تصاویر شارژر بی سیم لغو شده ایر پاور اپل فاش شد - تکفارس: اخبار و بررسی تكنولوژی، کامپیوتر، موبایل و اینترنت
تصاویر شارژر بی سیم لغو شده ایر پاور اپل فاش شد - تکفارس: اخبار و بررسی تكنولوژی، کامپیوتر، موبایل و اینترنت

تصاویر شارژر بی سیم لغو شده ایر پاور اپل فاش شد

حامد شهرزاد
۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - 09:04
اپل

شارژر بی‌سیم اپل ایر پاور قرار بود با قابلیت منحصر به فرد برای شارژ همزمان آیفون، اپل واچ و ایرپادز وارد بازار شود. متأسفانه، اپل در مارس ۲۰۱۹ پروژه ایرپاور را لغو کرد و دلیل آن را در سخت بودن تولید این محصول عنوان کرد. از آن زمان، ما اطلاعات کمی از ایر پاور، برخی از کلون‌های ایر پاور و بسته‌های باتری مگ سیف اپل را مشاهده کردیم. در حال حاضر، یک مجموعه تصاویر نمونه اولیه ایر پاور اپل برای اولین بار توسط یک فرد علاقه‌مند به محصولات اپل به دست آمده است.

جولیو زومپتی، ۲۸ ساله از ایتالیا در گفتگو با د ورج گفته است که توانسته نمونه اولیه دستگاه ایر پاور را از منابع زباله الکترونیکی چینی خریداری کند. زومپتی گفته است که این واحد فاقد تمام محفظه بیرونی خود است و این شاسی زیبا و سنگین از جنس استیل ضد زنگ را نشان می‌دهد.

در عکس‌های ارائه شده به د ورج، می‌توانید شارژر بی‌سیم ایر پاور را که یک نمونه اولیه آیفون را تغذیه می‌کند، مشاهده کنید که دارای ۲۲ سیم پیچ در قسمت جلویی و ۲۲ مدار کنترلر در عقب است. برای اینکه این نمونه اولیه ایر پاور کار کند، باید با سخت‌افزار نمونه اولیه آیفون جفت شود تا سیم پیچ‌ها فعال شوند.

زومپتی توضیح داده است که این دستگاه با دستگاه‌های تولیدی شرکت اپل کار نمی‌کند، زیرا سیم پیچ‌ها توسط دستگاه شناسایی می‌شوند. زومپتی گفته است که این دستگاه را در ماه دسامبر دریافت کرد و توانست ابتدا با آن از طریق یک کابل لایتنینگ سریال که مخصوص دستگاه‌های اپل است ارتباط برقرار کند.

مطالب مرتبط:

اپل

زومپتی گفته است:

این یک نمونه اولیه مهندسی است، فقط برای استفاده و بازی در نظر گرفته نشده است. وقتی کابل برق خود را به آن وصل کردم، می‌توانستم برخی از کاراکتر‌ها را روی لاگ مشاهده کنم، بنابراین هنگامی که نرخ باود را ثابت کردم، قادر به خواندن یک گزارش قابل فهم بودم. حتی یک پوسته تعاملی برای تعامل با ایر پاور به عنوان بخشی از مهندسی دستگاه وجود دارد.

پد لغو شده ایر پاور اپل به شما اجازه می‌داد تا دستگاه‌ها را در هر نقطه از آن قرار دهید تا به لطف چندین سیم پیچ، بدون نیاز به یافتن آن نقطه دسترسی خاص، شارژ شوند. اما گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد که اپل در طول توسعه با مشکلات بیش از حد گرم شدن دست و پنجه نرم کرده بود. زومپتی گفته است:

من نتوانستم این شارژر بی‌سیم مخصوص محصولات اپل را بازتولید کنم اما هنوز نمی‌توانم بگویم که مشکلاتی در این پد وجود ندارد.

در حالی که ما نتوانسته‌ایم به طور مستقل دستگاه ایر پاور را تأیید کنیم زیرا بسیار نادر است، زومپتی سابقه‌ای در جمع‌آوری سخت‌افزار نمونه اولیه اپل دارد. او از مارس ۲۰۱۸ دستگاه‌هایی را جمع‌آوری کرده است که شامل نمونه اولیه آزمایشی از اولین ساعت اپل است. زومپتی گفته است که از آن زمان به بعد، یافتن بهترین نمونه‌های اولیه زیبا، به اشتیاق اصلی وی تبدیل شد. او تا کنون حدود ۳۵ واحد جمع‌آوری کرده است، با انواع نمونه‌های کمیاب آیفون و آیپاد در مجموعه خود.

این اشتیاق باعث شده تا زومپتی برای تعمیر دستگاه‌های قدیمی به مهندسان مراجعه کند. زومپتی گفته است که تقریباً همیشه در مورد یافتن واحد‌های شکسته یا ناقص و تعمیر آن‌ها برای زنده نگه داشتن آن‌ها صحبت می‌کند. او گفته است که یک دستگاه ایر پاور منتشر نشده قطعاً یکی از بهترین سخت‌افزار‌های اولیه‌ای است که تاکنون پیدا کرده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.