بایدن جاناتان کانتر را به عنوان رئیس بخش ضد انحصارگرایی وزارت دادگستری معرفی کرد - تکفارس 
بایدن جاناتان کانتر را به عنوان رئیس بخش ضد انحصارگرایی وزارت دادگستری معرفی کرد - تکفارس 

بایدن جاناتان کانتر را به عنوان رئیس بخش ضد انحصارگرایی وزارت دادگستری معرفی کرد

حامد شهرزاد
۳۰ تیر ۱۴۰۰ - 09:55
biden

رئیس جمهور آمریکا یعنی جو بایدن، جاناتان کانتر که منتقد و وکیل مدافع اقدامات ضدانحصاری علیه گوگل است را به عنوان رئیس بخش ضد انحصاری وزارت دادگستری این کشور معرفی خواهد کرد. این خبر اولین بار توسط بلومبرگ گزارش شد.

کانتر سابقه طولانی در نمایندگی شرکت‌ها در پرونده‌های رقابت علیه گوگل دارد و سال گذشته دفتر حقوقی خود را افتتاح کرد. در صورت تأیید سنا، کانتر سکان هدایت پرونده‌هایی را علیه شرکت‌های بزرگ فناوری به رهبری وزارت دادگستری به عهده خواهد گرفت، از جمله دادخواست انحصار علیه علیه گوگل در اکتبر سال گذشته. این پرونده غول جستجو را به ایجاد انحصار غیرقانونی در بازار تبلیغات دیجیتال متهم می‌کند.

جاناتان کانتر یک وکیل برجسته ضد انحصاری است

کاخ سفید روز سه شنبه در بیانیه مطبوعاتی گفت:

جاناتان کانتر یک وکیل برجسته ضد انحصاری با بیش از ۲۰ سال تجربه است. در طول زندگی حرفه‌ای خود، کانتر همچنین یک مدافع برجسته و متخصص در تلاش برای ارتقا سیاست‌های ضد انحصاری و قدرتمندانه و رقابت آمیز بوده است.

وزارت دادگستری همچنین در حال تحقیق گسترده درباره رقابت اپل و الزاماتی است که برنامه‌نویسان در اپ استور خود از آن استفاده می‌کنند.

مطالب مرتبط:

کانتر در واقع آخرین نامزد بایدن است که گام مهمی در پیشرفت ضد انحصاری، به ویژه در صنعت فناوری برداشته است. در اوایل سال جاری، بایدن لینا خان که پیشگام ضد انحصار فناوری و نویسنده مقاله حقوقی ضد انحصار آمازون است را به عنوان رئیس کمیسیون تجارت فدرال معرفی کرد. تیم وو، دیگر قهرمان ضد انحصاری مترقی، در حال حاضر در شورای اقتصاد ملی عضویت دارد.

کانتر با خان و وو همسو می‌شود. اما برخلاف خان که برای اجرای قانون ضد انحصاری به اکثریت آرا در اف تی سی احتیاج دارد، کانتر می‌تواند به عنوان معاون دادستان کل کشور پرونده‌هایی را برای جلوگیری از ادغام تشکیل دهد.

در اوایل این ماه، بایدن یک دستورالعمل اجرایی را امضا کرد که با هدف توجه به شرکت‌های فناوری برای ارتقا رقابت طراحی شده است. این اقدام شامل یک دستورالعمل جدید است که نیاز به بررسی بیشتر ادغام‌ها، به ویژه توسط پلتفرم‌های مسلط بر اینترنت است. با توجه ویژه به خرید رقبای نوپا، ادغام‌های سریالی، جمع‌آوری داده‌ها، رقابت توسط محصولات رایگان و تأثیر بر کاربر، فعالیت این سازمان گسترده است.

در این دستور همچنین از کمیسیون ارتباطات فدرال و کمیسیون تجارت فدرال خواسته شد تا احکام جدیدی را در زمینه اهداف سیاسی مانند حق تعمیر و بی‌طرفی شبکه صادر کنند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید