مشخصات کامل گلکسی واچ ۴ سامسونگ فاش شد- تکفارس  
مشخصات کامل گلکسی واچ ۴ سامسونگ فاش شد- تکفارس  

مشخصات کامل گلکسی واچ ۴ سامسونگ پیش از معرفی فاش شد

مهدی ملکی
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - 00:33
سامسونگ گلکسی واچ ۴

سامسونگ در تاریخ ۲۰ مرداد ماه سال جاری (۱۱ آگوست ۲۰۲۱ میلادی) نسل بعدی ساعت‌های هوشمند خود موسوم به گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک را معرفی خواهد کرد. بزرگ‌ترین تغییر در این میان مهاجرت از سیستم عامل و رابط کاربری تایزن به وان UI واچ مبتنی بر سیستم عامل ور او اس (Wear OS) گوگل است.

همچنین فرایند نام‌گذاری این محصولات نیز اندکی متفاوت‌تر از چیزی که در سال‌های گذشته مشاهده کردیم، رقم خواهد خورد. گلکسی واچ ۴ کلاسیک به عنوان عضو قدرتمندتر این خانواده به سخت‌افزار بهتری مجهز خواهد شد و از سوی دیگر گلکسی واچ ۴ پایه حالت اسپرت‌تری خواهد داشت.

این ساعت‌ها تاکنون چندین افشای بزرگ را پشت سر گذاشته‌اند اما اکنون رسانه WinFuture تمام شایعات موجود را یک جا جمع‌آوری کرده است. مدل کلاسیک با ابعاد ۴۶/۴۲ میلی‌متر بزرگ‌تر از مدل پایه با ابعاد ۴۴/۴۰ میلی‌متر خواهد بود. البته هر دو محصول مذکور دارای نمایشگری با ابعاد یکسان خواهند بود؛ مدل‌های کوچک‌تر نمایشگری با ابعاد ۱.۱۹ اینچ و مدل‌ها بزرگ‌تر ابعاد ۱.۳۶ اینچ را در اختیار کاربر قرار خواهند داد.

مطالب مرتبط:

جنس بدنه این ساعت‌های هوشمند نیز تفاوت خواهد داشت. همان‌طور که مشخص است، گلکسی واچ ۴ کلاسیک به بدنه‌ای از استیل ضد زنگ مجهز خواهد بود. مدل‌های پایه این سری به بدنه‌های آلومینیومی مجهز می‌شوند. با این حال هر دو مدل با استاندارد مقاومت در برابر ورود آب و گرد و غبار IP68 روانه بازار خواهند شد. طبق چیزی که افشا شده است، این استاندارد تا عمق ۵۰ متری این ساعت‌ها را در برابر نفوذ آب مصون نگه می‌دارد. گوریلا گلس DX فناوری محافظ نمایشگر این ساعت‌هاست.

سامسونگ گلکسی واچ ۴ کلاسیک

صحبت از نمایشگر شد؛ نمایشگر این دو محصول از نوع سوپر امولد (Super AMOLED) با رزولوشن ۴۵۰ × ۴۵۰ پیکسل است. این رزولوشن یک ارتقای کامل نسبت به سری گلکسی واچ ۳ با رزولوشن ۳۶۰ × ۳۶۰ پیکسل است. اما ارتقاهای مذکور در رابطه با باتری رخ نداده‌اند. ظرفیت باتری سری جدید نیز همانند گذشته ۲۴۷ میلی‌آمپرساعت برای مدل‌های کوچک و ۳۶۱ میلی‌آمپرساعت برای مدل‌های یبزرگ است. انتظار می‌رود که این ظرفیت قادر به ارائه حداکثر ۷ روز شارژدهی باشد.

سیستم عامل ور او اس گوگل این بار به واسطه رابط کاربری وان UI واچ ۳.۵ جایگزین تایزن خواهد شد. پردازنده اگزینوس W920 به طور اختصاصی برای نصب اپلیکیشن‌های سازگار با این محصولات توسعه یافته است. همچنین سامسونگ از ۱.۵ گیگابایت رم در این سری استفاده خواهد کرد تا کارایی کامل با ور او اس را تضمین کند.

کاربران می‌توانند مدل مجهز به شبکه ۴G این ساعت‌ها را خریداری کنند. وای فای دو بانده، بلوتوث ۵، NFC و استانداردهای GNSS مانند GPS، GLONASS، Galileo، Beidou و … نیز در ساخت این ساعت در نظر گرفته شده‌اند.

در زمینه رهگیری وضعیت سلامتی، هر دو ساعت مذکور می‌توانند ضربان و سطح اکسیژن را از طریق حسگرهای مربوطه اندازه بگیرند. نوار قلب نیز یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه این ساعت‌های جدید سامسونگ است. گفته می‌شود این ساعت‌ها می‌توانند وضعیت بدن شخص را طی مدت ۱۵ ثانیه بررسی کنند.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید