ًهوآوی P50 احتمالاً در ماه جاری معرفی خواهد شد - تکفارس 
ًهوآوی P50 احتمالاً در ماه جاری معرفی خواهد شد - تکفارس 

ًهوآوی P50 احتمالاً در ماه جاری معرفی خواهد شد

مهدی ملکی
۲۷ تیر ۱۴۰۰ - 08:41
هوآوی P50

طبق گفته یکی از افشاگرانی که ادعا می‌کند اطلاعات جدیدی را مستقیماً از هوآوی دریافت کرده است، نسخه پایه هوآوی P50 در تاریخ ۷ مرداد ۱۴۰۰ (۲۹ جولای سال جاری میلادی) درون چین به صورت رسمی معرفی خواهد شد. به این ترتیب اگر این گزارش صحت داشته باشد، این دستگاه به اولین محصولی از خانواده گوشی‌های مبتنی بر اسنپدراگون ۸۸۸ تبدیل می‌شود که شبکه ۴G را ارائه می‌دهد.

پیش‌تر نیز احتمالاتی مبنی بر این موضوع در فضای مجازی منتشر شده بود. برخی از منابع و خبرگزاری‌ها تصور می‌کنند که هوآوی به دلیل کمبود تراشه‌های سری کایرین، دست به چنین اقدامی زده است. اشاره به ماه آگوست برای عرضه نیز ظاهراً این شایعات جدید را هم‌راستا با گزارش‌های قدیمی‌تر قرار می‌دهد.

جدای از این ما تاکنون اطلاعات زیادی درباره هوآوی P50 پرو نشنیده‌ایم اما اگر باری دیگر به گزارش‌های قدیمی بازگردیم، می‌توان مشاهده کرد که ظاهراً این دستگاه ابتدا با پردازنده کایرین ۹۰۰۰ عرضه می‌شود و سپس در ادامه به دلیل کمبود تراشه، به سمت استفاده از اسنپدراگون ۸۸۸ حرکت می‌کند.

شاید این تصور به وجود آید که تنها دلیل کمبود تراشه‌های مورد نیاز هوآوی، همه‌گیری بیماری کرونا و عواقب آن محسوب می‌شود اما این شرکت از مدت‌ها پیش با چنین مشکلی مواجه بوده است.

هوآوی P50

در ماه می سال ۲۰۱۹، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده ضربه اصلی خود را به هوآوی وارد کرد. او این شرکت چینی را در لیست سیاه آمریکا قرار داد تا حداکثر فشار ممکن به هوآوی وارد شود. با این وجود، در سال ۲۰۲۰،‌ هوآوی از سامسونگ پیشی گرفت و به بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند جهان تبدیل شد.

این رکورد، ادعای قدیمی شرکت را در رسیدن به چنین جایگاهی تأیید کرد. تنها حدود یک سال بعد، نه‌تنها هوآوی جایگاه اول صنعت خود را از دست داده است، بلکه حتی در بین ۵ شرکت برتر گوشی‌های هوشمند قرار ندارد. چنین مواردی لطمه بزرگی به هوآوی و پیکره زنجیره تامین کالای آن وارد کرده است.

افزون بر ممنوعیت استفاده از سیستم عامل اندروید شرکت گوگل، همکاری با برخی تولید کنندگان یا در واقع واردات موارد مورد نیاز برای ساخت تراشه‌های این شرکت به این شکل محدود شده است. شما می‌توانید تحلیل سقوط هوآوی، نکات مثبت و منفی این اقدام را در این لینک مطالعه کنید.

هوآوی مدتی پیش یک ویدیوی تبلیغاتی از این گوشی جدید منتشر کرد که شما می‌توانید آن را در این صفحه مشاهده کنید. سری P50 از یک سنسور دوربین ۱ اینچی IMX800 سونی استفاده خواهد کرد و سیستم دوربین چهارگانه پشت آن قادر به ثبت تصاویر از فاصله ۱۸ میلیمتر تا ۱۲۵ میلیمتر خواهد بود. امکان بزرگنمایی ۵ برابر برای عکس‌برداری از سوژه‌های دور هم وجود خواهد داشت.

متاسفانه مدت زمان این ویدیو تنها ۴۵ ثانیه است اما بسیاری از رندرهای پیشین را تایید می‌کند و نشان می‌دهد که این شرکت نیز همچون سامسونگ در پنهان‌سازی محصولاتش موفق عمل نمی‌کند.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.