نرخ بیت کوین به بالاترین میزان دو ماهه اخیر رسید - تکفارس 
نرخ بیت کوین به بالاترین میزان دو ماهه اخیر رسید - تکفارس 

نرخ بیت کوین به بالاترین میزان دو ماهه اخیر رسید

حامد شهرزاد
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - 10:43
بیت کوین

ارز‌های دیجیتال پس از آنکه برای چند روز در محدوده منفی قرار داشتند، در روز جمعه و به خاطر افزایش بیت کوین به اوج خود رسیدند. نرخ بیت کوین از اواسط ماه می‌تا اکنون به بالاترین میزان خود رسیده است. بیت کوین در حال حاضر بالای ۴۱ هزار دلار معامله می‌شود و در هفته گذشته بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته است. روند صعودی پس از فروش شدید در ماه میو دو ماه تثبیت به بیش از سطح حمایت قبلی یعنی ۳۰ هزار دلار بازگشت.

برخی از تحلیلگران خوش بین هستند و انتظار دارند خریداران در کانال بالاتر از میانگین متغیر ۵۰ روزه که در حال حاضر بالای ۳۴ هزار دلار است، همچنان فعال باشند و به خرید بیت کوین ادامه دهند. دیوید گرایدر که استراتژیست بازار ارز‌های دیجیتال است، در مورد این موضوع در فاند استارت در روز پنجشنبه گفته است:

ما چند هفته‌ای است که در مورد نقدینگی کمتر در بازار در تابستان صحبت می‌کنیم و فکر می‌کنیم این به توضیح پدیده کاهش قیمتی شدیدی که باعث کاهش کوتاه مدت ۱ میلیارد دلاری نقدینگی‌های آتی شد، کمک می‌کند.

گرایدر اظهار داشت که جهش بیت کوین می‌تواند نشان دهنده «پرواز امن» سرمایه‌گذاران چینی به خارج از بیت کوین باشد که با توجه به فروش اخیر بیت کوین آسیایی به دنبال خروج چینی‌ها از این بازار به هر قیمتی هستند. گرایدر در مورد این موضوع می‌نویسد:

بیت کوین می‌تواند به عنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاران که به دنبال ضعود هستند، معامله شود.

مطالب مرتبط:

چرخه بعدی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو ممکن است سطحی باشد

بیت کوین

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو این هفته به بازار‌ها اطمینان داد که بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا در حال بررسی زمان پایان برنامه خرید ۱۲۰ میلیارد دلار اوراق قرضه در هر ماه است، اما تحلیلگران وال استریت از این موضوع متعجب هستند که بعد از آن چه خواهد آمد.

به گفته بانک آمریکا، فدرال رزرو ممکن است به زودی به افزایش نرخ بهره در سطحی نزدیک به سطوحی که از نظر تاریخی عادی تلقی می‌شد، نزدیک نشود. این بدان معناست که سیاست‌های پولی ممکن است برای سال‌ها ادامه داشته باشد، حتی پس از اینکه فدرال رزرو چاپ پول خود را برای پرداخت خرید خزانه داری و اوراق رهنی ایالات متحده متوقف کرد.

این پویایی ممکن است برای بیت کوین صعودی باشد، زیرا بسیاری از سرمایه‌گذاران این ارز رمزپایه را به عنوان یک محافظ در برابر تورم و کاهش ارزش دلار می‌دانند که ممکن است ناشی از سیاست‌های پولی اخیر باشد. یک الگوی تشدید کم عمق مشابه در اواخر سال ۲۰۱۸ مشاهده شد، زمانی که فدرال رزرو نرخ بهره را تا ۲٫۵ درصد افزایش داد که باعث شد بازار‌های مالی سنتی به هم بریزد و در اوایل سال ۲۰۱۹، بانک مرکزی روند معکوس خود را تغییر داده و کاهش نرخ‌ها را آغاز کرد.

