توییتر کپشن را به توییت های صوتی اضافه می کند - تکفارس 
توییتر کپشن را به توییت های صوتی اضافه می کند - تکفارس 

توییتر کپشن را به توییت های صوتی اضافه می کند

حامد شهرزاد
۲۵ تیر ۱۴۰۰ - 10:03
twitter

توییتر در روز پنجشنبه اعلام کرد که این شرکت در حال پخش کپشن برای توییت‌های صوتی است. توییتر برای اولین بار توئیت‌های صوتی را در ژوئن سال ۲۰۲۰معرفی کرد، اما در آن زمان سریعاً توسط کاربران این پلتفرم به دلیل نداشتن کپشن مورد انتقاد قرار گرفت.

در بالا تصویری از کپشن‌ها و نماد سی سی موجود در وب نشان داده شده است که از یک توییت صوتی که هنگام نوشتن این مقاله ایجاد شده، گرفته شده است.

اکنون، وقتی در توییتر توییت صوتی ایجاد می‌کنید (کاری که اکنون می‌توانید فقط در برنامه آی او اس انجام دهید)، کپشن‌ها به صورت خودکار به زبان‌های پشتیبانی شده تولید می‌شوند که عبارتند از انگلیسی، ژاپنی، اسپانیایی، پرتغالی، ترکی، عربی، هندی، فرانسوی، اندونزیایی کره‌ای و ایتالیایی.

برای دیدن کپشن‌های یک توییت، می‌توانید روی نماد سی سی در گوشه سمت راست بالای پنجره توییت صوتی کلیک کنید یا ضربه بزنید. توییتر به د ورج در این مورد گفته است که کپشن‌ها فقط در توییت‌های صوتی جدید وجود دارد، بنابراین نمی‌توانید آن‌ها را در کپی‌های قدیمی مشاهده کنید.

مطالب مرتبط:

همچنین می‌توانید به طور همزمان به یک توییت صوتی گوش دهید و کپشن‌ها را دنبال کنید، هرچند ممکن است برخی از این توییت‌های صوتی در نهایت حذف خودکار شوند. در این صورت بهتر است شخص مورد نظر را در توییتر دنبال کنید تا بتوانید به توییت‌های موقت وی نیز گوش دهید.

وقتی ویژگی توییت‌های صوتی معرفی شد، همچنین مشخص شد که در آن زمان تیم ویژه‌ای برای دسترسی به مشکلات این ویژگی در توییتر وجود ندارد. در عوض، کارمندان مجبور بودند وقت خود را برای رسیدگی به کار‌های مربوط به این ویژگی داوطلب کنند. این شرکت از همان زمان این موضوع را برطرف کرده و اعلام کرده است که تیم‌هایی را برای تمرکز بر این ویژگی در ماه سپتامبر تشکیل داده است.

گورپریت کور که رئیس دسترسی جهانی توییتر است، در بیانیه‌ای گفت:

به عنوان بخشی از کار‌های مداوم ما برای دسترسی توییتر به همه، ما در حال انتشار کپشن‌های خودکار برای توییت‌های صوتی در سیستم عامل آی او اس هستیم. اگرچه هنوز زود است و می‌دانیم که این ویژگی در ابتدا عالی نخواهد بود، این یکی از اقدامات بسیاری است که ما برای گسترش و تقویت قابلیت دسترسی در سراسر خدمات خود انجام می‌دهیم و ما مشتاقانه منتظر ادامه پیشروی خود برای ایجاد یک سرویس کاملاً فراگیر هستیم.

توییتر همچنین کپشن‌هایی را در توییتر اسپیس، اتاق‌های صوتی اجتماعی خود که مانند کلاب هاوس است، ارائه می‌دهد.

بزرگترین فایده این ویژگی برای کاربران فارسی زبان این است که به راحتی می‌توانند از کپشن‌های توییت‌های صوتی به عنوان زیرنویس استفاده کنند تا راحت‌تر منظور توییت منتشرشده توسط یک فرد با زبان دیگر را متوجه شوند. همچنین امیدواریم توییتر ویژگی مشابه ترجمه کپشن‌های یوتیوب را به پلتفرم خود اضافه کند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید