اولین تصویر ثبت شده با دوربین P50 هوآوی منتشر شد - تکفارس 
اولین تصویر ثبت شده با دوربین P50 هوآوی منتشر شد - تکفارس 

اولین تصویر ثبت شده با دوربین P50 هوآوی منتشر شد

مهدی ملکی
۲ مرداد ۱۴۰۰ - 09:00
هوآوی P50

پس از این که هوآوی رسماً رویداد معرفی سری گوشی‌های هوشمند P50 را در تاریخ ۷ مرداد سال جاری (۲۹ جولای ۲۰۲۱ میلادی) تایید کرد، تیزرهای این رویداد یکی پس از دیگری منتشر شدند. آخرین تیزر مربوط به نمونه‌ای از کیفیت تصویربردای دوربین دستگاه است و حالت بسیار ساده‌ای دارد.

این تیزر که روی حساب رسمی ویبو (Weibo) شرکت منتشر شده است، دو شمشیرباز را در شرایط کم نور به تصویر می‌کشد. از آن‌جایی که این تصویر هنگام آپلود روی این شبکه اجتماعی به صورت خودکار فشرده شده است، نمی‌توان اطلاعات دقیقی از آن استخراج کرد.

هوآوی P50

با این حال رنگ‌های دقیق و ثبت بدون بلور سوژه‌های پویا به اندازه کافی تاثیرگذار هستند. در حال حاضر مشخصات کامل دوربین این سری مشخص نشده است اما تیزرهای پیشین اندکی به این موضوع پرداخته بودند. شما می‌توانید ویدیو تبلیغاتی که به نمایش ظاهر دوربین P50 می‌پردازد را از این لینک مشاهده کنید.

مطالب مرتبط:

سری P50 از یک سنسور دوربین ۱ اینچی IMX800 سونی استفاده خواهد کرد و سیستم دوربین چهارگانه پشت آن قادر به ثبت تصاویر از فاصله ۱۸ میلیمتر تا ۱۲۵ میلیمتر خواهد بود. امکان بزرگنمایی ۵ برابر برای عکس‌برداری از سوژه‌های دور هم وجود خواهد داشت. در داخل ماژول، سه دوربین در بالا و یک دوربین پریسکوپ در پایین دیده می‌شود.

در حالیکه شرکت لایکا (Leica) ممکن است گوشی اختصاصی خودش را برای بازار ژاپن معرفی کند، اما به نظر می‌رسد که همکاری این شرکت با هواوی در مورد سری P50 هم ادامه خواهد یافت.

رویداد معرفی P50 هوآوی

در رویداد مذکور سرانجام ما می‌توانیم شاهد معرفی این سری جدید باشیم که احتمالاً شامل P50، P50 پرو و P50 پرو پلاس خواهد بود. پیش‌تر در ماه می سال جاری شایعاتی منتشر شده بودند که به احتمال معرفی این محصولات در رویداد بهاره این غول چینی اشاره می‌کردند. با این حال همان‌طور که مشخص است،‌ این اتفاق رخ نداد و کاربران باید تا رویداد تابستانه این شرکت که چند روز دیگر برگزار می‌شود، منتظر باقی بمانند.

طبق گزارش یکی از منابع افشا برنامه‌های شرکت هوآوی، این سری و مخصوصاً نسخه پایه P50 به پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز خواهند شد. به این ترتیب اگر این گزارش صحت داشته باشد، این دستگاه به اولین محصولی از خانواده گوشی‌های مبتنی بر اسنپدراگون ۸۸۸ تبدیل می‌شود که شبکه ۴G را ارائه می‌دهد.

پیش‌تر نیز احتمالاتی مبنی بر این موضوع در فضای مجازی منتشر شده بود. برخی از منابع و خبرگزاری‌ها تصور می‌کنند که هوآوی به دلیل کمبود تراشه‌های سری کایرین، دست به چنین اقدامی زده است. اشاره به ماه آگوست برای عرضه نیز ظاهراً این شایعات جدید را هم‌راستا با گزارش‌های قدیمی‌تر قرار می‌دهد.

جدای از این ما تاکنون اطلاعات زیادی درباره هوآوی P50 پرو نشنیده‌ایم اما اگر باری دیگر به گزارش‌های قدیمی بازگردیم، می‌توان مشاهده کرد که ظاهراً این دستگاه ابتدا با پردازنده کایرین ۹۰۰۰ عرضه می‌شود و سپس در ادامه به دلیل کمبود تراشه، به سمت استفاده از اسنپدراگون ۸۸۸ حرکت می‌کند.

شاید این تصور به وجود آید که تنها دلیل کمبود تراشه‌های مورد نیاز هوآوی، همه‌گیری بیماری کرونا و عواقب آن محسوب می‌شود اما این شرکت از مدت‌ها پیش با چنین مشکلی مواجه بوده است.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید