عیسی زارع پور برای وزارت ارتباطات به مجلس معرفی شد - تکفارس 
عیسی زارع پور برای وزارت ارتباطات به مجلس معرفی شد - تکفارس 

عیسی زارع پور برای وزارت ارتباطات به مجلس معرفی شد

مهدی ملکی
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - 17:37
عیسی زارع پور

ابراهیم رئیسی با ارائه فهرست کابینه، «عیسی زارع پور» را به عنوان گزینه تصدی وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم به مجلس معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس جمهور لحظاتی پیش اسامی لیست کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم را تقدیم مجلس کرد. در این لیست عیسی زارع‌پور به عنوان گزینه وزارت ارتباطات توسط ابراهیم رئیسی به مجلس معرفی شده است.

عیسی زارع پور معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه دارای تحصیلات پسادکتری علوم و مهندسی کامپیوتر است. وی در دولت محمود احمدی‌نژاد ریاست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد را برعهده داشت.

وی متولد سال ۱۳۵۸ در شهرستان اسلام آباد غرب استان کرمانشاه است که مدرک کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر- گرایش نرم افزار خود را از دانشگاه صنعتی شریف دریافت کرده و دکتری خود را با درجه عالی در رشته علوم و مهندسی کامپیوتر _ گرایش شبکه‌های رایانه‌ای از دانشگاه نیوساوت ولز کشور استرالیا اخذ کرده است.

تخصص اصلی وی شبکه‌های رایانه‌ای، اینترنت اشیا و بحث‌های مرتبط با آن است و گفته می‌شود که دو دوره پسادکتری را نیز در دانشگاه‌های نیوساوت ولز استرالیا و صنعتی شریف در سال‌های ۹۴ و ۹۵ با موفقیت گذارنده و از سال ۱۳۹۶ عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران است.

عیسی زارع پور - وزارت ارتباطات

یکی از طرح‌های پژوهشی زارع پور به عنوان برترین طرح IT دانشجویی در استرالیا شناخته شده و پایان‌نامه مقطع دکترای وی نیز به عنوان یکی از دو پایان‌نامه برتر دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه نیوساوت ولز شناخته شده است.

از جمله سوابق اجرایی عیسی زارع‌پور می‌توان به بنیان‌گذاری و ریاست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ به عنوان اولین نهاد حاکمیتی فعال و سیاست‌گذار در حوزه فضای مجازی اشاره کرد.

مشاور وزرای دولت‌های نهم و دهم از جمله وزیر ارتباطات، وزیر بهداشت، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، مجری طرح شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی با حکم معاون وقت علمی و فناوری رئیس جمهور، عضو کمیسیون ملی یونسکو، نماینده وزارت ارشاد و عضو کمیسیون فناوری دولت در دولت دهم از دیگر سوابق اجرایی وی است.

انتشار ۲۵ مقاله علمی پژوهشی شامل ۶ مقاله Q۱، دریافت ۹ جایزه علمی پژوهشی از جمله مبتکر برتر دانشگاه در سال ۲۰۱۴، یکی از سه پایان نامه برتر دکتری مهندسی در سال ۲۰۱۵ و برترین مبتکر دانشجو در حوزه فناوری اطلاعات در سطح استرالیا در سال ۲۰۱۴ ، کسب جایزه برترین طرح دانشجویی حوزه فناوری اطلاعات در استرالیا در سال ۲۰۱۴ و کسب امتیاز لازم برای بهره مندی از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای دوره پسادکتری بخشی از کارنامه تحصیلی عیسی زارع پور است.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.