مشخصات غیرسمی شیائومی می پد ۵ افشا شد - تکفارس 
مشخصات غیرسمی شیائومی می پد ۵ افشا شد - تکفارس 

مشخصات غیرسمی شیائومی می پد ۵ افشا شد

مهدی ملکی
۹ مرداد ۱۴۰۰ - 09:24
شیائومی می پد ۵

شایعات مربوط به شیائومی می پد ۵ روز به روز در حال افزای ش هستند. طبق این شایعات، تبلت جدید این شرکت دارای ۳ مدل است و انتظار می‌رود که یک مدل اضافی نیز در دست توسعه باشد؛ اگرچه وجود مدل آخر قطعی نیست اما اگر به حقیقت بپیوندد، شاهد یک تبلت از برند ردمی خواهیم بود.

دو مدل نخست که می‌توان آن‌ها را می پد ۵ و می مد ۵ پرو نامید، مبتنی بر پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ خواهند بود. همچنین هر دو از شارژ سریع ۶۷ وات پشتیبانی می‌کنند که مسلماً برای باتری ۸۷۵۰ میلی‌آمپرساعتی آن‌ها الزامی است. مدل پرو از اتصال شبکه ۵G نیز پشتیبانی خواهد کرد و در قسمت پشت به یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود.  نسخه پایه احتمالاً تنها از وای فای پشتیبانی خواهد کرد و دوربین اصلی آن نیز با یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی جایگزین خواهد شد.

تاییدیه ۳C در این بین بزرگ‌ترین منبع ارجاع کاربران است. مدل M2105K81C طبق گفته همین گواهینامه دارای قابلیت ۵G است که آن را تبدیل به اولین تبلت ۵G شیائومی خواهد کرد.

شیائومی می پد ۵

گفته می‌شود که هر سه تبلت مذکور به نمایشگر ۱۰.۹ اینچی IPS LCD با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمس ۲۴۰ هرتز مجهز خواهند بود. این نمایشگر دارای رزولوشن ۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ پیکسل است و انتظار می‌رود که از قلم‌هایی تا حداکثر سطح فشار ۴۰۹۶ واحد پشتیبانی کند. این قلم‌ها می‌توانند در کاور صفحه کلیدی که ما رندرهای آن را اوایل این ماه دیدیم، جا بگیرند.

مدل سوم که می‌توانیم آن را می پد ۵ لایت بنامیم، از پردازنده قدیمی‌تر اسنپدراگون ۸۶۰ استفاده خواهد کرد و تنها قادر به پشتیبانی از شبکه وای فای است. شایعات در این‌باره اشاره کرده‌اند که این مدل از شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند.

از طرفی گفته می‌شود هر ۳ مدل مذکور حین عرضه به رابط کاربری MIUI 12.5 مجهز خواهند بود و خبری از MIUI 13 که احتمالاً در ماه آگوست سال جاری معرفی می‌شود، نیست. انتظار می‌رود که خود این تبلت‌ها نیز در بازه زمانی مذکور (یعنی تقریباً ماه آینده میلادی) معرفی شوند.

مدل چهارم که انتظار می‌رود از محصولات ردمی باشد، به یک پردازنده اسنپدراگون ۷۶۸G و یا دایمنسیتی ۱۲۰۰ مجهز خواهد بود. اگر اسناد به دست آمده از FCC صحیح و مربوط به این محصول باشد، این تبلت احتمالاً از شارژ ۲۲.۵ وات پشتیبانی خواهد کرد. به غیر از این موارد، جزئیات چندانی از این مدل در دست نیست و باید تا زمان معرفی آن‌ها منتظر ماند.

شیائومی می پد ۵

این شرکت مدتی پیش چندین و چند محصول جدید را نیز معرفی کرد. این محصولات تماماً هوشمند و مبتنی بر اصول طراحی اینترنت اشیا هستند. همچنین باید در نظر بگیرید که برخی از این محصولات جدید نیستند و مدتی است که در چین عرضه شده‌اند اما اکثر آن‌ها حداقل برای منطقه اروپا، محصولاتی جدید از برند شیائومی تلقی می‌شوند.

یک مانیتور ۲۷ اینچی به یک پنل IPS با رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰ پیکسل (نسبت ۱۶:۹) و زاویه دید ۱۷۸ درجه مجهز است، از اولین محصولات جدید این شرکت تلقی می‌شود که طی روزهای گذشته معرفی شد.. این نمایشگر تحت لیبل VESA DisplayHDR 400 بازاریابی می‌شود، به این معنا که روشنایی حداکثر آن ۴۰۰ نیت است.

همچنین اولین روتر Tri-Brand وای فای ۶ شیائومی نیز در رویداد چند روز پیش به نمایش گذاشته شد. این روتر در مجموعه دارای ۱۲ آنتن خارجی است که باند ۲.۴ گیگاهرتز (با حداکثر ترافیک ۱۱۴۸ مگابیت بر ثانیه) و دو باند ۵ گیگاهرتز (۴۸۰۴ مگابیت بر ثانیه + ۲۴۰۲ مگابیت بر ثانیه) را پوشش می‌دهد.

ردمی بادز ۳ پرو که هفته گذشته معرفی شده بود، چند روز پیش نیز نسخه جهانی ایر داتس ۳ پرو (Air Dots 3 Pro) رو میزبانی کرد تا مجموعه مدل کامل‌تری شود. سایر اطلاعات از این خط تولید در این لینک قابل مشاهده است. به هر حال می‌توان گفت اصلاً عجیب نیست که طی ماه آینده ما شاهد تعداد زیادی محصول معرفی نشده باشیم.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.