گزارش: تراشه تنسور گوگل قدرتمندتر از اگزینوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون ۸۹۸ نخواهد بود - تکفارس 
گزارش: تراشه تنسور گوگل قدرتمندتر از اگزینوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون ۸۹۸ نخواهد بود - تکفارس 

گزارش: تراشه تنسور گوگل قدرتمندتر از اگزینوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون ۸۹۸ نخواهد بود

افشین نوری
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - 10:30
پیکسل ۶

گوگل هفته پیش، بعد از حدود یک سال و اندی گمانه‌زنی‌های مختلف، سرانجام تائید کرد که روی یک تراشه اختصاصی به نام تنسور (Tensor) در حال کار است و از آن در داخل گوشی‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو استفاده خواهد کرد.

هرچند گوگل مشخصات فنی این تراشه را منتشر نکرده است، اما گفت است که تمرکز خود را روی استفاده از فناوری هوش مصنوعی و ماشین یادگیری در این تراشه قرار خواهد داد تا بتواند تجربه‌های شخصی‌سازی‌شده‌ی بیشتری را برای کاربران ارائه کند.

مطالب مرتبط:

از طرفی وب‌سایت Galaxy Club در یک گزارش جدید ادعا کرده است که تراشه تنسور گوگل از نظر عملکرد پایین‌تر از چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ در داخل نسخه‌های اروپا و خاورمیانه سری گلکسی S21 استفاده شده است خواهد بود.

پیکسل ۶

همچنین  گزارش‌های متعددی نشان می‌دهند که تراشه تنسور گوگل توسط سامسونگ و با استفاده از فناوری ۵ نانومتری ساخته خواهد شد و خود سامسونگ نیز در توسعه آن نقش خواهد داشت. اسناد داخلی گوگل نشان می‌دهند که این تراشه دارای اسم رمز Whitechapel بوده و با چیپست اگزینوس سامسونگ ارتباط مستقیمی دارد.

وب‌سایت Galaxy Club در گزارش خود گفته است که  تراشه تنسور گوگل درواقع همان اگزینوس ۹۸۵۵ سامسونگ است که حالا با اسم رمز Whitechapel در حال توسعه برای شرکت گوگل است.

این تراشه برای اولین بار سال گذشته در یک بنچمارک رویت شده بود که عملکردی بین اگزینوس ۲۱۰۰ و اگزینوس ۲۲۰۰ داشت و همانطور که می‌دانید اگزینوس ۲۲۰۰ قرار است در داخل گوشی‌های سری گلکسی S22 مورد استفاده قرار بگیرد.

تنسور در برابر اسنپدراگون

برای اینکه بتوانیم دید بهتری نسبت به تراشه تتنسور گوگل داشته باشیم این تراشه به احتمال زیاد عملکردی بسیار نزدیک به اگزینوس ۲۱۰۰ خواهد داشت تا اگزینوس ۲۲۰۰؛ و همه ما می‌دانیم که اگزینوس ۲۱۰۰ شباهت بسیار زیادی به اسنپدراگون ۸۸۸ دارد. بنابراین به نظر نمی‌رسد که تراشه تنسور گوگل شباهتی به تراشه بعدی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۹۸ داشته باشد.

ما اواخر امسال شاهد معرفی گوشی‌های سری پیکسل ۶ خواهیم بود و این گوشی‌ها احتمالاً جزو بهترین هندست‌های دنیا در بخش دوربین خواهند بود.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید