فیس بوک از سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری روی خالقان محتوا خبر داد - تکفارس 
فیس بوک از سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری روی خالقان محتوا خبر داد - تکفارس 

فیس بوک از سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری روی خالقان محتوا خبر داد

افشین نوری
۲۴ تیر ۱۴۰۰ - 12:01
فیس بوک از سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری روی خالقان محتوا خبر داد - تکفارس 

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، دیروز اعلام کرد که این شرکت برنامه‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری روی محتواهای تولیدشده توسط خالقان محتوا در فیس بوک و اینستاگرام دارد. به نظر می‌رسد فیس بوک تلاش می‌کند تا پلتفرم‌های خودش را همچنان برای تولیدکنندگان محتوا و کاربران جذاب نگه دارد.

مطالب مرتبط:

زاکربرگ در بیانیه خود گفته است:

ما می‌خواهیم بهترین پلتفرم‌های دنیا را برای میلیون‌ها خالق محتوا ایجاد کنیم. به همین‌منظور ما قصد داریم تا بیش از ۱ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم. سرمایه‌گذاری ما روی تولیدکنندگان محتوا چیزی جدیدی نیست، اما ما بسیار هیجان‌زده هستم که می‌توانیم این کار را بیش از پیش گسترش دهیم. به‌زودی شما را در جریان جزئیات آن قرار خواهم داد.

فیس بوک

همچنین کانال نیوز روم فیس بوک، جزئیات بیشتری در این‌باره منتشر کرده و گفته است:

این سرمایه‌گذاری، شامل برنامه‌های تشویقی جدیدی خواهد بود که به خالقان برتر محتوا که از ابزارهای خلاقانه خود استفاده کرده باشند پرداخت خواهد شد. ما همچنین بودجه‌هایی برای تولیدکنندگان محتوا در نظر گرفته‌ایم تا به‌راحتی بتوانند محتواهای موردنظر خود را تولید کنند. هدف ما کمک کردن به خالقان بیشتری است تا بتوانند موفقیت‌های مستمر و طولانی‌مدتی را برای اپلیکیشن‌های ما به ارمغان بیاورند.

اولین سری این مشوق‌ها برای تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام، فقط از طریق دعوتنامه ارائه خواهد شد. همچنین به خالقان محتوا به‌خاطر قرار دادن تبلیغات IGTV در ویدیوهای خود پول پرداخت خواهد شد و آن‌ها همچنین می‌توانند در صورت رسیدن به بازدیدهای مشخصی در ویدیوهای زنده، مشوق‌هایی دریافت کنند. ضمناً در تابستان امسال یک بسته تشویقی برای ویدیوهای ریلز (Reels) ارائه خواهد شد که خالقان خواهند توانست برای ریلزهایی که منتشر می‌کنند پولی به‌عنوان مشوق دریافت کنند.

فیس بوک و اینستاگرام تحت تاثیر رشد چشمگیر تیک تاک در سال‌های اخیر قرار گرفته‌اند. فیس بوک امیدوار است که با تشویق کاربران و خالقان محتوا برای ایجاد محتوا برای پلتفرم‌های این شرکت، از عرصه رقابت باز نماند.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید