۱۰ حقیقت جالب در مورد مسابقات المپیک - تکفارس 
۱۰ حقیقت جالب در مورد مسابقات المپیک - تکفارس 

۱۰ حقیقت جالب در مورد مسابقات المپیک

حامد شهرزاد
۴ مرداد ۱۴۰۰ - 09:00
حقایق جالب درباره مسابقات المپیک

بازی‌های المپیک از معتبرترین و مشهورترین مسابقات ورزشی است که در جهان وجود دارد. این مسابقات به دلیل داشتن چندین مسابقه در فصل تابستان و زمستان که هزاران رقیب از مناطق مختلف جهان را دور هم جمع می‌کند تا در بازی‌های مختلف شرکت کنند، مشهور است. تخمین زده می‌شود که بیش از ۲۰۰ کشور برای شرکت در این رویداد جهانی دور هم جمع می‌شوند.

کمیته بین‌المللی المپیک هم در مورد بازی‌های المپیک تابستانی و هم در مسابقات المپیک زمستانی که هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود، تشکیل می‌شود، اما فاصله آن‌ها دو سال است. بازی‌های المپیک زمستانی در سال ۲۰۲۲ در پکن چین برگزار می‌شود، در حالی که بازی‌های المپیک تابستانی در سال ۲۰۲۱ در توکیو ژاپن برگزار می‌شود. البته قرار بود المپیک تابستانی در سال ۲۰۲۰ تشکیل شود، اما به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، این مسابقات در سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.

اگرچه این یک رویداد معتبر است، اما ممکن است بسیاری از شما از برخی از حقایق مربوط به این رویداد عظیم ورزشی آگاهی نداشته باشید. اگر به دانستن برخی از آن‌ها علاقه دارید، به خواندن مقاله ادامه دهید. مقاله امروز به برخی از موارد جالب توجهی در مورد بازی‌های المپیک که از آن‌ها آگاه نبودید، تمرکز خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

۱. المپیک در آغاز به عنوان یک مراسم مذهبی تشکیل می‌شد

در یونان باستان، این رویداد در واقع یک جشن مذهبی بود که در درجه اول برای بزرگداشت زئوس، خدای بزرگ یونانیان برگزار می‌شد. این مراسم در زمانی بین ۷۷۶ قبل از میلاد مسیح و ۳۹۳ بعد از میلاد مسیح برگزار می‌شد. مسیحیت قبلاً در یونان ریشه دوانده بود و مسیحیان ادعا کردند که این جشن بت‌پرستی است. مسیحیان مانع از تشکیل المپیک شدند و این جشن مذهبی خیلی زود تعطیل شد.

برای چندین قرن، دنیا بازی‌های المپیک را ندیده بود تا اینکه بارون پیر دو کوبرتن، یک محقق فرانسوی، آن را دوباره زنده کرد. حرکت وی برای احیای آن در سراسر اروپا در سال ۱۸۹۶ هنگامی که این رویداد در آتن، یونان برگزار شد، موفقیت‌آمیز بود.

۲. معنای واقعی حلقه‌های المپیک

نماد بازی‌های المپیک، نمادی که دارای پنج حلقه به هم پیوسته است، به عنوان نمایانگر پنج منطقه مهم در جهان شناخته شده است. آن‌ها شامل آسیا، آفریقا، اروپا، آمریکا و اقیانوسیه هستند. هر حلقه دارای رنگی متفاوت است؛ سبز، آبی، سیاه، قرمز و زرد. در سال ۱۹۱۲، بارون پیر دو کوبرتن حلقه‌ها را طراحی کرد در حالی که رنگ‌های پرچم ملی را در ذهن داشت. به معنای دیگر، این نماد به معنای وحدت جهانی بود.

المپیک ۲۰۲۰ - المپیک

۳. جوان‌ترین ورزشکاری که در المپیک شرکت کرده است

امروز برای شرکت در این رویداد جهانی حداقل باید ۱۶ سال سن داشته باشید و این قانون در سال ۱۹۹۷ به وجود آمده است. قبل از آن حتی بازیکنان جوان‌تر نیز می‌توانستند در المپیک شرکت کنند. جوان‌ترین عضوی که تاکنون در المپیک شرکت کرده است مربوط به سال ۱۸۹۶ است. دیمیتریوس لوندرس جوان تنها ده سال داشت. او که ژیمناست بود، توانست در این مسابقات مدال برنز را از آن خود کند.

۴. مسن‌ترین ورزشکار در المپیک

اسکار سوان در ۶۰ سالگی در بازی‌ها مدال طلا گرفت. وی همچنین بعداً در ۷۲ سالگی در المپیک آنتورپ شرکت کرد و موفق به کسب مدال نقره شد.

۵. دویدن در ماراتن بدون کفش

دویدن در ماراتن یک پیاده‌روی نیست. داشتن یک نوع کفش مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به ویژه هنگامی که ۲۶ مایل در حال دویدن هستید. در سال ۱۹۶۰، آبه بیکیلا در ماراتونی در المپیک رم دوید و بدون کفش شرکت کرد. وی مدال طلا گرفت.

۶. اولین رویداد المپیک که از تلویزیون پخش شده است

امروز، ما می‌توانیم این رویداد را از تلویزیون تماشا کنیم. اما قبلاً همین‌طور نبود. اکثر مردم برای به‌روزرسانی بازی‌ها به رادیو اعتماد می‌کردند. آلمان اولین کشوری بود که بازی‌های المپیک را در سال ۱۹۳۶ از تلویزیون پخش کرد. این مسابقات که اغلب المپیک نازی نامیده می‌شود، کاملاً سیاه و سفید پخش می‌شد. سیگنال مسابقات المپیک فقط در آلمان در دسترس بود زیرا در آن زمان مفهومی از تلویزیون جهانی وجود نداشت.

۷. حقیقت در مورد مدال‌های طلا

هر ورزشکاری که در المپیک شرکت می‌کند آرزوی کسب مدال طلا را دارد. کسانی که مقام اول را کسب می‌کنند این مدال را دریافت می‌کنند. با این حال، مدال از طلای خالص ساخته نشده است. از ۱۰۰ سال گذشته، مدال‌های طلا در واقع از نقره با روکش طلا ساخته شده‌اند. علی‌رغم آن، هنوز هم از اهمیت قابل توجهی برخوردار هستند.

۸. لغو المپیک

بله، در گذشته پنج بار المپیک لغو شده است. در مورد چهار تعطیلی المپیک، دلیل آن جنگ بود. المپیک برلین در سال ۱۹۱۶ به دلیل جنگ جهانی اول لغو شد، در حالی که المپیک هلسینکی و المپیک لندن در سال‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۴۴ به ترتیب به دلیل جنگ جهانی دوم لغو شدند. برای اولین بار در طول تاریخ، یک بیماری همه‌گیر باعث شد تا المپیک لغو شود. المپیک سال ۲۰۲۰ به خاطر ویروس همه‌گیر کرونا لغو شد تا در سال بعد یعنی ۲۰۲۱ برگزار شود.

۹. برهنگی در این امر دخیل بود

در یونان باستان، ورزشکاران به صورت برهنه با یکدیگر رقابت می‌کردند. در آن زمان، فقط مردان می‌توانستند در المپیک شرکت کنند و آن‌ها مجبور بودند بدون پوشیدن لباس در این مسابقات شرکت کنند. آن‌ها همچنین روغن به بدن خود می‌زدند تا مردانه به نظر برسند و خدایان را تکریم کنند.

۱۰. المپیک ۲۰۱۶ ریو ویژه بود

این مسابقات ویژه بود، زیرا برای اولین بار کشوری در آمریکای جنوبی میزبان این رویداد بود.

المپیک‌ها همیشه در سراسر جهان مورد توجه و تحسین مردم بوده‌اند. این مسابقات برای مردم جهان بسیار سرگرم‌کننده هستند. با این حال، بسیاری از ما از این حقایق جالب اطلاع نداشتیم. با برگزاری هر رویدادی، تاریخ المپیک بزرگ‌تر می‌شود.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

منبع: Space Coast Daily

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.