زاکربرگ: فیس بوک به‌زودی عینک هوشمند ری بن را معرفی می‌کند - تکفارس 
زاکربرگ: فیس بوک به‌زودی عینک هوشمند ری بن را معرفی می‌کند - تکفارس 

زاکربرگ: فیس بوک به‌زودی عینک هوشمند ری بن را معرفی می‌کند

افشین نوری
۸ مرداد ۱۴۰۰ - 12:31
عینک هوشمند فیس بوک

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، در جریان انتشار گزارش مالی این شرکت تائید کرد که فیس بوک به‌زودی از عینک هوشمند ری بن (Ray-Ban) رونمایی خواهد کرد. مدت‌هاست که شایعات زیادی درباره این عینک هوشمند وجود دارد و هنوز مشخص نیست که این دستگاه دقیقاً چه تاریخی معرفی خواهد شد. قبلاً‌ خبرهایی وجود داشت مبنی بر اینکه این عینک هوشمند در میانه‌های سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد، اما همانطور که می‌دانید شیوع ویروس کرونا برنامه‌های بسیاری از شرکت‌ها را ته تعویق انداخته است.

مطالب مرتبط:

زاکربرگ در صحبت‌های خود گفت:

محصول بعدی ما درواقع اولین عینک هوشمند فیس بوک خواهد بود که با همکاری برند ری بن ساخته خواهد شد. این عینک دارای یک طراحی آیکونیک و نمادین خواهد بود و به کاربران اجازه کارهای جالبی را خواهد داد.

البته ما نمی‌دانیم که منظور مدیرعامل فیس بوک از «کارهای جالب» دقیقاً چیست، اما فیس بوک قبلاً تائید کرده بود که این عینک هوشمند فاقد یک نمایشگر یکپارچه خواهد بود و در رده دستگاه‌های واقعیت افزوده قرار نخواهد گرفت. بنابراین هنوز مشخص نیست که این عینک قادر به برقراری تماس‌های صوتی یا امکان دسترسی به یک دستیار هوشمند را خواهد داشت یا نه؟ با این‌حال، به نظر می‌رسد که در نبود یک نمایشگر یکپارچه، این عینک صرفاً از یک اپلیکیشن گوشی هوشمند برای کنترل کارها استفاده خواهد کرد؛ چیزی که ما در عینک‌های اکو فریمز (Echo Frames) آمازون و اسنپ اسپکتکلز (Snap Spectacles) نیز شاهد بوده‌ایم.

عینک هوشمند فیس بوک

معرفی عینک هوشمند ری بن توسط فیس بوک، بخشی از نقشه‌راه این شرکت برای توسعه عینک‌های واقعیت افزوده در آینده نزدیک است. این شرکت مدت‌هاست که مشغول کار روی این پروژه است و اخیراً نیز واحدی به نام Project Aria برای این منظور راه‌اندازی کرده است.

عینک‌های واقعیت افزوده فیس بوک همچنین بخشی از برنامه‌ این شرکت برای ساخت پلتفرم Metaverse است که ظاهراً یک پلتفرم چندمنظوره برای ترکیب فضاهای مجازی و واقعی خواهد بود و برای کارهایی مانند خرید کردن و برقراری روابط اجتماعی استفاده خواهد شد. البته فیس بوک از این پلتفرم برای فروش تبلیغات نیز استفاده خواهد کرد؛ بطوریکه زاکربرگ در ادامه صحبت‌هایش گفته که تبلیغات همچنان بخش مهمی از استراتژی این شرکت در رسانه‌های اجتماعی خواهند بود و احتمالاً نقش مهمی نیز در پلتفرم Metaverse خواهند بود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید