Canalys: بازار رایانه در سه ماهه دوم امسال ۱۳ درصد رشد کرده است - تکفارس 
Canalys: بازار رایانه در سه ماهه دوم امسال ۱۳ درصد رشد کرده است - تکفارس 

Canalys: بازار رایانه در سه ماهه دوم امسال ۱۳ درصد رشد کرده است

افشین نوری
۲۲ تیر ۱۴۰۰ - 09:56
Canalys: بازار رایانه در سه ماهه دوم امسال ۱۳ درصد رشد کرده است - تکفارس 

موسسه تحقیقاتی Canalys در جدیدترین گزارش خود، میزان فروش جهانی رایانه‌ شخصی (PC) در سه ماهه دوم امسال را منتشر کرده است. بخش رایانه شخصی شامل دستگاه‌هایی مانند کامپیوترهای دسکتاپی، لپ تاپ‌ها و کروم بوک‌ها می‌شود.

مطالب مرتبط:

طبق این گزارش،  در سه ماهه دوم امسال در مجموع ۸۲.۳ میلیون رایانه شخصی عرضه شده است که  نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۳ درصد رشد داشته است. لنوو با عرضه ۲۰ میلیون دستگاه در سه ماهه دوم امسال، در مقایسه با ۱۴.۷ میلیون دستگاه سه ماهه نخست امسال، در صدر قرار گرفته و نسبت به سال گذشته رشد ۱۴.۷ درصدی را تجربه کرده است. سهم لنوو از بازار رایانه شخصی در سه ماهه دوم امسال، ۲۴.۳ درصد بوده است. اما در رتبه دوم شرکت اچ پی با سهم بازار ۲۲.۶ درصد قرار گرفته است که توانسته با فروش حدود ۱۸.۶ میلیون دستگاه، رشد ۲.۸ درصدی را نسبت به سال گذشته رقم بزند.

رایانه‌

شرکت Dell نیز با سهم بازار ۱۷ درصدی و فروش ۱۳.۹ میلیون دستگاه، در جایگاه سوم قرار گرفته است. اپل با فروش ۶.۴ میلیون دستگاه و سهم ۷.۸ درصدی و ایسر با سهم ۷.۳ درصدی به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم جای گرفته‌اند. بقیه شرکت‌ها نیز در مجموع با سهم بازار ۲۱ درصدی و فروش ۱۷.۳ میلیون دستگاه، در رده بعدی قرار گرفته‌اند.

رایانه‌

افزایش فروش رایانه های شخصی در این مدت، عمدتاً مربوط به فروش‌های تجاری این دستگاه‌ها می‌شود. پیش‌بینی می‌شود در ادامه سال، میزان فروش این دستگاه‌ها در بخش مصرف‌کنندگان عادی کاهش یابد، اما در بخش تجاری شاهد رشد فروش آن‌ها باشیم. از طرفی، محدودیت‌های موجود در زنجیره تامین این دستگاه‌ها، تولید آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده است و در اغلب موارد منجر به تاخیر در عرضه آن‌ها شده است.

بازار رایانه شخصی احتمالاً از سال آینده و با عرضه کامپیوترهای مجهز به چیپست M1 اپل، شاهد فروش‌های قدرتمندتری خواهد بود. ما همچنین شاهد انتشار به‌روزرسانی‌های جدیدی برای سیستم‌عامل‌های کروم‌ او اس، مک او اس و ویندوز ۱۱ خواهیم بود و این موضوع مسلماً به فروش رایانه‌های شخصی کمک خواهد کرد.

منبع» GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید