سونی دوربین عکاسی ZV-E10 را برای ولاگرها معرفی کرد - تکفارس 
سونی دوربین عکاسی ZV-E10 را برای ولاگرها معرفی کرد - تکفارس 

سونی دوربین عکاسی ZV-E10 را برای ولاگرها معرفی کرد

افشین نوری
۶ مرداد ۱۴۰۰ - 12:28
دوربین ZV-E10 سونی

سونی دومین دوربین خود برای ولاگرها را معرفی کرد. این دوربین که ZV-E10 نام دارد جایگزین ZV-1 شده و برخلاف ZV-1 که دارای دوربین‌های با لنز ثابت است، از لنزهای قابل‌تغییر بهره می‌برد.

دوربین ZV-E10، در اصل، نسخه تنزل‌یافته Alpha 6400 محسوب می‌شود که برخی از قابلیت‌های آن به‌خاطر ساده‌تر کردن عملکرد دوربین حذف شده‌اند، اما در مقابل، چندین قابلیت دیگر برای استفاده ولاگرها به آن اضافه شده‌اند.

مطالب مرتبط:

دوربین ZV-E10 مجهز به همان سنسور ۲۴.۲ مگاپیکسلی APS-C است که سونی آن را روی دوربین‌های سری a6000 استفاده کرده است. این دوربین همچنین قادر به ضبط ویدیوهای ۴K با نرخ ۳۰ فریم‌درثانیه بوده و مانند دوربین‌های a6400 از پروفایل‌های S-Log2 ،S-Log3 و HLG برای ثبت طیف‌های رنگی داینامیک وسیع‌تر بهره می‌برد.

دوربین ZV-E10 سونی

از طرفی، نمایشگر چرخان دوربین‌های a6400، با یک نمایشگر لمسی لولای کناری جایگزین شده که به‌خاطر حذف منظریاب الکترونیکی دوربین، تنها منظریاب ZV-E10 محسوب می‌شود.

قابلیت دیگری که از روی ZV-E10 حذف شده‌ شامل Mode dial می‌شود که حالا با یک دکمه سوئیچ بین حالت‌های مختلف اسلوموشن، فیلم و عکس جایگزین شده است. فلاش دوربین هم حذف گردیده است.

با این‌حال، همانطور که در بالا گفته شد، چندین قابلیت جدید به دوربین ZV-E10 اضافه شده‌اند که بر روی دوربین‌های a6400 وجود ندارند. یکی از این قابلیت‌ها، یک دکمه ضبط ویدیوی برجسته است که در قسمت بالای دوربین جای گرفته و کار شروع ضبط ویدیو را بسیار راحت‌تر کرده است. همچنین وجود یک شمارشگر در جلوی دوربین، به شما خواهد گفت که چه زمانی دوربین در حال چرخش است. شما همچنین می‌توانید زوم دوربین را با استفاده از یک مکانیسم موتوری جدید و از طریق دکمه موجود در کنار دکمه شاتر کنترل کنید. دوربین ZV-E10 از یک میکروفون استریو بزرگ بهره می‌برد و دارای پورت‌های اختصاصی برای میکروفون و هدفون و همچنین یک پورت USB-C است.

دوربین ZV-E10 سونی

از آنجائیکه دوربین ZV-E10 یک دوربین ساده برای مبتدی‌ها است، سونی از دکمه‌های دسترسی سریع مختلفی روی آن استفاده کرده که کار با آن را برای ولاگرها بسیار راحت‌تر کرده و شما با استفاده از آن‌ها به‌راحتی می‌توانید بین حالت‌ها و زوم‌های مختلف سوئیچ کنید.

قیمت دوربین ZV-E10 از ۷۰۰ دلار شروع می‌شود، اما در صورت خرید کیت همراه آن که شامل لنز زوم ۱۶-۵۰ میلیمتری E PZ می‌شود مجبور به پرداخت ۸۰۰ دلار بابت آن خواهید بود. این دوربین در رنگ‌های مشکی و سفید از اواخر ماه آگوست امسال عرضه خواهد شد.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید