اشتراک FSD تسلا به صورت ماهانه برای خرید موجود شد - تکفارس 
اشتراک FSD تسلا به صورت ماهانه برای خرید موجود شد - تکفارس 

اشتراک FSD تسلا به صورت ماهانه برای خرید موجود شد

محمدحسین فرقانی
۲۷ تیر ۱۴۰۰ - 11:11
تسلا

شرکت تسلا به‌تازگی تصمیم به فروش پکیج‌های اف اس دی (FSD؛ Full Self Driving) خود به‌صورت اشتراک‌های ماهیانه به قیمت ۱۹۹ دلار (در هر ماه) گرفته است. به گفته‌ی صفحه‌ی پشتیبانی وب‌سایت این شرکت، دارندگان محصولات تسلا که پیش از این پکیج Enhanced Autopilot این شرکت – که توزیع و فروش آن دیگر ادامه پیدا نکرد – را خریداری کرده بودند، می‌توانند پکیج اف اس دی را با تخفیفی صد دلاری و به قیمت ۹۹ دلار در هر ماه، خریداری نمایند.

تا پیش از این دارندگان تسلا مجبور بودند برای دسترسی به پکیج اف اس دی یک بار و برای همیشه، ۱۰٫۰۰۰ دلار پرداخت نمایند تا همواره به ویژگی‌های اف اس دی دسترسی داشته باشند. اشتراک ماهانه به کاربران این اجازه را می‌دهد تا بدون تعهد طولانی‌مدت، ویژگی‌های اف اس دی را برای خودشان تست کنند و با توجه به شرایط موجود در وب‌سایت تسلا، می‌توانند هر زمانی که می‌خواهند، اشتراک اف اس دی شان را لغو نمایند.

مطالب مرتبط:

تسلا رودستر

تنها دستگاه‌های تسلائی که مجهز به کامپیوتر هارددرایو اف اس دی نسخه ۳٫۰ (HW3) هستند، توانایی خرید این اشتراک ماهانه را دارند؛ دارندگان سایر دستگاه‌های تسلا مجبورند برای دسترسی به این اشتراک، مبلغ ۱۵۰۰ دلار بپردازند تا اتومبیل‌شان مجهز به این سیستم گردد.

چند سالی می‌شود که ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، قول سرویس اشتراکی اف اس دی را به علاقه‌مندان این شرکت می‌دهد و این شرکت سرانجام در اوایل ماه جاری، اقدام به ارسال به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای نسخه‌ی بتای اف اس دی ۹ کرد. لازم به ذکر است نرم افزار اف اس دی لزوما یک اتومبیل تسلا را قادر به رانندگی بدون راننده‌ی خود نمی‌کند و هم‌چنان به حضور راننده در درون خودرو نیاز است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید