اسکوئر کمپانی آفترپلی را به قیمت ۲۹ میلیارد دلار می‌خرد - تکفارس 
اسکوئر کمپانی آفترپلی را به قیمت ۲۹ میلیارد دلار می‌خرد - تکفارس 

اسکوئر کمپانی آفترپلی را به قیمت ۲۹ میلیارد دلار می‌خرد

افشین نوری
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - 09:45
اسکوئر

شرکت اسکوئر (Square) قصد دارد کمپانی استرالیایی آفترپلی (Afterpay) را بخرد. آفترپلی شرکتی است که سرویس «الان بخر، بعداً پرداخت کن» را ارائه می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا خریدهایتان را با قسط‌های بدون بهره انجام دهید. اسکوئر و آفترپلی دیروز اعلام کردند که ارزش این معامله ۲۹ میلیارد دلار خواهد بود.

سرویس‌ «الان بخر، بعداً پرداخت کن» که آفترپلی و شرکت‌هایی مانند افریم (Affirm) و کلارنا (Klarna) ارائه می‌کنند، در سال‌های اخیر بسیار در فضای وب رایج شده است و شرکت اسکوئر شاید تنها غول پرداخت دنیا نباشد که وارد این عرصه می‌شود، چراکه قبلاً اپل نیز روی سرویس مشابهی کار می‌کرد که “Apple Pay Later” نامیده می‌شد.

افترپلی هم‌اکنون به بیش از ۱۶ میلیون مشتری و ۱۰۰ هزار تاجر در سراسر دنیا خدمات می‌دهد. اسکوئر و آفترپلی انتظار دارند که معامله بین آن‌ها در سه ماهه نخست ۲۰۲۲ نهایی شود. به محض انجام این خرید، اسکوئر مدیر آفترپلی را به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره اسکوئر منصوب خواهد کرد.

جک دروسی، مدیرعامل و یک از موسسان اسکوئر، با انتشار بیانیه‌ای گفت:

اسکوئر و آفترپلی اهداف مشترکی دارند. هر کدام از ما کسب‌وکار خود را برای منصفانه‌تر کردن و قابل‌دسترس کردن سیستم مالی ساخته است. آفترپلی، برند قابل‌اعتمادی را با اصل مشخصی درست کرده است. ما در کنار هم می‌توانیم اکوسیستم Cash App و Seller خودرمان را به هم ارتباط دهیم تا محصولات و سرویس‌های رقابتی‌تری را برای مشتریان و تاجران ارائه دهیم.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.