اندی جاسی برنامه های جدیدی را برای آمازون در نظر دارد - تکفارس 
اندی جاسی برنامه های جدیدی را برای آمازون در نظر دارد - تکفارس 

اندی جاسی برنامه های جدیدی را برای آمازون در نظر دارد

حامد شهرزاد
۸ مرداد ۱۴۰۰ - 16:03
آمازون

با بازگشایی فروشگاه‌های ایالات متحده آمریکا و افزایش مجدد خرید‌های حضوری، بالاخره افزایش تقاضا برای خرید‌های آمازون شروع به کاهش کرده است. البته این موضوع نه به طور واضح، بلکه به اندازه کافی برای ناامید کردن سرمایه‌گذاران مؤثر بوده است. اما اندی جاسی سیاست‌های جدیدی را برای آینده آمازون در نظر دارد.

از‌آوریل تا ژوئن، آمازون ۱۱۳٫۱ میلیارد دلار فروش محصولات و خدمات را تجربه کرده است که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است. این مبلغ بسیار زیادی است، اما سرمایه‌گذاران‌امیدوار بودند کمی بیشتر باشد (چیزی در حدود ۱۱۵ میلیارد دلار) و سهام آمازون از زمان انتشار ارقام گزارش سود این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که درآمد آمازون در حال سقوط است.

آمازون وب سرویس در حال رشد است

اما یک نقطه عطف وجود دارد که سرمایه‌گذاران از دیدن آن خوشحال می‌شوند و این به توضیح تغییرات اخیر اجرایی شرکت کمک کرده است. خدمات وب آمازون یا همان آمازون وب سرویس ۱۴٫۸ میلیارد دلار خالص فروش داشته است که نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته است.

این رشد قابل توجه از درآمد کلی آمازون و از درآمد سه ماهه قبل آمازون وب سرویس پیشی گرفت. در سه ماهه قبل، آمازون وب سرویس ۲۹ درصد رشد کرد. این تنها نقطه عطف کسب و کار آمازون بود که اندی جاسی، مدیرعامل جدید آمازون، در سخنان خود همراه با انتشار آمار‌های مربوط به آن، ذکر بود.

اندی جسی در مورد این موضوع بیان کرد که سرمایه‌گذاران شاهد رشد مجدد آمازون وب سرویس بوده اند.

جاسی تا ۵ جولای مسئول آمازون وب سرویس بود. اندی جاسی پس از آن به عنوان مدیرعامل آمازون جایگزین جف بزوس، که برای خوردن غذا به فضا رفت، شد. بخش ابری همیشه یک بخش اصلی آمازون بوده است و بیشتر درآمد عملیاتی شرکت را به خود اختصاص داده است. در حالی که رشد آن در طول همه‌گیری کاهش یافته بود، به نظر می‌رسد که اکنون این بخش از آمازون، همانطور که جاسی گفت، در حال شتاب گرفتن است.

مطالب مرتبط:

در مورد بقیه بخش‌های شرکت آمازون، نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد شرکتی که در مدت سه ماه فقط ۱۱۳٫۱ میلیارد دلار درآمد داشته است ممکن است از دو نقطه ناشی شود.

سال گذشته آمازون با سرعت بیشتری رشد می‌کرد و این بار در سال ۲۰۲۰ ۴۰ درصد فروش خالص را شاهد بود، در حالی که امسال ۲۷ درصد بود. اگرچه ممکن است به یاد بیاورید که همه‌گیری ویروس کرونا در آن ماه‌ها در حال افزایش بود و باعث رونق درآمد شرکت آمازون و به طور کلی خرید‌های آنلاین شد. اما در مرحله دوم، غول‌های فناوری دیگر در این سه ماه عملکرد خوبی داشته اند، انتظارات سرمایه‌گذاران را برآورده کرده و آمازون را به عنوان یک پدیده بزرگ و غیر قابل پیش بینی معرفی کرده اند.

پرایم دی در ماه ژوئن امسال نیز برگزار شد که احتمالاً به رسیدن به این ارقام کمک کرد. آمازون گفت ۲۵۰ میلیون کالا در پرایم دی خریداری شده است که یک رکورد برای آمازون محسوب می‌شود.

برایان اولساوسکی مدیر مالی آمازون در تماس با سرمایه‌گذاران گفت:

با رشد درآمد در این سه ماهه، خرید‌های حضوری توسط مردم افزایش یافته بود، زیرا در برخی از بزرگترین مناطق جغرافیایی از جمله ایالات متحده آمریکا و بسیاری از اروپا قرنطینه کاهش یافته بود.

به گفته وی، در نتیجه کاهش محدودیت‌های کرونایی، هزینه‌های اعضای پرایم در مقایسه با اوج همه‌گیری تعدیل شد. در دسته‌بندی‌هایی مانند لوازم تمیز کردن خانه و‌مانیتور کامپیوتر، که مردم سال گذشته این کالا‌ها را بیشتر خریداری کرده بودند، کاهش یافت، اما امسال دیگر نیازی به رسیدن به چنین ارقامی نیست.

نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد رشد خرید آنلاین به طور کلی در حال کند شدن است. البته خرید آنلاین در آمریکا و جهان همچنان در حال رشد است، اما این بدان معناست که آمازون و سرمایه‌گذاران آن نمی‌توانند انتظار داشته باشند که سود‌های بسیار عظیمی را در سال ۲۰۲۰ تجربه کنند، زیرا بسیاری از جهان سعی کرده بودند تا از خرید‌های حضوری جلوگیری کنند.

اولساوسکی گفت که جاسی برنامه‌های جدیدی در سر دارد اما هیچ راهنمایی در مورد اینکه آیا تغییرات فوری در شرکت ایجاد می‌کند ارائه نداده است. او در تماس د ورج گفت:

انتظار اقدامات جدیدی را از سوی اندی و افکار مثبت و خوش بینانه او را داشته باشید.

جاسی هیچ برنامه مشخصی را در مورد نحوه مدیریت شرکت آمازون که متفاوت نسبت به بزوس باشد را ارائه نکرده است، اما ارقام امروز نشان می‌دهد که چرا او مسئول جدید آمازون است. آمازون وب سرویس همچنان نقطه درخشان آمازون است و رهبر آن اکنون قصد دارد آمازون را رشد دهد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید