آیفون ۱۱ و ۱۲ پرو مکس در سه ماهه گذشته پرفروش ترین بوده اند - تکفارس 
آیفون ۱۱ و ۱۲ پرو مکس در سه ماهه گذشته پرفروش ترین بوده اند - تکفارس 

آیفون ۱۱ و ۱۲ پرو مکس در سه ماهه گذشته پرفروش ترین بوده اند

حامد شهرزاد
۲۵ تیر ۱۴۰۰ - 09:34
اپل آیفون ۱۲

به تازگی یک گزارش تحقیقاتی منتشر شده است که نحوه فروش آیفون‌ها در سه ماهه مالی سوم اپل را تحلیل کرده است. این گزارش که از شرکای تحقیق در مورد علایق مشتریان منتشر شده است، حاکی از آن است که تقریباً تمامی مدل‌های آیفون در طی ماه های‌آوریل تا ژوئن فروخته شده اند. بخشی از این تحقیق بررسی ۵۰۰ مشتری اپل بود که در دوره‌آوریل تا ژوئن یک محصول اپل خریداری کرده اند. این دستگاه‌های خریداری شده شامل آیفون، آیپد، رایانه مک یا اپل واچ است.

با کاهش محدودیت‌های همه‌گیری ویروس کرونا، اپل شاهد فروش آیفون‌های خود به مقدار بیشتر و همچنین افزایش فروش مدل های‌گران قیمت بود. در آن واحد، مشتریان در حال خرید و فروش تلفن‌های جدیدتر بودند، در حالی که فروشگاه‌های اینترنتی و غیر حضوری اپل تقریباً دو برابر میزان فروش آیفون را دیده اند. این تغییر به سمت مدل های‌گران قیمت، میانگین خرده فروشی هم وزن ایالات متحده را به ۸۶۹ دلار افزایش داد.

مطالب مرتبط:

جاش لوویتز، شریک و بنیانگذار شرکای تحقیق در مورد علایق مشتریان گفت:

اپل با وجود ظهور ویروس همه گیر کرونا بسیار خوب عمل کرد. افزایش هزینه‌های مصرف‌کنندگان در ارتباط با تغییر رویه مصرف‌کنندگان به سمت مدل های‌گران قیمت آیفون یک پدیده نسبتاً قابل توجه است، زیرا این افراد تلفن‌های قدیمی خود را کنار می‌گذارند و برای خرید این آیفون‌ها بیشتر در مکان‌های خرده فروشی خود اپل خرید می‌کنند. به عنوان یک نتیجه، ما تخمین می‌زنیم که آنالوگ قیمت متوسط فروش -که اپل دیگر آن را به صورت رسمی اعلام نمی‌کند- در سه ماهه گذشته افزایش یافته است.

در بین دستگاه‌های مورد بررسی، آیفون ۱۲ پرو مکس و آیفون ۱۱ پرفروش‌ترین مدل‌ها بودند که هر دو ۲۳ درصد از سهم آیفون‌های خریداری شده توسط شرکت‌کنندگان در نظر سنجی را تشکیل می‌دهند. هر چهار مدل آیفون ۱۲ ۶۳ درصد آیفون‌ها را تشکیل می‌دهند. در انتهای دیگر طیف، کم محبوب‌ترین مدل‌های این سه ماهه، آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۰ آر بودند. هر کدام فقط ۵ درصد از خریدکنندگان را تشکیل می‌دادند.

شرکای تحقیق در مورد علایق مشتریان گزارش می‌دهد که میانگین عمر آیفون‌هایی که در آن معامله می‌شد، کمی کاهش یافته است. در سه ماهه سوم مالی، ۳۷ درصد از خریداران ۲ سال یا کمتر تلفن قبلی داشتند، در حالی که ۳۰ درصد از آن‌ها سه سال یا بیشتر تلفن‌های خود را داشتند. در طول دوازده ماه منتهی به مارس ۲۰۲۱، این تعداد به ترتیب ۳۵ درصد و ۳۴ درصد است.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.