بررسی ویدیویی سونی اکسپریا ۱ III - تکفارس 
بررسی ویدیویی سونی اکسپریا ۱ III - تکفارس 

بررسی ویدیویی سونی اکسپریا ۱ III

مهدی ملکی
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - 18:00
بررسی ویدیویی سونی اکسپریا ۱ III

سونی علی‌رغم کاهش چشمگیر فروش گوشی‌های هوشمند خود، پرچم‌دار نسل جدید سری اکسپریا را معرفی کرد. این گوشی هوشمند اکسپریا ۱ III نام دارد. از زمان عرضه اکسپریا زد ۵ پرمیوم در سال ۲۰۱۵، گوشی‌های رده‌بالای سونی دارای نمایشگرهایی با وضوح ۴ کی بوده‌اند. اکسپریا ۱ III با ترکیب وضوح بالا و نرخ تازه‌سازی بالا در یک گوشی هوشمند باعث شده است تا تبدیل به اولین گوشی هوشمند با صفحه‌نمایش ۴ کی ۱۲۰ هرتزی شود.

این برای اولین بار است که یک دوربین تله پریسکوپ با فاصله کانونی متغیر به یک گوشی هوشمند اضافه شده است. لنزهای پریسکوپ با بزرگنمایی ۵ برابر اکنون در بسیاری از گوشی‌های هوشمند وجود دارند، اما برای بزرگنمایی متغیر، معمولاً باید از بزرگنمایی دیجیتال یا دوربین دوم تله استفاده کنید. اکسپریا ۱ III یک گزینه جایگزین را ارائه می‌دهد؛ دوربین پریسکوپ این گوشی هوشمند می‌تواند بین سطح بزرگنمایی ۲٫۹ برابری و ۴٫۴ برابری (به ترتیب ۷۰ و ۱۰۵ میلی‌متر) جابه‌جا شود.

بقیه مشخصات فنی اکسپریا ۱ III مشابه دیگر گوشی‌های هوشمند بازار است. این یک گوشی اندرویدی گران‌قیمت در سال ۲۰۲۱ است، بنابراین تعجبی ندارد که از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ و رم ۱۲ گیگابایتی استفاده کند. جلو و عقب این گوشی هوشمند با شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس پوشانده شده است. محافظت در برابر گرد و غبار و آب، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ نسبتاً سریع و نسبت تصویر ۲۱:۹ از دیگر ویژگی‌های سونی اکسپریا ۱ III است.

مطالب مرتبط:

اصول طراحی سونی همیشه در حال تداوم و تکامل بوده است و نه تغییرات اساسی. بنابراین، اکسپریا ۱ III یک تلفن هوشمند مشابه تلفن‌های همراه قبلی سونی است. شاید هر چند وقت یک‌بار شاهد تغییرات جسورانه‌ای از طرف سونی باشیم، اما برای چندین سال است که سری اکسپریای سونی دارای تغییرات ظاهری قابل توجهی نبوده است و شاید نیازی به آن نبوده نباشد.

همان‌طور که می‌بینید، اکسپریا ۱ III دارای یک طراحی مستطیل شکل آشنا است. سونی تمایل به طراحی مینیمالیستی دارد. خطوط مستقیم و سطوح صاف باعث می‌شود که اکسپریا ۱ III مناسب افراد حرفه‌ای باشد تا افراد طرفدار مد.

البته اکسپریا ۱ III کاملاً بدون تغییر نیست. بدنه پشتی این گوشی هوشمند مات و ضد اثرانگشت است. این نوع طراحی به هیچ وجه به اندازه گوشی‌های هوشمند قدیمی سونی لکه و اثر انگشت را جذب نمی‌کند، اگرچه هنوز هم برخی لکه‌ها را به خود جذب می‌کند. پنل جلویی این تلفن همراه از گوریلا گلس ویکتس و پنل عقبی از گوریلا گلس ۶ ساخته شده است.

دانلود ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰p | دانلود ویدیو با کیفیت ۷۲۰p

اینستاگرام تکفارس - سونی اکسپریا ۱ IIIتلگرام تکفارس - سونی اکسپریا ۱ III

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید