازنده در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی در گوشی‌های هوشمند استفاده شود.

نظر شما در مورد پردازنده‌های جدید مدیاتک چیست؟ آیا این دو پردازنده توان رقابت با محصولات شرکت‌های دیگر را خواهند داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید