گزارش: مایکروسافت ۴۶ میلیارد دلار در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ درآمد کسب کرده است - تکفارس 
گزارش: مایکروسافت ۴۶ میلیارد دلار در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ درآمد کسب کرده است - تکفارس 

گزارش: مایکروسافت ۴۶ میلیارد دلار در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ درآمد کسب کرده است

افشین نوری
۷ مرداد ۱۴۰۰ - 10:17
گزارش: مایکروسافت ۴۶ میلیارد دلار در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ درآمد کسب کرده است - تکفارس 

مایکروسافت گزارش مالی سه ماهه دوم ۲۰۲۱ خود را منتشر کرده است. طبق این گزارش، مایکروسافت توانسته در طول این مدت درآمدی بالغ بر ۴۶.۱۵ میلیارد دلار کسب کند که بالاتر از پیش‌بینی تحلیلگران مبنی بر درآمد ۴۴.۲۴ میلیارد دلاری این شرکت در طول سه ماهه دوم امسال بوده و همچنین ۲۱ درصد بیشتر از درآمد این شرکت در مدت مشابه سال گذشته است.

مطالب مرتبط:

مایکروسافت از کل درآمدهای خود، ۱۴.۶۹ میلیارد دلار را از بخش “Productivity and Business Processes” کسب کرده، در حالیکه ۱۴.۰۹ میلیارد دلار از آن‌ها را از بخش “More Personal Computing” که شامل ویندوز، سخت‌افزار، گیمینگ و تبلیغات می‌شود به دست آورده است. ابن در حالی است که درآمدهای حاصل از فروش لایسنس ویندوز به شرکت‌های شخص ثالث، حدود ۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

مایکروسافت

هرچند گزارش سه ماهه دوم مایکروسافت شامل درآمدهای ناشی از فروش‌ دستگاه‌های جدید سرفیس لپ تاپ ۴ و سرفیس پرو ۷ پلاس نیز می‌شود، اما درآمد این شرکت از فروش لپ تاپ‌های سرفیس حدود ۲۰ درصد به‌خاطر کمبور تراشه کاهش یافته است. بد نیست بدانید که لپ تاپ‌های سرفیس مایکروسافت در سه ماهه دوم سال گذشته فروش بسیار خوبی داشتند.

اما در مورد عملکرد نرم‌افزار مایکروسافت آفیس در طول سه ماهه دوم امسال باید بگوییم که درآمدهای ناشی از این محصول، در بخش مشتریان عادی، ۱۹ درصد و در بخش تجاری ۲۰ درصد افزایش یافته است. مایکروسافت در گزارش خود گفته است که نرم‌افزار مایکروسافت ۳۶۵ در طول سه ماهه دوم امسال توانسته بیش از ۵۱.۹ میلیون مشترک جذب خود کند که ۲۲ درصد بیشتر از تعداد مشترکین سال گذشته است. همچنین درآمدهای حاصل از سرویس مایکروسافت کلود، سرویس آزور (Azure) و سرویس‌های ابری مایکروسافت به‌ترتیب ۳۴، ۵۱ و ۵۳ درصد رشد داشته‌اند.

مایکروسافت امیدوار است که با عرضه نسخه نهایی ویندوز ۱۱ در اواخر سال جاری، بتواند درآمدهای ناشی از این بخش را افزایش دهد. اما کمبود تراشه همچنان منجر به فروش کمتر لپ تاپ‌های این شرکت خواهد شد و انتظار می‌رود که در سال آینده تاحدودی شاهد برطرف شدن این مشکل و رونق گرفتن فروش لپ تاپ های سرفیس مایکروسافت باشیم.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید