فیس بوک جواب اتهامات بایدن درباره انتشار اخبار جعلی درباره کرونا در این شبکه اجتماعی را داد - تکفارس 
فیس بوک جواب اتهامات بایدن درباره انتشار اخبار جعلی درباره کرونا در این شبکه اجتماعی را داد - تکفارس 

فیس بوک جواب اتهامات بایدن درباره انتشار اخبار جعلی درباره کرونا در این شبکه اجتماعی را داد

افشین نوری
۲۷ تیر ۱۴۰۰ - 10:44
فیس بوک جواب اتهامات بایدن درباره انتشار اخبار جعلی درباره کرونا در این شبکه اجتماعی را داد - تکفارس 

گای روزن (Guy Rosen) نایب رئیس فیس بوک دیروز در یک پست وبلاگی جواب جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا را داد. بایدن گفته بود که شبکه‌های اجتماعی پلتفرم‌هایی هستند که مردم را به‌خاطر انتشار اخبار جعلی و نادرست درباره بیماری کرونا می‌کشند. روزن در پست خود نوشته است: «اما واقعیت‌ها چیز دیگری می‌گویند. در حالیکه که شمار مبتلایان به ویروس کرونا، هر روز در آمریکا رو به افزایش است، دولت بایدن زبان به انتقاد از شبکه‌های اجتماعی گشوده است؛ در حالیکه این شبکه‌ها نقش مهمی در جامعه بازی می‌کنند و ما در حال حاضر نیاز به یک رویکرد اجتماعی برای غلبه بر پاندمی کرونا داریم. بنابراین، ما باید همه این تلاش‌ها را به اطلاع مردم برسانیم تا واقعیت‌ها بر کسی پوشیده نماند.»

روز جمعه، پیتر الکساندر (Peter Alexander) گزارشگر ان‌بی‌سی نیوز از بایدن پرسید که «پیام او به پلتفرم‌هایی مانند فیس بوک چیست؟» و بایدن در جواب این گزارشگر گفت که: «آن‌ها مردم را می‌کشند… آن‌ها تنها پاندمی هستند که واکسینه نشده‌اند، و آن‌ها مردم را می‌کشند.»

Joe Biden

روزن در پست وبلاگی خود اشاره کرده است که فیس بوک در حال همکاری با دانشگاه کارنگی و دانشگاه مریلند برای ارزیابی جهانی علایم بیماری کرونا و نرخ واکسیناسیون و تست‌های انجام‌شده است رزون گفته است که نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۸۵ درصد از کاربران فیس بوک در آمریکا می‌خواهند که در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند. روزن اضافه کرده است که: «هدف بایدن این بود که تا تاریخ ۴ جولای ۷۰ درصد آمریکایی‌ها واکسینه شوند. فیس بوک دلیل محقق نشدن این هدف رئیس‌ جمهور نبوده است.»

مطالب مرتبط:

صحبت‌های بایدن در حالی مطرح می‌شود که کاخ سفید در هفته‌های اخیر فشارهای زیادی را بر فیس بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی وارد کرده است و آن‌ها را متهم به انتشار اطلاعات نادرست درباره واکسن کرونا کرده است. ویوک مورتی (Vivek Murthy)، جراح کل ایالات متحده آمریکا، روز پنجشنبه توصیه‌هایی را برای پلتفرم‌های فناوری، افراد، متخصصان سلامت، محققان، روزنامه‌نگاران و دولت‌ها منتشر کرد که در بخش مربوط به پلتفرم‌ها پیشنهادهایی برای نظارت بیشتر بر روی انتشار اخبار و اطلاعات جعلی و نادرست در شبکه‌های اجتماعی ارائه شده است.

مورتی به گزارشگران گفته است: «پلتفرم فیس بوک ما را تشویق به اشتراک‌گذاری محتواهایی می‌کند که ممکن است دقیقاً درست نباشند؛ اما الگوریتم‌ها به ما می‌گویند که بسیاری از این محتواها حاوی اطلاعات غلط و نادرست هستند.» البته روزن در پست وبلاگی خود گفته است که فیس بوک اقداماتی در جهت پیشنهادات مورتی انجام داده است.

همچنین سخنگوی فیس‌ بوک روز جمعه گفت که «اتهامات» هرگز توسط واقعیت‌ها پشتیبانی نمی‌شوند. البته در این بین، چند نفر از اعضای جمهور‌خواه کنگره نیز، نگرانی‌های خود را درباره تلاش‌های کاخ سفید بیان کرده‌اند؛ برای مثال، کن بوک (Ken Buck) نماینده مجلس گفته است: «کاخ سفید با فیس بوک تبانی کرده تا آمریکایی‌ها را سانسور کند.» کاخ سفید هنوز به این صحبت‌ها پاسخی نداده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.