هوآوی تاریخ رونمایی از P50 را اعلام کرد - تکفارس 
هوآوی تاریخ رونمایی از P50 را اعلام کرد - تکفارس 

هوآوی تاریخ رونمایی از P50 را اعلام کرد

مهدی ملکی
۲۸ تیر ۱۴۰۰ - 11:11
هوآوی P50

ما مدتی پیش شایعاتی را پوشش دادیم که به احتمال معرفی سری پرچم‌دار جدید گوشی‌های هوشمند هوآوی یعنی P50 در ۷ مرداد سال جاری اشاره داشت. امروز این شایعه رسماً تایید شده است.

هوآوی تایید کرده است که در روز ۷ مرداد (۲۹ جولای ۲۰۲۱ میلادی) یک رویداد جدید برگزار خواهد کرد. در روز مذکور سرانجام ما می‌توانیم شاهد معرفی این سری جدید باشیم که احتمالاً شامل P50، P50 پرو و P50 پرو پلاس خواهد بود. پیش‌تر در ماه می سال جاری شایعاتی منتشر شده بودند که به احتمال معرفیاین محصولات در رویداد بهاره این غول چینی اشاره می‌کردند. با این حال همان‌طور که مشخص است،‌ این اتفاق رخ نداد و کاربران باید تا رویداد تابستانه این شرکت که چند روز دیگر برگزار می‌شود، منتظر باقی بمانند.

عصری جدید برای هوآوی با هارمونی او اس

از آن‌جایی که این سری اولین محصولات این شرکت خواهند بود که از ابتدا به سیستم عامل هارمونی او اس مجهز هستند، می‌توانیم این رویداد را یک اتفاق ویژه برای هوآوی در نظر بگیریم.

هارمونی او اس سیستم عامل ثانویه هوآوی به شمار می‌آید که پس از اعمال تحریم‌های ایالات متحده و از دست دادن جواز اندروید، طراحی و ساخته شد. در حقیقت با توجه به گزار‌ش‌های وب‌سایت Ars Technia به نظر می‌رسد که این سیستم عامل تنها تعداد اندکی قابلیت جدید را داراست و بسیاری از ویژگی‌های کلیدی خود را از اندروید ۱۰ به ارث برده است.

هوآوی P50

هارمونی او اس در معرفی‌های هوآوی معمولاً به عنوان موردی کاملاً جدا و متمایز از سیستم عامل‌های کنونی موبایل نظیر اندروید و iOS نام برده شده و این شرکت بیشتر آن را به چیزی شبیه سیستم عامل تلویزیون‌های هوشمند آنر روی گوشی‌های هوشمند تشبیه کرده است. هوآوی پس از مواجه شدن با تحریم‌های آمریکا، با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که این مورد، مانع شرکت برای ابداع موارد تازه نخواهد شد.

طبق ادعاهای رسمی هوآوی، پروژه منبع باز اندروید یک بخش کلیدی از سنگ‌بنای تهیه و توسعه هارمونی OS به شمار می‌آید. به این معنا که نسخه ۲ بتا هارمونی OS در حال حاضر مبتنی بر کدهای اندروید است اما احتمالاً در آینده به سمت تهیه فریم‌ورک خود پیش برود.

مشخصات قابل توجه

ما دو سال پیش شاهد عرضه سری میت ۴۰ هوآوی بودیم؛ همان‌گونه که می‌دانید سری میت به عنوان گوشی‌های پرچم‌دار نیمه دوم سال میلادی روانه بازار می‌شود و نیمه اول متعلق به گوشی‌های سری P است. بنابراین اکنون دقیقاً زمان رونمایی و سپس عرضه نسل بعدی گوشی‌های خانواده P هوآوی موسوم به P50 است.

اخیراً یکی از منابع افشای جزئیات، اطلاعات جدیدی را در مورد سری P50 منتشر کرده است. طبق این اطلاعات، هوآوی در نسل جدید گوشی‌های سری P از سیاست‌های پیشین خود استفاده خواهد کرد و سه دستگاه شامل P50، P50 پرو و P50 پرو پلاس را به تولید انبوه خواهد رساند. در ادامه ذکر شده است که این سه محصول، از سه قاب متفاوت برای ظاهر گوشی بهره خواهند برد.

در میان آن‌ها، P50 همانند سامسونگ گلکسی S20 به یک نمایشگر نیمه‌خمیده مجهز خواهد بود. گوشی P50 پرو در راستای محصولات قبلی هوآوی از نمایشگر Hyperboloid استفاده خواهد کرد و در نهایت به P50 پرو پلاس می‌رسیم که از یک نمایشگر کاملاً خمیده بهره می‌برد؛ نمایشگر کاملاً خمیده P50 پرو پلاس معمولاً با نام «خمیده از چهار جهت» شناخته می‌شود.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.