تصاویر جدیدی از می میکس ۴ شیائومی منتشر شد - تکفارس 
تصاویر جدیدی از می میکس ۴ شیائومی منتشر شد - تکفارس 

تصاویر جدیدی از می میکس ۴ شیائومی منتشر شد

مهدی ملکی
۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - 09:42
شیائومی می میکس ۴

شیائومی در تاریخ ۱۹ مرداد سال جاری (۱۰ آگوست ۲۰۲۱ میلادی) می میکس ۴ را معرفی خواهد کرد. حال پیش از برگزاری رویداد مذکور، مدیر عامل اجرایی این شرکت روی حساب رسمی شبکه اجتماعی ویبو (Weibo) تصاویر تبلیغاتی جدیدی از می میکس ۴ منتشر کرده است.

یکی از این تصاویر نمایشگر یکپارچه دستگاه را در کنار تاریخ معرفی آن نشان می‌دهد. طبق این تصویر می‌توان مطمئن شد که می میکس ۴ مجهز به دوربین زیر نمایشگر خواهد بود.

تصویر بعد به فناوری UWB اشاره می‌کند. این پوستر همچنین دارای عنوان «فناوری جدید، فهم جدید» است که به زبان چینی نوشته شده است. برای کسانی که نمی‌دانند باید ذکر کرد UWB نسخه پیشرفته‌تری از بلوتوث است که مکان دقیق قرارگیری دستگاه‌های هوشمند را بر اساس واحد سانتی متر مشخص می‌کند.

مطالب مرتبط:

در اخبار مرتبط، افشاگر فعال در این زمینه، Ice Universe تصویری میکروسکوپی از چینش پیکسل‌های نمایشگر می میکس ۴ منتشر کرده است. افزون بر آن، طی روزهای گذشته تیزرهای رسمی دیگری نیز از این دستگاه منتشر شده‌اند. برای مثال دیجیتال چت استیشن (Digital Chat Station) روی شبکه اجتماعی ویبو یک ویدیو از نمایشگری که ادعا می‌شود مربوط به این گوشی است، منتشر کرده است.

شیائومی می میکس ۴

این نمایشگر پیش از آن که خاموش شود، یکپارچه است و هیچ نشانی از روزنه دوربین ندارد اما به محض آن که خاموش می‌شود، می‌توان محل قرارگیری دوربین را روی آن تشخیص داد.

سخنگوی شیائومی هفته گذشته اعلام کرد که می میکس ۴ همراه با رابط کاربری پیش‌فرض MIUI 12.5 معرفی و عرضه خواهد شد. این گوشی احتمالاً به پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ و پشتیبانی از شارژ مستقیم ۱۲۰ وات مجهز خواهد بود. از طرفی با توجه به چیزی که تا به حال دیده‌ایم، دوربین سلفی دستگاه به آسانی می‌تواند مخفی شده تا تجربه‌ای یکپارچه را به کاربران ارائه دهد.

شیائومی می میکس ۴

کارکرد دوربین این دستگاه دقیقاً مطابق شایعاتی است که در گذشته منتشر شده بودند. بر این اساس دوربین این دستگاه زمانی که در حال کار نیست، کاملاً نامرئی خواهد بود و بدون چشم مسلح نمی‌توان آن را مشاهده کرد. مدتی پیش گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد پنل‌های سازگار با این فناوری تنها به رزولوشن ۱۰۸۰p محدود شده‌اند. طبق گزارش‌ها این پنل‌ها توسط Huaxing Optoelectronics تولید خواهند شد.

در حالی که مدتی پیش شیائومی دست به ثبت اختراع نمایشگرهای کاملاً خمیده زد، به نظر می‌رسد که می میکس ۴ همراه با نمایشگرهای معمولی‌تری عرضه شود تا هزینه ساخت کاهش یابد. همین حالا نیز شایعات این‌گونه نشان می‌دهند که می میکس ۴ قیمت بیشتری از می ۱۱ الترا خواهد داشت؛ اگر این شایعات واقعی باشند، ما باید منتظر شنیدن قیمتی بالاتر از ۸۰۰ دلار باشیم.

اوپو هم در این بین ساکت ننشسته است. این شرکت چینی چند روز پیش دومین نسل از فناوری دوربین زیر نمایشگر خود را دو سال پس از نمایش نمونه اولیه آن را معرفی کرد. اوپو مدت‌ها زمان روی این فناوری صرف کرده تا کیفیت تصاویر خود نمایشگر و کیفیت تصاویر ثبت شده با این دوربین به سطح قابل قبولی برسند. به این ترتیب این فناوری در حال حاضر بیش از پیش برای استفاده‌های تجاری مناسب است.

این نمایشگر طی همکاری با BOE، یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده‌های نمایشگر کشور چین توسعه داده شده است. این دو شرکت یک هندسه پیکسلی جدید را طی همکاری خود توسعه داده‌اند که اندازه هر عدد پیکسل قرار گرفته روی قسمت لنز دوربین را کوچک کرده تا به مقدار ۴۰۰ppi برسد. اوپو همچنین افزون بر اقدام مذکور، سیم‌کشی سنتی و رایج نمایشگر را با مواد شفاف جایگزین کرده است که اجازه می‌دهد نور بیشتری در این بین عبور کند.

منبع:‌ GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید