۱۰ ورزشکار پرافتخار تاریخ مسابقات المپیک - تکفارس 
۱۰ ورزشکار پرافتخار تاریخ مسابقات المپیک - تکفارس 

۱۰ ورزشکار پرافتخار تاریخ مسابقات المپیک

مهدی حلوائی
۴ مرداد ۱۴۰۰ - 18:00
۱۰ ورزشکار پرافتخار تاریخ المپیک

هزاران ورزشکار از سرتاسر جهان در بازی‌های جهانی المپیک شرکت می‌کنند. این رقابت‌ها چه در المپیک‌های زمستانی و چه در المپیک‌های تابستانی، همواره تماشاگران بیشماری را جذب می‌کنند. برترین ورزشکاران المپیک از نظر تمرکز، استعداد و پشتکار هیچ چیز از دیگر ورزشکاران رشته‌های محبوب دیگر کم ندارند. در این مقاله به معرفی مختصر پرافتخارترین ورزشکاران تاریخ المپیک خواهیم پرداخت.

۱۰) جنی تامپسن

جنی تامپسن

جنی تامپسن، شناگر زن آمریکایی، به عنوان دهمین ورزشکار برتر تاریخ مسابقات المپیک شناخته می‌شود. او در تمام دوران حرفه‌ای خود در بازی‌های المپیک تابستانی به عنوان عضوی از تیم ایالات متحده آمریکا در مسابقات المپیک شرکت کرد و در بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۴ موفق به کسب ۱۲ مدال المپیک شد. تامپسون در مجموع ۸ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۱ مدال برنز بازی‌های المپیک را از آن خود کرد.

۹) ساوائو کاتو

ساوائو کاتو

ساوائو کاتو، ژیمناست سابق ژاپنی که در تاریخ ۱۱ اکتبر ۱۹۴۶ به دنیا آمد، نهمین ورزشکار پرافتخار تاریخ المپیک می‌باشد. او  در دوران حرفه‌ای خود در تمام المپیک‌های تابستانی شرکت کرد و در مجموع ۱۲ مدال مختلف را در بین سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۶ به‌دست آورد. این ورزشکار پرافتخار که به عنوان عضوی از تیم المپیک ژاپن فعالیت می‌کرد، در مجموع موفق به کسب ۸ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۱ مدال برنز شد.

۸) بریجیت فیشر

بریجیت فیشر

بریجیت فیشر در تاریخ ۲۵ فوریه ۱۹۶۲ در براندنبورگ آلمان به دنیا آمد. این کایاک‌ران سابق به عنوان هشتمین ورزشکار پرافتخار تاریخ شناخته می‌شود. فیشر با حضور در تمام المپیک‌های تابستانی در دوران ورزشی خود، در مجموع موفق به کسب ۸ مدال طلا و ۴ مدال نقره در رشته‌ی کانو شد. او با کسب ۱۲ مدال، هفتمین ورزشکار پرافتخار تمام دوران المپیک می‌باشد.

۷) بیورن دیلی

بیورن دیلی

بیورن دیلی، اسکی‌باز سابق نروژی، در جایگاه هفتم پرافتخارترین ورزشکاران تاریخ المپیک قرار دارد. دیلی که در ۱۹ ژوئن ۱۹۶۷ در الوروم به دنیا آمد، با شرکت در مسابقات المپیک زمستانی در بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۸، موفق به کسب ۸ مدال طلا و ۴ مدال نقره در رشته‌ی اسکی کراس کانتری شد. او در مجموع با کسب ۱۲ مدال از بازی‌های المپیک به دوران ورزشی خود پایان داد.

۶) اوله آینار بیورن‌دالن

اوله آینار بیورن‌دالن

اوله اینار بیورن‌دالن، ورزشکار اهل نروژ، در تاریخ ۲۷ ژانویه ۱۹۷۴ به دنیا آمد. او با کسب ۱۳ مدال از بازی‌های المپیک زمستانی در بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴، به ششمین ورزشکار پرافتخار تاریخ این مسابقات بدل شد. بیورن‌دالن در دوران حرفه‌ای خود موفق شد تا با پرچم نروژ ۸ مدال طلا، ۴ نقره و ۱ مدال برنز را به‌دست آورد.

مطالب مرتبط:

۵) کارل لوییس

کارل لوییس

کارل لوییس، متولد ۱ جولای ۱۹۶۱ در برمینگم آلاباما، با شرکت در مسابقات المپیک تابستانی به عنوان عضوی از تیم آمریکا موفق به کسب ۱۰ مدال مختلف از این بازی‌ها شد. او در بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۶ توانست تا در مجموع ۹ مدال طلا و ۱ مدال نقره را به‌دست آورده و نام خود را به عنوان پنجمین ورزشکار برتر تاریخ المپیک به ثبت برساند.

۴) مارک اسپیتز

مارک اسپیتز

شناگر افسانه‌ای سابق، مارک اسپیتز، در تاریخ ۱۰ فوریه ۱۹۵۰ در ایالت کالیفرنیا به دنیا آمد. این ورزشکار موفق آمریکایی در بین سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۲، ۹ مدال طلا، ۱ مدال نقره و ۱ مدال برنز را با پرچم کشور آمریکا به‌دست آورد. اسپیتز با کسب ۱۱ مدال به عنوان چهارمین پرافتخارترین ورزشکار تاریخ المپیک شناخته می‌شود.

۳) پاوو نورمی

پاوو نورمی

پاوو نورمی، ورزشکار سابق اهل هلسینکی فنلاند، سومین ورزشکار پرافتخار تمام ادوار المپیک می‌باشد. این ورزشکار متولد ۱۸۹۷ در بین سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۲۸ موفق شد تا ۱۲ مدال شامل ۹ مدال طلا و ۳ مدال نقره را برای کشور فنلاند به‌دست آورد.

۲) لاریسا لاتینینا

لاریسا لاتینینا

لاریسا لاتینینا، ژیمناست اوکراینی (شوروی سابق) در تاریخ ۲۷ دسامبر ۱۹۳۴ به دنیا آمد. لاتینینا دومین ورزشکار پرافتخار تاریخ المپیک و همچنین سومین ورزشکار زن پرافتخار این مسابقات می‌باشد. او در بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۴ مجموع ۹ مدال طلا، ۵ مدال نقره و ۴ مدال برنز را با پرچم شوروی به دست آورد. لاتینینا با کسب ۱۸ مدال مختلف از بازی‌های المپیک به عنوان یکی از برترین ورزشکاران تاریخ این بازی‌ها شناخته می‌شود.

۱) مایکل فلپس

مایکل فلپس

مایکل فلپس افسانه‌ای، ورزشکار اهل مریلند آمریکا، در تاریخ ۳۰ ژوئن ۱۹۸۵ به دنیا آمد. او در بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ موفق به کسب ۲۲ مدال رنگارنگ با پرچم ایالات متحده آمریکا شد و نام خود را به عنوان پرافتخارترین ورزشکار تاریخ المپیک به ثبت رساند. فلپس با کسب ۱۸ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز در رشته‌ی شنا، نه تنها به عنوان یکی از برترین ورزشکاران تاریخ المپیک بلکه به اعتقاد بسیاری از افراد، برترین ورشکار تمام ادوار این مسابقات می‌باشد.

نظر شما در مورد پرافتخارترین ورزشکاران تاریخ المپیک چیست؟ به نظر شما ورزشکاران المپیک همانند ورزشکاران رشته‌های دیگر مورد توجه قرار می‌گیرند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات رایج:

  • مسابقات المپیک اولین بار در چه کشوری برگزار شد؟

مسابقات المپیک تابستانی آتن ۱۸۹۶ با نام “بازی‌‌های المپیاد ۱” به عنوان اولین دوره از بازی‌های المپیک در تاریخ مدرن شناخته می‌‌شود.

  • اولین قهرمان مسابقات المپیک چه کسی بود؟

جیمز کانلی آمریکایی با برنده‌شدن در رشته پرش سه‌گام در المپیک ۱۸۹۶ به اولین قهرمان این مسابقات بدل شد.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

منبع: SportsShow

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.