گزارش: میزان فروش سری گلکسی S21 کمتر از گلکسی S20 و S10 بوده است - تکفارس 
گزارش: میزان فروش سری گلکسی S21 کمتر از گلکسی S20 و S10 بوده است - تکفارس 

گزارش: میزان فروش سری گلکسی S21 کمتر از گلکسی S20 و S10 بوده است

افشین نوری
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - 11:48
گلکسی S21

موسسه تحقیقاتی Kiwoom Securities در جدیدترین گزارش خود گفته است که فروش گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ بسیار ناامیدکننده بوده است. براساس پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رفت که این سری عملکرد خوبی در بازار داشته باشد، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

طبق این گزارش، مدل‌های گلکسی S21 در شش ماهه نخست امسال در مجموع ۱۳.۵ میلیون دستگاه فروخته‌اند که ۲۰ درصد کمتر از میزان فروش سری گلکسی S20 در همان مدت و ۴۷ درصد کمتر از میزان فروش سری گلکسی S10 بوده است.

در جدول زیر، میزان فروش سری‌های گلکسی S سامسونگ را ماه‌به‌ماه مشاهده می‌کنید:

گلکسی S21

میزان فروش گوشی‌های سری گلکسی S21، در اولین ماه بعد از عرضه‌شان ۵۹۰ میلیون دستگاه در کشور کره جنوبی بوده است که بیشترین رکورد فروش از زمان گلکسی S8 است. فروش‌های جهانی این سری نیز در اولین ماه بعد عرضه، کمی بیش از ۱ میلیون دستگاه بوده که تقریباً بعد از پنج ماه به رقم ۱۰ میلیون دستگاه رسیده است.

مطالب مرتبط:

سامسونگ ظاهراً روی تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ خود که اولین تراشه دنیا با پردازنده گرافیکی AMD RDNA است حساب باز کرده بود تا بتواند توجه مشتریان را به پرچمداران سری گلکسی S خود بازگرداند. طبق نتایج بنچمارک‌ها، این هسته گرافیکی ۳۰ درصد سریع‌تر از هسته فعلی Mali در داخل تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ و همچنین قوی‌تر از هسته گرافیکی آدرنو در داخل تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ است. البته عملکرد واقعی هسته‌های گرافیکی باید ملاک‌ باشد و زیاد نمی‌توان به نتایج بنچمارک‌ها اطمینان کرد.

سامسونگ امسال هیچ گوشی نوتی معرفی نخواهد کرد و به جای آن متکی به گوشی‌های تاشو جدید خود خواهد بود. این شرکت در مجموع در سه ماهه دوم امسال ۵۸ میلیون گوشی هوشمند عرضه کرده که از ۵۴ میلیون دستگاه عرضه‌شده در مدت مشابه سال گذشته بیشتر است. البته باید توجه داشت که اگر میزان فروش سری S21 کاهش یافته، این بدین معنی است که فروش گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده سامسونگ افزایش یافته است.

نگرانی دیگر سامسونگ، شرکت شیائومی است که در رقابت نزدیکی با این شرکت کره‌ای قرار دارد. شیائومی هم‌اکنون اپل را در عرضه گوشی هوشمند جا گذاشته و با فروش ۵۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سه ماهه دوم امسال توانسته به جایگاه دوم بزرگترین سازنده گوشی هوشمند دنیا صعود کند.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.