نسل دوم فناوری دوربین زیر نمایشگر اوپو معرفی شد- تکفارس  
نسل دوم فناوری دوربین زیر نمایشگر اوپو معرفی شد- تکفارس  

اوپو نسل دوم فناوری دوربین زیر نمایشگر خود را معرفی کرد [تماشا کنید]

مهدی ملکی
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - 19:37
نسل دوم دوربین زیر نمایشگر اوپو

اوپو امروز دومین نسل از فناوری دوربین زیر نمایشگر خود را دو سال پس از نمایش نمونه اولیه آن را معرفی کرد. اوپو مدت‌ها زمان روی این فناوری صرف کرده تا کیفیت تصاویر خود نمایشگر و کیفیت تصاویر ثبت شده با این دوربین به سطح قابل قبولی برسند. به این ترتیب این فناوری در حال حاضر بیش از پیش برای استفاده‌های تجاری مناسب است.

این نمایشگر طی همکاری با BOE، یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده‌های نمایشگر کشور چین توسعه داده شده است. این دو شرکت یک هندسه پیکسلی جدید را طی همکاری خود توسعه داده‌اند که اندازه هر عدد پیکسل قرار گرفته روی قسمت لنز دوربین را کوچک کرده تا به مقدار ۴۰۰ppi برسد. اوپو همچنین افزون بر اقدام مذکور، سیم‌کشی سنتی و رایج نمایشگر را با مواد شفاف جایگزین کرده است که اجازه می‌دهد نور بیشتری در این بین عبور کند.

دانلود ویدیو

به این ترتیب فناوری دوربین زیر نمایشگر اکنون اجازه می‌دهد که پنل فونت‌های بسیار کوچک‌تری را با دقت بالاتر برای مطالعه کتاب‌های دیجیتال، مرور اخبار و یا مشاهده نقشه ارائه دهد.

واحد تحقیقات ایالات متحده اوپو روی تصویرپردازی الگوریتم هوش مصنوعی چنین چیزی را پیاده کرده تا از تفاوت قابل توجه آن‌ها اطمینان حاصل کند. تصاویر تار اصلی‌ترین نگرانی این شرکت بوده است اما اوپو اشاره کرده هوش مصنوعی مذکور را به واسطه استفاده از ده‌ها هزار تصویر به گونه‌ای تنظیم کرده است که می‌تواند مشکلات مربوط به تصاویر را کنترل کند.

نسل دوم دوربین زیر نمایشگر اوپو

جدای از معرفی و انتشار یک تیزر از این محصول، اوپو در حال حاضر مشخص نکرده که چه زمان می‌توانیم منتظر معرفی کامل آن یا سپس عرضه‌اش باشیم. ZTE تاکنون نسل دوم گوشی‌های هوشمند مجهز به دوربین زیر نمایشگر خود را عرضه کرده و انتظار می‌رود که شرکت‌هایی مانند شیائومی و سامسونگ نیز طی هفته‌های آینده با معرفی می میکس ۴ و گلکسی زد فولد ۳ سرانجام فناوری مورد بحث را در محصولات خود به کار گیرند.

امروز صبح شیائومی رسماً تایید کرد که در تاریخ ۱۹ مرداد سال جاری (۱۰ آگوست ۲۰۲۱ میلادی) در چین دست به معرفی می میکس ۴ خواهد زد. تاییدیه TENAA که مدتی پیش افشا شد، نشان می‌دهد که این گوشی با شماره مدل ۲۱۰۶۱۱۸C و مجهز به ۸ الی ۱۲ گیگابایت رم و همچنین حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار خواهد شد.

مطالب مرتبط:

در اخبار مرتبط، دیجیتال چت استیشن (Digital Chat Station) روی همین شبکه اجتماعی یک ویدیو از نمایشگری که ادعا می‌شود مربوط به این گوشی است، منتشر کرده است. این نمایشگر پیش از آن که خاموش شود، یکپارچه است و هیچ نشانی از روزنه دوربین ندارد اما به محض آن که خاموش می‌شود، می‌توان محل قرارگیری دوربین را روی آن تشخیص داد.

در سوی دیگر افشاگر معروف دنیای محصولات دیجیتال، Ice Universe است که سامسونگ به رکورد بیشترین گذردهی نور برای یک نمایشگر بالای دوربین دست یافته است که چیزی حدود ۴۰ درصد است. البته Ice Universe گفته است که این قابلیت ممکن است باعث ایجاد یک الگوی موزاییکی روی دوربین زیر نمایشگر گلکسی زد فولد ۳ شود.

باید در نظر بگیریم که در حال حاضر اوپو مشغول کار روی نمونه‌های اولیه است به نظر می‌رسد که برخلاف شرکت‌های مذکور، فاصله بیشتری تا عرضه اولین نسل از این محصولات داشته باشد.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.