درآمد فیس بوک در سه ماهه دوم سال ۵۶ درصد رشد کرده است - تکفارس 
درآمد فیس بوک در سه ماهه دوم سال ۵۶ درصد رشد کرده است - تکفارس 

درآمد فیس بوک در سه ماهه دوم سال ۵۶ درصد رشد کرده است

حامد شهرزاد
۷ مرداد ۱۴۰۰ - 11:47
فیس بوک

اگر اخبار فناوری را دنبال می‌کنید، احتمالاً اخیراً شاهد انتقاد بی‌وقفه مردم از مدیریت فیس بوک در مورد مدیریت و حذف اطلاعات نادرست مربوط به ویروس کرونا همراه با انبوه عناوین منفی مرتبط با کتاب جدیدی درباره این شرکت به نام یک حقیقت تلخ هستید.

این عناوین به طور کلی تصویر یک غول فناوری را نشان می‌دهد که با کاربران، تبلیغ‌کنندگان، قانون‌گذاران و همتایان خود در دره سیلیکون روبرو است. اما همانطور که بزرگترین شبکه اجتماعی جهان روز چهارشنبه نشان داد، واقعیت عملکرد کسب و کار آن بسیار خوب بوده است. در واقع، علی رغم انتقادات بی‌شماری که به فیس بوک و مارک زاکربرگ وارد می‌شود، عملکرد مالی این شرکت بسیار مناسب بوده است.

فیس بوک اعلام کرد که درآمد این شرکت در سه ماهه دوم ۵۶ درصد رشد کرده است و به ۲۹ میلیارد دلار رسیده است. این موضوع به آن معنی است که در این دوره رشد فیس بوک نسبت به اپل یا مایکروسافت بیشتر بوده است و این شرکت درآمد بیشتری را در این بازه زمانی داشته است. موضوع چشمگیرتر آن است که سود این شرکت برابر با مبلغ شگفت‌آور ۱۰۱ درصد رشد بوده است و به ۱۰٫۴ میلیارد دلار رسیده است.

مطالب مرتبط:

کاربران روزانه که از پلتفرم‌های فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ استفاده می‌کنند، با ۱۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲٫۷۶ میلیارد نفر رسیده اند. درآمد غیر تبلیغاتی – یعنی فروش هدست واقعیت مجازی آکیولس کوئست- با نسبت متوسط ​​۳۶ درصد رشد کرد و سیاست‌های جدید ردیابی تبلیغات اپل برای برنامه‌های آیفون به میزان قابل توجهی به درآمد از راه تبلیغات علی رغم آنچه انتظار می‌رفت آسیب نرساند، هرچند فیس بوک اعلام کرد که اگر سیاست‌های اپل تغییری نکند، اتفاقات بسیاری بدی رخ خواهد داد.

مدیر مالی این شرکت یعنی دیوید ونر بیان کرد که انتظار دارد رشد درآمد فیس بوک در نیمه دوم امسال به طور قابل توجهی کاهش یابد.

در سخنان آماده شده به سرمایه‌گذاران، مدیر مالی فیس بوک یعنی دیوید ونر اعلام کرد که انتظار می‌رود رشد درآمد فیس بوک در نیمه دوم سال جاری به میزان قابل توجهی کاهش یابد. این موضوع عمدتا به دلیل افزایش لحظه‌ای استفاده از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام در سال گذشته در حین همه‌گیری ویروس کرونا است. وی همچنین به تغییرات نظارتی و سیستم عامل‌های مختلف به ویژه به روزرسانی‌های اخیر آی او اس از اپل اشاره کرد.

قیمت سهام فیس بوک از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹ درصد رشد کرده است، اما هشدار در مورد رشد آتی رشد سرمایه‌گذاران را متحیر کرد و سهام آن را حدود ۳ درصد کاهش داد.

همانطور که گزارشات درآمد قبلی اسنپ و گوگل قبلاً نشان داده بود، صنعت تبلیغات دیجیتال در حال رشد چشم گیر است. فیس بوک به عنوان بازیکن شماره دو بعد از گوگل، از درآمد‌های حاصل شده از طریق تبلیغات بیشتر در اینترنت بهره‌مند می‌شود، حتی اگر قابلیت‌های هدف‌گیری توسط اپل در کوتاه مدت مانع از رشد تبلیغات هوشمند این شرکت شود.

نشانه قدرت فزاینده فیس بوک، قیمتی است که از تبلیغ‌کنندگان برای نمایش تبلیغات به کاربران دریافت می‌کند، زیرا این سیستم از طریق حراجی اداره می‌شود که در کنار افزایش تقاضا، قیمت‌گذاری را افزایش می‌دهد. متوسط ​​قیمت هر آگهی فیس بوک نسبت به مدت مشابه سال قبل در سه ماهه دوم ۴۷ درصد رشد کرد و مدیر مالی این شرکت یعنی وهنر گفت که این شرکت انتظار دارد نرخ آگهی فیس بوک از این مقدار نیز فراتر رود، زیرا این امر عامل اصلی رشد درآمد برای بقیه سال است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید