پنتاگون: پهپادهای DJI امنیت ملی را به خطر می‌ اندازند
پنتاگون: پهپادهای DJI امنیت ملی را به خطر می‌ اندازند

پنتاگون: پهپادهای DJI امنیت ملی را به خطر می‌ اندازند

مهدی حلوائی
۵ مرداد ۱۴۰۰ - 18:28
پهپاد DJI

پس از این‌که استفاده از پهپادهای DJI به‌دلیل اتهامات ارسال اطلاعات به دولت چین، برای چندین ماه توسط دولت آمریکا ممنوع شده بود، پنتاگون در گزارشی اعلام کرد که این پهپادها امنیت مناسبی داشته و دو نسخه‌ی ویژه از آن‌ها برای استفاده توسط دستگاه‌های مربوط به دولت مورد پیشنهاد قرار گرفته‌اند.

مطالب مرتبط:

با این وجود، دپارتمان دفاع آمریکا در تاریخ ۲۳ جولای (۱ مرداد) در گزارشی اعلام کرد که خبر امنیت پهپادهای DJI حقیقت نداشته و این دستگاه‌ها کماکان امنیت ملی را به‌خطر می‌اندازند. وزارت کشور در سال گذشته تمام پهپادهای خود را به‌دلیل خطر جاسوسی برای چین غیرفعال کرد و پس از آن وزارت بازرگانی آمریکا نیز پهپادهای DJI را به‌ اتهام جاسوسی برای کشور چین در لیست تحریم قرار داد.

پنتناگون در گزارش قبلی خود اعلام کرد که در بررسی‌های دو نسخه از این پهپادها، هیچ‌گونه مورد مشکوکی را پیدا نکرده است. وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز مدتی قبل‌تر از آن، پهپادهای DJI مویک پرو و میتریس ۶۰۰ پرو را مورد بررسی قرار داد و با نتیجه‌ی مشابهی رو‌به‌رو شد. در حال حاضر هیچ‌یک از شرکت‌های آمریکایی حق فروش تکنولوژی خود برای استفاده در پهپادهای DJI را نداشته و کنگره آمریکا نیز در حال وضع قانونی است که دولت این کشور را از خرید پهپادهای چینی منع می‌کند. این قاون از سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد و تا پنج سال اعتبار خواهد داشت.

با تمام این تفاسیر، کاربران عادی کماکان می‌توانند به خرید و فروش پهپادهای DJI بپردازند و در واقع، این شرکت هنوز هم محصولات خود را در بازارهای مختلف در دسترس قرار می‌دهد. به‌نظر می‌رسد که قانون‌گذاران آمریکا قصد دارند تا محصولات چینی دیگری که موجب به‌خطرانداختن امنیت ملی این کشور می‌‌شوند را در لیست سیاه خود قرار دهند. در واقع دولت آمریکا به‌قدری نسبت به خطرات امنیتی محصولات چینی نگران است که حاضر است تا ابزار چینی استفاده‌شده در زیرساخت‌های شبکه‌ای خود را از کار بیندازد. پیش‌بینی می‌شود که جایگزینی این ابزار هزینه‌ای معادل ۱٫۸ میلیارد دلار را در پی داشته باشد.

نظر شما در مورد تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های چینی چیست؟ آیا آمریکا شرکت‌های چینی دیگری را در لیست سیاه خود قرار خواهد داد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذازید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید