۱۴ نماینده مجلس آمریکا خواهان تحریم آنر هستند - تکفارس 
۱۴ نماینده مجلس آمریکا خواهان تحریم آنر هستند - تکفارس 

۱۴ نماینده مجلس آمریکا خواهان تحریم آنر هستند

حامد شهرزاد
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - 10:06
آنر

سال گذشته هواوی تصمیم گرفت واحد زیرمجموعه آنر که قبلا متعلق به خود این شرکت بود را بفروشد تا این بخش مجبور نباشد مانند هواوی با تحریم‌های آمریکا مواجه شود. چیزی که هواوی از آن می‌ترسید این بود که آنر در نظر ایالات متحده مجرم شناخته شده بود و بنابراین نمی‌توانست از نسخه خدمات تلفن همراه گوگل اندروید استفاده کند.

پس از فروش آنر به کنسرسیوم با قیمت ۱۵ میلیارد دلار، دیگر آنر از استفاده از نسخه سیستم عامل اندروید به همراه پلتفرم خدمات تلفن همراه گوگل منع نشد. بنابراین، سری آنر ۵۰ که در ماه ژوئن در داخل کشور چین عرضه شد و طبق شایعات هفته آینده در سراسر جهان عرضه می‌شود، اولین گوشی آنر است که از زمان قرار گرفتن هواوی در فهرست نهادهای ایالات متحده در ماه می‌۲۰۱۹ مجهز به برنامه‌ها و خدمات تلفن همراه گوگل است.

۱۴ جمهوری خواه مجلس نمایندگان مایلند آنر به لیست موجودیت آمریکا اضافه شود و با ممنوعیت‌هایی مانند هواوی روبرو شود

هواوی به دلیل روابط نزدیک با دولت کمونیستی چین که این شرکت را به تهدید امنیت ملی ایالات متحده آمریکا تبدیل می‌کند، در لیستی موسوم به لیست موجودیت قرار گرفت. این فهرست به این معنی است که هواوی نمی‌تواند به زنجیره تأمین خود در ایالات متحده آمریکا دسترسی داشته باشد و برخی معتقدند که شرکت‌های فناوری آمریکایی خسارت جانبی داشته‌اند زیرا هواوی به طور متوسط سالانه ۱۲ میلیارد دلار برای استفاده از قطعات آمریکایی هزینه کرده و مسئول ۴۰ هزار شغل در ایالات متحده است.

در حالی که برخی از تحلیلگران پیش بینی می‌کردند که هواوی با افت شدید فروش روبرو خواهد شد و در طول سال ۲۰۲۱ به هفتمین تولید کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل خواهد شد، اما انتظار می‌رود آنر درست در جایگاه هشتم پشت هواوی قرار گیرد. علاوه بر آنر، هواوی سال ۲۰۲۰ را به عنوان سومین تولید کننده بزرگ تلفن‌های هوشمند در جهان پس از سامسونگ و اپل به ترتیب شماره‌های یک و دو به پایان رساند.

مطالب مرتبط:

آنر

علاوه بر قرار گرفتن در فهرست موجودیت‌ها در ماه می‌سال ۲۰۱۹، دقیقاً یک سال بعد از چنین روزی، ایالات متحده آمریکا قوانین صادرات خود را تغییر داد که مانع از ارسال فناوری‌ها و محصولات مربوط به ریخته‌گری با استفاده از ابزار آلات آمریکایی به تراشه‌های بدون مجوز به هواوی می‌شود. در نتیجه، هواوی تنها محدود به استفاده از تراشه ۵ نانومتری کرین ۵G خود است که می‌تواند از آن استفاده کند. اکنون که آنر دیگر به دلیل ممنوعیت هواوی محصور نشده است، سری آنر ۵۰ از تراشه جدید کوالکام استفاده خواهد کرد و توسط تراشه جدید اسنپدراگون ۷۷۸G پشتیبانی می‌شود.

به گفته مورنینگ پست چین جنوبی، آنر دقیقاً بدون تهدید از جانب آمریکا نیست. ۱۴ جمهوری خواه مجلس نمایندگان از وزارت بازرگانی ایالات متحده خواستند همان ممنوعیت‌هایی را که در هواوی اعمال شده است، اعمال کرده و آنر را با همان محدودیت‌ها قرار دهد. جمهوری خواهان با اشاره به اینکه آنر از هواوی خارج شده است، در نامه‌ای گفتند که تصمیم هواوی برای فروش آنر در تلاش برای فرار از سیاست‌های کنترل صادرات ایالات متحده به منظور دور نگه داشتن فناوری و نرم‌افزار ایالات متحده از دستان حزب کمونیست چین بوده است.

گوشی پرچمدار جدید هواوی از اتصال به شبکه ۵G پشتیبانی نمی‌کند

با استناد به گفته تحلیلگران صنعت، در این نامه آمده است که فروش آنر به این شرکت دسترسی به تراشه‌های نیمه هادی و نرم افزاری را که بر آن متکی بود می‌داد و احتمالاً اگر این واگذاری انجام نمی‌شد، دسترسی به این فناوری‌ها نیز محدود می‌شد. نکته‌ای که اعضای جمهوری خواه که این نامه را امضا کرده‌اند می‌کوشند به آن اشاره کنند این است که نگرانی‌های مشابه در مورد صادرات فناوری به آنر در زمانی که بخشی از هواوی بود، باید تحت ساختار مالکیت فعلی دولت کمونیست چین مورد استفاده قرار گیرد.

تا زمانی که جمهوری خواهان نتوانند نام تجاری آنر را در فهرست موجودیت قرار دهند، هواوی وضعیت بدتری را ادامه خواهد داد. به عنوان مثال، هواوی با جدیدترین نسخه از سری پرچمدار خود که بر پایه عکاسی است (سری پی ۵۰) امکان اتصال به شبکه ۵G ارائه نمی‌دهد. این موضوع به دلیل ممنوعیت تراشه‌هایی است که توسط دولت ترامپ وضع شده است، اگرچه بایدن گفته است که این محدودیت‌ها را لغو خواهد کرد اما دولت بایدن به سرعت در لغو ممنوعیت‌ها عمل نکرده است.

اتاق بازرگانی آمریکا به نامه ۱۴ جمهوری خواه پاسخ داده است. یک سخنگوی اتاق بازرگانی ایالات متحده آمریکا گفت که آژانس از دیدگاه این اعضای کنگره قدردانی می‌کند. وزارت بازرگانی اضافه کرد که به طور مستمر اطلاعات موجود را برای شناسایی شرکت‌های احتمالی به لیست موجودیت‌ها بررسی می‌کند.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.