به گفته تحلیلگران بانک آمریکا، سرمایه‌گذاران بازار اوراق قرضه ممکن است پیش‌بینی این پویایی را داشته باشند، این امر ممکن است توضیح دهد که چرا بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده آمریکا در سطح پایین حدود ۱٫۲ درصد قرار دارد، که بسیار کمتر از آخرین نرخ تورم سالانه ۵٫۴ درصد است. این یک کاهش تاریخی برای خزانه داری آمریکا است. تحلیلگران در مورد این موضوع نوشتند:

ما فکر می‌کنیم سطح نرخ‌ها در ایالات متحده آمریکا منعکس‌کننده انتظارات بازار است و فدرال رزرو تنها یک چرخه پیاده روی سطحی ایجاد می‌کند.

نهاد‌های فعال بیت کوین

بیت کوین

بر اساس گزارش گلس ناد، واحد‌های فعال بیت کوین در هفته گذشته افزایش یافته و با ۳۰ درصد افزایش به ۳۲۵ هزار واحد فعال در روز رسیده اند. این تعداد از ژانویه تا اواسط جولای کاهش یافته است. به گفته گلس ناد، واحد‌ها به خوشه‌ای از آدرس‌ها که توسط یک نهاد شبکه کنترل می‌شوند و از طریق روش‌های ابتکاری پیشرفته و الگوریتم‌های خوشه‌بندی اختصاصی گلس ناد برآورد می‌شوند اشاره می‌کنند. نهاد‌های فعال شامل مواردی هستند که به عنوان فرستنده یا گیرنده فعال هستند.

سطوح مقاومت اتر

بیت کوین

اتر، دومین ارز رمزنگاری شده جهان و با ارزش نزدیک به ۲۵۰۰ دلار با مقاومت روبروست، جایی که مقاومت با میانگین متحرک ۱۰۰ روزه مشخص می‌شود. ارزش اتر در هفته گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است و پس از حفظ حمایت در ۱۷۲۰ دلار در ۲۰ جولای، نزدیک به ۳۰ درصد افزایش یافته است، حمایت کمتر در ۲ هزار دلار دیده می‌شود که می‌تواند عقب نشینی را تثبیت کند.

اتر نسبت به بیت کوین در حال تثبیت است و در انتظار معامله‌گران برای شکست احتمالی است. نسبت إی تی اچ /بی تی سی دارای پشتیبانی اولیه ۰٫۰۵۴ است که برای حفظ نسبی روند صعودی إی تی اچ باید حفظ شود.

جمع‌بندی آلتکوین

بیت کوین

افزایش قیمت فلو: فلو، یک توکن قدرت بخش شبکه بلاک چین با تمرکز بر توکن‌های غیرقابل تعویض یا همان إن اف تی است که پس از آنکه صرافی بزرگ ارز‌های دیجیتال بایننس در روز جمعه اعلام کرد که پروژه را فهرست می‌کند، افزایش یافت. بایننس در ۷: ۰۰ به وقت آمریکا (۳ صبح به وقت محلی) گفت که توکن فلو را لیست می‌کند. از آن زمان، قیمت این ارز دیجیتال ۶۱ درصد افزایش یافته و از ۱۸ دلار به ۲۹ دلار رسیده است. به طور ۲۴ ساعته، ارز رمزنگاری شده ۳۰ درصد افزایش یافته است.

چهارچوب تنظیم کریپتو یعنی استیبل کوین: قانونگذاری پیش از کنگره برای ارائه چارچوب حقوقی جامع برای تنظیم بازار دارایی‌های دیجیتال و احتمالاً اعطای توانایی دولت فدرال به منظور ممنوعیت برخی از سکه‌های استیبل، روز چهارشنبه در مجلس نمایندگان ایالات متحده معرفی شد. به گفته نماینده حامی این موضوع یعنی‌دان بیر، رئیس کمیته مشترک اقتصادی کنگره ایالات متحده، ساختار بازار دارایی‌های دیجیتالی موجود و چارچوب نظارتی برای سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان بسیار مبهم و خطرناک است.

پروژه مقیاس‌گذاری اتریوم اسکیل اعلام کرد که کدام برنامه‌های غیر متمرکز ابتدا در شبکه خود فعال می‌شوند. جک اوهولران، مدیرعامل اسکیل لبز، به کوین دسک گفت که تیم‌ها داپ‌های خود را تا به امروز و تا پایان تابستان منتشر خواهند کرد.

منبع: Coin Desk

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.