گزارش:‌ آیفون ۱۳ اپل از نرخ شارژ ۲۵ وات پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 
گزارش:‌ آیفون ۱۳ اپل از نرخ شارژ ۲۵ وات پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 

گزارش:‌ آیفون ۱۳ اپل از نرخ شارژ ۲۵ وات پشتیبانی خواهد کرد

مهدی ملکی
۲ مرداد ۱۴۰۰ - 08:42
اپل آیفون ۱۲

به تازگی شایعات جدیدی درباره سری گوشی‌های هوشمند رو به معرفی آیفون ۱۳ اپل منتشر شده است که به سرعت شارژ آن‌ها اشاره دارد. ظاهراً این شایعات که نشات گرفته از شرکت‌های همکاری زنجیره تامین کالای هستند، ادعا می‌کنند که سرعت شارژ باتری برخی مدل‌های آیفون ۱۳ به حداکثر ۲۵ وات خواهد رسید.

سری گوشی‌های آیفون ۱۲ پیش‌تر از حداکثر سرعت شارژ ۲۰ وات پشتیبانی می‌کردند بنابراین شاید با افزایش این مقدار به ۲۵ وات نیز تغییر محسوسی احساس نشود. منبع شایعه همچنین اشاره کرده است که از این پس شارژهای ۱۸ وات این شرکت در دسترس نخواهند بود و با شارژرهای ۲۵ وات جایگزین خواهند شد که قیمتی بیشتر از شارژرهای ۱۹ دلاری ۲۰ واتی خواهند داشت.

عرضه یک شارژر جدید به این معناست که کاربران آیفون‌های نسل بعدی که به دنبال استفاده از حداکثر سرعت شارژ هستند، باید به تهیه شارژرهای جدید بپردازند؛ چرا که از مدت‌ها پیش اپل شارژر محصولات خود را همراه آن‌ها عرضه نمی‌کند.

آیفون‌های جدید اپل معمولاً سالانه حوالی ماه سپتامبر معرفی می‌شوند. طبق شایعات پیشین انتظار می‌رود که این سری از این محصولات به نمایشگرهای always-on، پیکربندی حافظه تا حداکثر ۱ ترابایت و همچنین ماژول دوربین بزرگ‌تر در قسمت پشت مجهز باشند. شایعات پیشین افزون بر این موارد، به سرعت شارژ بالاتر حالت بی‌سیم نیز اشاره داشتند. سرعت شارژ بی‌سیم در حال حاضر همراه با شارژر مگ سیف، ۱۵ وات است.

اپل آیفون ۱۲

اگرچه استفاده از حافظه داخلی ۱ ترابایتی برای گوشی‌های هوشمند بسیار هیجان‌انگیز و گاه غیرضروری به نظر می‌رسد اما موسسه Trend Force به تازگی وجود این حافظه برای همه نسخه‌های این سری را رد کرده است.

این برعکس چیزی است که موسسه TF قبلاً پیش‌بینی کرده بود و به ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت برای مدل‌ها پرو اشاره کرده بود. با این‌حال، همه مدل‌های آیفون ۱۳ از چیپست A15 اپل استفاده خواهند کرد که بر پایه فناوری ارتقایافته N5P شرکت TSMC ساخته خواهد شد.

تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که اپل امسال ۲۲۳ میلیون دستگاه گوشی آیفون تولید خواهد کرد. این بدین معنی است که آیفون‌های جدید حدود ۳۹ درصد از کل آیفون‌هایی که امسال تولید خواهند شد را تشکیل خواهند داد. که اگر این درصد را با سهم سری آیفون ۱۲ که هم‌اکنون در حال تولید است و سهم مدل‌های ۵G ترکیب کنیم، به رقم ۵۷ درصد خواهیم رسید.

براساس آخرین گزارش TF، تولید آیفون ۱۲ مینی به خاطر فروش‌ ضعیف آن متوقف شده است و ظاهراً اپل امید زیادی به آیفون ۱۳ مینی هم ندارد. بنابراین تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که اپل همه تلاش خود را روی بازاریابی سه مدل بزرگتر دیگر خواهد گذاشت. شما می‌توانید اطلاعات بیشتر از پیش‌بینی‌های این موسسه را از این لینک دنبال کنید.

در نهایت امسال احتمالاً برای آیفون ۱۳ همانند آیفون ۱۲ شاهد چهار مدل باشیم: آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ عادی، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس. این حدس براساس صحبت‌های مینگ-چی کو (Ming-Chi Kuo؛ تحلیل‌گر اپل) در مصاحبه‌ای است که اوایل امسال در سایت مک‌رومرز (MacRumors) منتشر شد.

در رابطه با قیمت دستگاه نیز باید گفت همه چیز بستگی به ارتقاهایی است که اپل برای سری گوشی‌های آیفون ۱۳ (در مقایسه با آیفون ۱۲) در نظر دارد؛ انتظار نمی‌رود اپل تغییرات گسترده‌ای را در قیمت گوشی‌های آیفون ۱۳ لحاظ کند. این بدین معناست که قیمت مدل‌های آیفون ۱۳ مینی (۶۴ گیگ) چیزی حدود ۶۹۹ دلار، آیفون ۱۳ (۶۴ گیگ) ۷۹۹ دلار، آیفون ۱۳ پرو (۱۲۸ گیگ) ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۳ پرو مکس (۱۲۸ گیگ) ۱۰۹۹ دلار باشد.

اگر اپل تصمیم بگیرد فضای ذخیره‌سازی مدل‌های آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی را افزایش دهد (موضوعی که خیلی از علاقه‌مندان شرکت اپل منتظر رخ دادنش هستند)، احتمالاً شاهد افزایش قیمت این دو مدل تا ۷۴۹ و ۸۴۹ دلار نیز خواهیم بود. البته این اعداد در حال حاضر تنها در حد حدس و گمان هستند. شما می‌توانید اولین نگاه به شایعات ذکر شده را از این لینک دنبال کنید.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.