ویندوزفون نسخه ی ۸.۱ معرفی شد - تکفارس 
ویندوزفون نسخه ی ۸.۱ معرفی شد - تکفارس 

ویندوزفون نسخه ی ۸.۱ معرفی شد

alierna
۱۴ فروردین ۱۳۹۳ - 04:05
ویندوزفون نسخه ی ۸.۱ معرفی شد - تکفارس 

مایکروسافت به طور رسمی از آخرین نسخه ی سیستم عامل موبایل خود پرده برداری کرد. این نسخه همانند نسخه ی کامپیوتر ویندوز، ویندوز ۸.۱ نام دارد.

این به روزرسانی قابلیت ها و بهینه سازی های بسیاری را در بر دارد. تعدادی از این ویژگی های جدید پیش از این فاش شده بود، اما امروز تمامی ویژگی ها مشخص و به صورت رسمی تایید شدند.

gsmarena_002

کورتانا: دستیار مجازی ویژه:

این نسخه از سیستم عامل دارای دستیار مجازی است. شما می توانید با این دستیار مجازی صحبت کرده و از آن سوال بپرسید. نام این دستیار مجازی Cortana است که طرفداران بازی Halo با آن آشنایی کامل دارند. این برنامه در پاسخ به برنامه ی Siri شرکت اپل و Google Now شرکت گوگل تولید شده است. این برنامه از موتور قدرتمند Bing برای جستجو استفاده می کند. با استفاده از این برنامه می توانیم به صورت صوتی و دستورات ساده ساعت را کوک کنیم، رویداد های تقویم را ببینیم یا اضافه کنیم، تماس برقرار کنیم، اطلاعاتی راجع به مکانی خاص به دست آوریم و….

این برنامه همچنین اخبار ورزشی مورد علاقه ی ما و وضعیت آب و هوا را هم اعلام می کند. این برنامه از طریق دکمه ی جستجوی گوشی در دسترس خواهد بود و وظایف مربوط به شناخت و تشخیص صدا و جستجو را بر عهده می گیرد.

gsmarena_302ه

همچنین این برنامه توانایی نمایش اعلانات فیدهای مورد علاقه ی ما را خواهد داشت. این برنامه از ابتدا توسط موتور بینگ و برنامه محبوب Foursquare پشتیبانی اطلاعاتی خواهد شد و به زودی سرویس های دیگر هم اضافه خواهند شد. Joe Belfiore تایید کرده که این برنامه در ابتدا برای ایالات متحده فعال خواهد بود. سپس انگلیس و چین فعال شده و در پی آن بقیه ی نقاط دنیا می توانند از این سرویس استفاده کنند.

Action Center

gsmarena_303

بالاخره ویندوزفون هم مرکز اعلانات دار شد! این قسمت از برنامه که اعلانات مربوط به تماس ها، پیامک ها و بسیاری از برنامه های دیگر را خواهد داد Action Center نام گرفته است. همچنین این قسمت از برنامه شامل دکمه های تنظیم سریع مانند تنظیم شدت نور صفحه نمایش، تنظیمات نمایش مکان، چرخش صفحه نمایش، وای فای، بلوتوث و تعداد دیگری خواهد بود.در قسمت پایینی این تنظیمات محل نمایش اعلانات یا notification drawer قرار دارد که به خوبی از عهده ی کار خود بر خواهد آمد.

 

 lockscreen به روزشده و قابلیت استفاده از مربع برنامه ها در آن

gsmarena_304

با API جدیدی که مایکروسافت برای صفحه ی قفل یا Lockscreen خود ارائه کرده، حال می توانیم این صفحه را به هر شکلی که میخواهیم در بیاوریم و برنامه ها می توانند از آن برای نمایش اطلاعات خود استفاده کنند. از قابلیت های شخصی سازی جدید دیگری که می توان به آن اشاره کرد، قابلیت گذاشتن عکس پس زمینه بر روی کاشی های ویندوزفون است. این قابلیت بسیار میتواند جذاب و دوست داشتنی باشد. همچنین در این نسخه می توان تعداد ستون کاشی ها را به ۳ ستون ارتقاع داد که کاملا انتخابی بوده و ویندوزفون اجباری برای آن قرار نداده است.

Internet Explorer 11

این نسخه از ویندوز با آخرین نسخه از مرورگر معروف مایکروسافت تجهیز شده است. این مرورگر دارای قابلیتی به نام reading view است که پس از فعال شدن، فقط متن های وبسایت را نشان می دهد و خواندن وبسایت را بسیار راحت تر می کند. این نسخه از مرورگر دارای قابلیت مدیریت پسورد ها شده که پس از فعال سازی می تواند با اکانت ویندوز کامپیوتر شما، اگر ویندوز ۸.۱ داشته باشد، هماهنگ شود. از دیگر قابلیت های اضافه شده به این مرورگر قابلیت InPrivate mode است که به ما اجازه می دهد بدون ثبت History در تاریخچه ی مرورگر وبسایت ها را مرور کنیم. قابلیت آپلود، پشتیبانی از WebGL و ویدئو های HTML5 در سایت youtube از دیگر امکانات جدید و مهم این مرورگر است.

Sense apps

gsmarena_306

برنامه ای برای مشخص کردن وضعیت باتری، و اینکه کدام برنامه بیشترین مصرف باتری را دارد. شما با استفاده از این برنامه می توانید برنامه هایی که همیشه در حال استفاده از باتری شما هستند را پیدا کرده و پاک کنید. یکی دیگر از قابلیت های این قسمت، قابلیت Battery Saver option است که مصرف باتری را بهینه تر می کند.

اما این برنامه تنها مربوط به باتری گوشی نیست. یکی دیگر از امکانات این برنامه، امکان کنترل دیتا و مقدار مصرف اینترنت در WIFI و سیم کارت است.

 

قابلیت های دیگر

در نسخه ی جدید کیبورد این برنامه، دکمه های Search، Start و Back قرار داده شده. این مساله به این معنیست که دیگر نیازی به دکمه های سخت افزاری برای گوشی های ویندوزفونی نیست. پیش از این وجود این ۳ دکمه در این گوشی ها نیازی اساسی بود.

نام قابلیت جدید کیبورد مایکروسافت Wordflow است. این قابلیت همان کاری را می کند که نرم افزار Swype در اندروید انجام می دهد. با استفاده از این قابلیت می توانیم با کشیدن انگشتان بر روی صفحه کیبور کلمات را تایپ کنیم و نیازی به تپ کردن بر روی تک تک حرف های هر کلمه وجود ندارد.

gsmarena_105

این نسخه از سیستم عامل در ماه های آینده عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.