همکاری کوالکام و اینتل برای ساخت تراشه های قدرتمند - تکفارس 
همکاری کوالکام و اینتل برای ساخت تراشه های قدرتمند - تکفارس 

همکاری کوالکام و اینتل برای ساخت تراشه های قدرتمند

افشین نوری
۵ مرداد ۱۴۰۰ - 11:43
اینتل

اینتل شرکت کوالکام را به‌عنوان اولین مشتری واحد Foundry Services خود معرفی کرد. کوالکام که به‌خاطر طراحی چیپست‌های اسنپدراگون برای گوشی‌های اندرویدی شناخته شده است، در سال‌های آینده شروع به استفاده از تراشه‌های ساخت اینتل با فناوری ۲۰A خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

هنوز تاریخ دقیقی برای شروع استفاده کوالکام از چیپست‌های ساخت اینتل اعلام نشده و هنوز مشخص نیست که کدامیک از محصولات کوالکام توسط اینتل ساخته خواهند شد. اینتل همچنین اعلام کرده است که وب‌سرویس‌های آمازون (AWS) هم از سرویس‌های واحد Foundry Services این شرکت استفاده خواهند کرد.

کوالکام

طبق توافق مذکور، کوالکام از فناوری جدید ۲۰A اینتل که برای عرضه در سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است بهره خواهد برد. فناوری ۲۰A اینتل دارای معماری ترانزیستور و تکنولوژی RibbonFET جدیدی است که برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ معرفی خواهد شد.

پت گلسینگر (Pat Gelsinger)، مدیر اجرایی اینتل، قبلاً واحد Foundry Services را به‌عنوان بخشی از استراتژی “IDM 2.0” این شرکت معرفی کرده بود. سرویس‌های این واحد، بخش مهمی از این استراتژی خواهند بود و باعث گسترش تولید چیپست‌های اینتل برای سایر شرکت‌های خواهد شد. کوالکم و آمازون، اولین شرکت‌هایی هستند که از خدمات این واحد استفاده خواهند کرد، هرچند که گلسینگر قبلاً گفته بود که اینتل در حال مذاکره با بیش از ۱۰۰ شرکت مختلف برای ارائه این سرویس‌هاست.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید