ٌWindows XP محکم به بازار و کامپیوترها چسبیده - تکفارس 
ٌWindows XP محکم به بازار و کامپیوترها چسبیده - تکفارس 

ٌWindows XP محکم به بازار و کامپیوترها چسبیده

alierna
۱۲ فروردین ۱۳۹۳ - 20:10
ٌWindows XP محکم به بازار و کامپیوترها چسبیده - تکفارس 

مایکروسافت در هفته ی آینده ساپورت خود را از ویندوز XP برخواهد داشت، اما این سیستم عامل ۱۳ ساله کماکان درصد بسیار زیادی از دنیای کامپیوترها را در دست خود دارد.

اینطور که به نظر می رسد کشتن ویندوز xp از چیزی که مایکروسافت تصور می کرد بسیار سخت تر است. بر اساس آماری که در ماه مارس از سوی Web tracker Net Applications منتشر شد، این سیستم عامل ۲۷% بازار را در دست دارد. با اینکه این آمار نسبت به ماه فوریه کاهشی دو درصدی داشته، اما به نظر می رسد وادار کردن مردم به حذف این سیستم عامل کار بسیار سختی باشد.

مسالما آمار این سیستم عامل نسبت به قبل بسیار پایین آمده. در ماه ژولای سال ۲۰۱۲ آمار خبر از پیشرو بودن این سیستم عامل را در بازار می داد. در آن زمان ۴۲% بازار سیستم عامل ها در اختیار ویندوز محبوب مایکروسافت، ویندوز XP بود. یک سال بعد این آمار به ۳۷% رسید. اما پس از آن کاهش این آمار بسیار کند و تقریبا ثابت بوده.

xp_n_03

سهم ۲۷% این سیستم عامل، یک هفته مانده به پایان عمر پشتیبانی از این سیستم عامل نشان دهنده ی زنده ماندن این سیستم عامل تا زمانی طولانی است. حذف پشتیبانی به این معنیست که از این به بعد به روز رسانی های مهم امنیتی، رفع مشکلات سیستم عامل و پچ های بهینه سازی در کار نیست. این یعنی هکرها بسیار راحت تر می توانند به این سیستم عامل نفوذ کنند و این سیستم عامل به جای راحتی برای  حمله های آنها تبدیل خواهد شد.

این سیستم عامل در ۹۵% دستگاه های خودپرداز در حال استفاده است که یکی از بزرگترین خطرهای امنیتی برای این دستگاه ها به حساب می آید. بیمارستان ها، مطب بسیاری از پزشکان، آزمایشگاه ها و بسیاری از شرکت های مهم هنوز پایه های کار خود را بر روی این سیستم عامل قرار داده اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.