عرضه MIUI 12.5 برای شیائومی می ۹ آغاز شد - تکفارس 
عرضه MIUI 12.5 برای شیائومی می ۹ آغاز شد - تکفارس 

عرضه MIUI 12.5 برای شیائومی می ۹ آغاز شد

مهدی ملکی
۲۹ تیر ۱۴۰۰ - 08:50
شیائومی می ۹

شیائومی با عرضه به‌روزرسانی رابط کاربری MIUI 12.5 به پیشرفت‌های خودش ادامه می‌دهد و به همین ترتیب آخرین محصولی که در اروپا به این نسخه جدید مبتنی بر اندروید ۱۱ مجهز خواهد شد، می ۹ است. در حقیقت این به‌رزورسانی همان‌طور که گفتیم نه تنها رابط کاربری ارتقایافته‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بلکه شامل نسخه اندروید ۱۱ نیز می‌شود.

با توجه به محتویات این به‌روزرسانی، حجم آن به ۲.۴ گیگابایت رسیده است. بنابراین اگر شبکه داده شما از لحاظ ترافیک محدود است باید استفاده از یک شبکه وای فای را در نظر بگیرید.

بیلد جدید با سریال MIUI 12.5.1.0.RFAEUXM نام‌گذاری شده است و برای تمام گوشی‌های هوشمند می ۹ که در اروپا به فروش رسیده‌اند، در دسترس قرار خواهد گرفت. همان‌طور که درون صفحه تغییرات قرار گرفته در اسکرین شات همین صفحه قابل مشاهده است، عبارت «پایدار» نیز به چشم می‌خورد اما این به معنای آن نیست که تمام واحدهای می ۹ همین حالا آن را دریافت کنند.

شیائومی طبق معمول ابتدا به‌روزرسانی را برای تعداد کمی از کاربران منتشر می‌کند و پس از اطمینان از عدم وجود باگ‌های خطرناک، آن را در دسترس همه قرار می‌دهد. این پروسه معمولاً چند هفته به طول می‌انجامد. اگر شما دستگاه خود را از اروپا خریداری کرده‌اید که قسمت «ریجن» را روی منطقه‌ای از این قاره تنظیم کرده‌اید، می‌توانید به صورت دستی اقدام به بررسی انتشار به‌روزرسان MIUI 12.5 کنید؛ این احتمال وجود دارد که شما نیز جزو گروه کوچکی باشید که برای تست این به‌روزرسان انتخاب شده‌اید.

شیائومی می ۹

لیست تغییرات این نسخه که در صفحه به‌روزرسانی موجود است، نشان می‌دهد که حداقل توضیحات موجود همانند تمام به‌روزرسان MIUI 12.5 گوشی‌های دیگر شیائومی است. در این صفحه به قدرت اجرایی ۲۰ برابر بیشتر، عمکلرد سریع‌تر و مواردی نظیر روان‌تر و نرم شدن رابط کاربری MIUI اشاره شده است.

وصله امنیتی ماه ژوئن ۲۰۲۱ میلادی نیز در این بسته قرار گرفته است که مسلماً تا زمانی که همه کاربران قادر به نصب آن خواهند بود، وصله جدیدی محسوب نخواهد شد.

اپلیکیشن نوتس (Notes) نیز به‌روزرسانی بزرگی را در MIUI 12.5 دریافت خواهد کرد. این به‌روزرسانی امکان پشتیبانی از لایه‌های پویا، یادآورها با ساختار پیچیده، ابزارهای جدید برای دست‌نوشته‌ها و اشکال، پشتیبانی از فرمان‌های لمسی و نهایتاً پشتیبانی نکات را به نوتس اضافه می‌کند.

این شرکت چینی مدتی پیش به‌روزرسانی مذکور را برای گوشی‌های دیگر خود از جمله پوکو ایکس ۳ پرو نیز عرضه کرد. این نسخه نیز در حال حاضر به صورت محدودی عرضه شده است و اگر مشکلات نرم‌افزاری بزرگی در آن وجود نداشته باشد، نسخه جدید به صورت گسترده‌تری عرضه خواهد شد.

به گفته آنوج شارما که مدیر پوکو در هند است، دلیل انتشار محدود نسخه جدید رابط کاربری MIUI برای سیستم عامل اندروید این گوشی هوشمند، نظارت بر وجود شبکه یا برنامه احتمالی است که مشکلاتی را در سیستم عامل این تلفن همراه ایجاد کند و یا نحوه کارکرد آن متفاوت با آنچه که پوکو در نظر گرفته است، باشد.

اگرچه روند عرضه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری این شرکت چندان سریع و کارآمد نیست اما شیائومی در حال کار روی رابط کاربری MIUI 13 است و آن را در ماه آگوست امسال معرفی خواهد کرد. این خبر را یکی از مدیران اجرایی شیائومی داده و گفته است که رابط کاربری جدید این شرکت هم‌اکنون در مرحله تست است و ابتدا برای کاربران چینی عرضه خواهد شد و سپس به‌تدریج در اختیار کاربران سایر کشورها قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید اطلاعات بیشتر را از طریق این لینک دنبال کنید.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید