مشخصات اسنپدراگون ۸۹۸ پردازنده بعدی کوالکام لو رفت - تکفارس 
مشخصات اسنپدراگون ۸۹۸ پردازنده بعدی کوالکام لو رفت - تکفارس 

مشخصات اسنپدراگون ۸۹۸ پردازنده بعدی کوالکام لو رفت

مهدی ملکی
۷ مرداد ۱۴۰۰ - 16:10
کوالکام اسنپدراگون ۸۹۸

اسنپدراگون ۸۸۸+ در حال حاضر قوی‌ترین پردازنده کوالکام است اما فرایند ساخت محصولات جدید هرگز متوقف نمی‌شد و به نظر می‌رسد که این شرکت به زودی طی ماه‌های آینده یک پردازنده پرچم‌دار جدید را معرفی خواهد کرد.

افشاگر با سابقه Ice Universe به تازگی به این موضوع اشاره و موارد قابل توجهی را افشا کرده است. طبق ادعای او، جانشین اسنپدراگون ۸۸۸، اسنپدراگون ۸۹۸ با شماره مدل SM8450 خواهد بود. پردازنده مذکور مبتنی بر معماری جدید Arm یعنی Armv9 خواهد بود که این به معنی استفاده از یک Kyro 780 CPU با فرکانس ۳.۰۹ گیگاهرتز در بطن آن است.

این CPU مبتنی بر هسته Arm Cortex-X3 است که گفته می‌شود حدود ۱۶ درصد از Cortex-X1 موجود در اسنپدراگون ۸۸۸ سریع‌تر عمل خواهد کرد. به این ترتیب این تراشه با معماری ۴ نانومتری ساخته خواهد شد که نسبت به معماری ۵ نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸ یک پیشرفت کامل به شمار می‌رود.

مطالب مرتبط:

همچنین انتظار می‌رود که از واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۷۳۰ و همچنین مودم ۴ نانومتری x65 5G در ساخت این تراشه بهره گرفته شود. اگر همه این اطلاعات صحت داشته باشند، اولین محصولات مجهز به این پردازنده جدید کوالکام تا انتهای سال جاری میلادی یا نهایتاً در اوایل سال میلادی بعدی روانه بازار خواهند شد.

اسنپدراگون 888 پلاس کوالکام

اسنپدراگون ۸۸۸+ در حال حاضر قدرتمندترین تراشه موجود در زمینه موبایل است. این تراشه دارای یک هسته اصلی ۳ گیگاهرتزی و موتور هوش مصنوعی بهبودیافته (۲۰ درصد سریع‌تر) نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ است.

پردازنده هوش مصنوعی نسل ششم هگزاگون ۷۸۰ کوالکام نیز می‌تواند تا ۳۲ ترا عملیات را در هر ثانیه (۳۲TOPS) پردازش کند که ارتقا خوبی نسبت به ۲۶TOPS اسنپدراگون ۸۸۸ محسوب می‌شود.

بقیه مشخصات چیپست جدید کوالکام تقریباً بدون تغییر باقی مانده است که از آن جمله می‌توان به هسته گرافیکی آدرنو ۶۶۰، مودم X60 5G (که به آن اشاره کردیم) با سرعت دانلود ۷.۵ گیگابیت‌برثانیه و اتصال وای‌فای FastConnect 6900 که از همه استانداردهای جدید وای‌فای را برای دانلود‌های سریع پشتیبانی می‌کند اشاره کرد. شما می‌توانید اطلاعات بیشتر و مشخصات کامل این پردازنده را از این لینک مشاهده کنید.

مدتی پیش تایید شد که سری مجیک ۳ شرکت آنر اولین محصولاتی خواهند بود که به این پردازنده جدید مجهز می‌شوند. با این حال گفته می‌شود که سامسونگ پا را فراتر از این خواهد گذاشت و با معرفی پردازنده بعدی خود، سرانجام لقب بهترین پردازنده موبایل را تصاحب می‌کند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع معتبر به نام TheGalox در توییتر منتشر کرده است، اگزینوس ۲۲۰۰ احتمالاً اولین چیپست سامسونگ خواهد بود که در هر دو بخش پردازش و گرافیک نسبت به رقیب اسنپدراگون خود سریع‌تر خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود اگزینوس ۲۲۰۰ در کارهای گرافیکی سنگین، عملکرد بهتری نسبت به چیپست A15 بایونیک اپل داشته باشد. با این‌حال، در بخش پردازش همچنان تراشه اپل پیشتاز خواهد بود.

منبع: MS Power User

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید