تراشه تنسور گوگل احتمالاً همان اگزینوس ۹۸۵۵ سامسونگ خواهد بود - تکفارس 
تراشه تنسور گوگل احتمالاً همان اگزینوس ۹۸۵۵ سامسونگ خواهد بود - تکفارس 

تراشه تنسور گوگل احتمالاً همان اگزینوس ۹۸۵۵ سامسونگ خواهد بود

افشین نوری
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - 11:59
گوگل پیکسل ۶

از زمانی که گوگل رسماً تائید کرده که در پاییز امسال از گوشی‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو با یک تراشه سفارشی به نام تنسور (Tensor) رونمایی خواهد کرد، گمانه‌زنی‌هایی درباره ساخت این تراشه توسط سامسونگ وجود داشته است. امروز شایعه دیگری درباره این تراشه منتشر شده است مبنی بر اینکه این تنسور درواقع همان تراشه‌ معرفی‌نشده‌‌ی اگزینوس ۹۸۵۵ سامسونگ خواهد بود که حالا با اسم رمزی Whitechapel در حال توسعه است.

مطالب مرتبط:

این تراشه ظاهراً همزمان با تراشه اگزینوس ۹۹۲۵ در حال توسعه است و همانطور که می‌دانید چیپست اگزینوس ۹۹۲۵ قرار است سال آینده با نام رسمی اگزینوس ۲۲۰۰ و به‌همراه پردازنده گرافیکی RDNA2 شرکت AMD در داخل گوشی‌های سری گلکسی S22 استفاده شود.

گوگل پیکسل ۶

از طرفی، به نظر می‌رسد که اگزینوس ۹۸۵۵ یا همان تراشه تنسور گوگل از نظر مشخصات داخلی شبیه به چیپست اگزینوس ۹۸۴۰ سامسونگ با اسم رسمی اگزینوس ۲۱۰۰ خواهد بود. اگزینوس ۲۱۰۰ در حال حاضر در داخل گوشی‌های سری گلکسی S21 استفاده شده و بنابراین می‌توان انتظار داشت که تراشه تنسور گوگل از نظر عملکرد بین تراشه‌های اگزینوس ۲۱۰۰ و ۲۲۰۰ سامسونگ قرار داشته باشد.

ضمن اینکه این سه تراشه دارای تاریخ‌های معرفی متوالی نیز خواهند بود: اگزینوس ۲۱۰۰ اوایل سال جاری معرفی شده، تراشه تنسور در اواخر امسال معرفی خواهد شد و اگزینوس ۲۲۰۰ نیز اوایل سال آینده میلادی رونمایی خواهد شد. اگر این خبرها صحت داشته باشند، می‌توان گفت که سامسونگ کمک شایانی به توسعه تراشه تنسور گوگل کرده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که نتیجه همکاری این دو شرکت  درنهایت به کجا ختم خواهد شد و محصول مشترک آن‌ها چه عملکردی در دنیای واقعی خواهد داشت.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید