شیائومی اکنون دومین سازنده برتر گوشی هوشمند دنیاست - تکفارس 
شیائومی اکنون دومین سازنده برتر گوشی هوشمند دنیاست - تکفارس 

شیائومی اکنون دومین سازنده برتر گوشی هوشمند دنیاست

افشین نوری
۲۵ تیر ۱۴۰۰ - 09:48
شیائومی

در حالیکه هواوی به خاطر تحریم‌های آمریکا، از صحنه رقابت جهانی گوشی‌های هوشمند خارج شده است، سایر شرکت‌های چینی، از جمله شیائومی، از این فرصت بهترین استفاده را کرده‌اند و گزارش امروز موسسه Canalys هم این موضوع را تائید کرده است.

مطالب مرتبط:

طبق جدیدترین گزارش موسسه تحقیقاتی Canalys، شیائومی در سه ماهه دوم امسال، دومین سازنده برتر گوشی هوشمند دنیا از نظر میزان فروش بوده است.

همانطور که در تصویر  زیر مشاهده می‌کنید، سامسونگ با داشتن ۱۹ درصد از سهم بازار همچنان در صدر قرار دارد و شیائومی با فاصله بسیار اندک از آن و با سهم بازار ۱۷ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفته است.

شیائومی

اما نکته جالب اینکه، میزان فروش گوشی‌های شیائومی در آمریکای لاتین بیش از ۳۰۰ درصد، در آفریقا بیش از ۱۵۰ درصد و در اروپا حدود ۵۰ درصد رشد داشته است. همچنین، قیمت میانگین هر گوشی این شرکت همچنان ۴۰ درصد کمتر از قیمت میانگین هندست‌های سامسونگ و ۷۵ درصد کمتر از قیمت میانگین آیفون‌های اپل بوده است. البته شیائومی اخیراً گوشی‌های پرچمدار بیشتری معرفی کرده و امیدوار است که در آینده نیز تعداد آن‌ها را افزایش دهد.

موسسه Canalys در گزارش خود گفته است که هدف بعدی شیائومی، افزایش فروش گوشی‌های رده‌بالایش مانند می ۱۱ الترا خواهد بود، اما از آنجائیکه شرکت‌هایی مانند اوپو و ویوو نیز دقیقاً همین هدف را دنبال می‌کنند، این کار می‌تواند چالش بزرگی برای شیائومی باشد.

به نظر می‌رسد اگر رشد شیائومی با همین سرعت ادامه یابد، این شرکت ممکن است جایگاه نخست برترین سازنده گوشی هوشمند دنیا را از چنگ سامسونگ در بیاورد. اپل در حال حاضر ۱۴ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد، در حالیکه اوپو و ویوو هر کدام ۱۰ درصد از سهم بازار را دارند و بعید است که فعلاً بتوانند رقیب جدی برای شیائومی باشند. درهرحال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که رقابت این غول‌ها به کجا می‌رسد و کدامیک از آن‌ها تبدیل به بزرگترین سازنده گوشی هوشمند دنیا می‌شود.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید