ایلان ماسک تاریخ برگزاری تسلا AI 2021 را اعلام کرد - تکفارس 
ایلان ماسک تاریخ برگزاری تسلا AI 2021 را اعلام کرد - تکفارس 

ایلان ماسک تاریخ برگزاری تسلا AI 2021 را اعلام کرد

مهدی ملکی
۷ مرداد ۱۴۰۰ - 12:16
تسلا

ایلان ماسک به تازگی روی توییتر خود روز برگزاری رویداد تسلا AI 2021 را تایید کرده است. انتظار می‌رود که تسلا در این رویداد برنامه‌های آینده سیستم رانندگی کاملاً خودکار خود را اعلام کند. این شرکت مدتی پیش نسخه ۹ همین سیستم را عرضه کرد. به این ترتیب شما می‌توانید در تاریخ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ (۱۹ آگوست ۲۰۲۱ میلادی) منتظر رویداد تسلا AI 2021 باشید.

ایلان ماسک اخیراً اذعان کرده است که مشکلات سیستم رانندگی خودران دشوارتر از آن چیزی بود که تصور می‌کرد. به گفته او، این مشکلات به نواقص کلی هوش مصنوعی بسیار نزدیک هستند.

تسلا اوایل سال جاری میلادی ابر کامپیوتر دوجو (Dojo) را معرفی کرد که قادر به ارائه قدرت خام ۱۰۰۰ پتافلاپس است. به این ترتیب این رایانه در رده پنجم قدرتمندترین ابررایانه‌های جهان قرار گرفته است. تسلا برنامه دارد که به وسیله این ابر کامپیوتر، هوش مصنوعی خود را در عوض تصاویر ثابت، از طریق ویدیو آموزش و بهبود دهد. این موضوع سبب رانندگی طبیعی‌تر و دقیق‌تری خواهد شد.

این شرکت طی سالیان گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی را پشت سر گذاشته است. برای مثال مدتی پیش مشخص شد که خودروی تسلا مدل ۳ تبدیل به پرفروش‌ترین خودروی برقی جهان شده است. مجموع فروش خودروی تسلا مدل ۳ در سال ۲۰۲۰ برابر با ۴۳۹٫۷۶۰ واحد بوده است. این عدد در مقایسه با فروش خودروی تویوتا کورولا (پرفروش‌ترین خودروی جهان) یک‌سوم بوده است.

مطالب مرتبط:

این در حالی است که تسلا مدل ۳ از سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه است. همچنین عرضه‌ی این خودرو در بسیاری از کشورها کمی دیرتر انجام شد و این نکته عملکرد بی‌نظیر تسلا مدل ۳ را تایید می‌کند.

تسلا رودستر

در حال حاضر فروش خودروهای برقی در اروپا در سال ۲۰۲۰ با افزایش ۱۴۷ درصدی روبه‌رو بوده است و با آغار سال ۲۰۲۱، فروش این خودروها بیشتر نیز شده است. لقب پرفروش‌ترین خودروی اروپا در سال ۲۰۲۰ به خودروی رنو زویی با ۹۹٫۲۶۱ واحد فروش تعلق دارد. این خودرو هنوز در کشور ایلات متحده آمریکا عرضه نشده است. خودروی تسلا مدل ۳ با مجموع فروش ۸۵٫۷۱۳ واحد در رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین خودروهای اروپا قرار دارد.

افزون بر این، محبوبیت کلی محصولات این شرکت نیز بیش از هر زمان دیگری است. وب‌سایت Carlnsurance چندی پیش پس از بررسی لیست ۵۳۲ خودرو و ۷۱ شرکت خودروسازی محبوب براساس میزان جستجوی آن‌ها در یوتیوب گزارشی را ارائه داد. این گزارش، محبوب‌ترین خودروهای یوتیوب را مشخص کرده و به‌نظر می‌رسد که شرکت تسلا در بین کاربران یوتیوب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

۴ خودرو از مجموع خودروهای این شرکت در لیست ۱۰ خودروی محبوب سرویس یوتیوب قرار داشته و خودروی تسلا مدل ۳ نیز در صدر این لیست می‌باشد. جایگاه دوم این لیست مربوط به خودروی تسلا رودستر بوده که هنوز به مرحله‌ی تولید نیز نرسیده است.

به‌نظر می‌رسد که خودروی تسلا رودستر از محبوبیت بیشتری نسبت به خودروهای تولیدشده‌ی تسلا در بین طرفداران برخوردار است. نکته‌ی عجیب این لیست، نبود خودروی تسلا سایبرتراک در بین ۱۰ خودروی محبوب یوتیوب است. شرکت تسلا رتبه‌ی دوم ۱۰ شرکت خودروسازی محبوب در یوتیوب را نیز به‌دست آورده است.

تنها شرکت لامبورگینی محبوبیت بیشتری نسبت به این غول خودروسازی آمریکایی داشته و این در حالی است که میزان جستجوها برای خودروهای این شرکت چیزی حدود دوبرابر بیشتر از شرکت بعدی یعنی فراری بوده است. با این همه اصلاً عجیب نیست که تسلا سرمایه‌گذاری‌های عظیمی را برای محقق کردن پروژه‌های جاه طلبانه انجام می‌دهد.

منبع: MS Power User

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.