وان پلاس: تراشه های تلفن های هوشمند اخیر برای بسیاری از برنامه ها بیش از حد قوی هستند - تکفارس 
وان پلاس: تراشه های تلفن های هوشمند اخیر برای بسیاری از برنامه ها بیش از حد قوی هستند - تکفارس 

وان پلاس: تراشه های تلفن های هوشمند اخیر برای بسیاری از برنامه ها بیش از حد قوی هستند

حامد شهرزاد
۲۲ تیر ۱۴۰۰ - 08:55
وان پلاس: تراشه های تلفن های هوشمند اخیر برای بسیاری از برنامه ها بیش از حد قوی هستند - تکفارس 

وان پلاس هفته گذشته درگیر یک جنجال (ناخوشایند) شد که مربوط به پوسته نرم‌افزار آن، اکسیژن او اس بود. رابط کاربری این شرکت قدرت پردازشی بسیاری از محبوب‌ترین برنامه‌ها را برای استفاده روزمره در وان پلاس ۹ و وان پلاس ۹ پرو محدود می‌کند. این موضوع با اعتراضات کاربران مواجه شده است.

امروز وان پلاس در یک توییت به طور بهتر و دقیق‌تر توضیح داده است که چرا چنین کار ناخوشایندی را انجام می‌دهد. این قطعاً متن طولانی‌تری نسبت به پاسخ کوتاهی است که این شرکت هفته گذشته منتشر کرده است، اما مطمئن نیستیم که این کار هم لطفی به شرکت کرده باشد.

در پایین مطلب منتشرشده توسط وان پلاس آورده شده است:

در سال‌های اخیر، عملکرد تراشه‌های گوشی‌های هوشمند به جایی رسیده است که در بسیاری از برنامه‌ها از جمله رسانه‌های اجتماعی، مرورگر‌ها و حتی برخی از بازی‌های سبک، قدرت پردازشی آن‌ها اغلب در چنین مواردی بیش از حد قدرتمند و پرمصرف است. با توجه به این نکته، تیم ما توجه خود را از ارائه صرفاً قدرت پردازشی خالص به سمت ارائه عملکردی که از دستگاه‌های ما انتظار دارید معطوف کرده است.

سیاست جدید شرکت ما علاوه بر آنکه مصرف باتری و اتلاف گرما را کاهش می‌دهد، باعث عمر بیشتر دستگاه می‌شود. به عبارت دقیق‌تر، ما می‌خواهیم هر برنامه را با مناسب‌ترین عملکرد مورد نیاز خود مطابقت دهیم.

مطالب مرتبط:

ادامه مطلب منتشرشده توسط وان پلاس مواردی که پایگاه خبری انندتک هفته گذشته مشاهده کرد را تأیید می‌کند. البته چنین سیاستی تنها ظاهراً مصرف انرژی را کاهش داده و اتلاف گرما را بهبود می‌بخشد. در عمل شاهد اتفاقات دیگری هستیم.

اول، با توجه به توییت زیر از نویسنده مقاله انندتک، بهبود عملکرد باتری با استفاده از این طرح بسیار کم است و قابل توجه نیست. در واقع، کاهش سرعت اجرای نرم‌افزار‌های مختلف تنها باعث هدر رفتن وقت کاربر و در نهایت استفاده بیشتر از تلفن همراه و به تبع مصرف بیشتر باتری خواهد شد.

در توییت انندتک آمده است که:

باتری وان پلاس ۹ پرو: ویوالدی با حداکثر عملکرد اما بدون محدودیت با نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش ۶۰ هرتز در تست وب ۱۱ ساعت و ۵۶ دقیقه دوام می‌آورد، کروم با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز حدود ۱۱ ساعت و ۵۹ دقیقه دوام می‌آورد. باعث می‌شود از خود بپرسید آیا این ویژگی ارزشش را دارد یا نه.

دوم، راه حل دیگری وجود دارد که یک شرکت در صورت عدم رضایت از شارژ باتری دستگاه‌های خود به آن دسترسی دارد و آن عرضه تلفن‌های همراه خود با باتری بزرگتر است.

سوم، راه حل‌های پیچیده‌تر (و در نتیجه‌گران، هم از نظر قیمت و هم از نظر فضای مورد نیاز داخل بدنه گوشی هوشمند) برای اتلاف حرارت کارآمدتر و دقیقتر وجود دارد و قطعاً به نظر می‌رسد که وان پلاس یک راه حل نرم‌افزاری انتخاب کرده است. این شرکت برای جبران برخی از خطا‌های سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند خود از اصلاح نرم‌افزاری استفاده کرده است.

بهتر است وان پلاس چنین گزینه‌ای را به صورت اختیاری در رابط کاربری سیستم عامل خود قرار دهد تا کاربران تنها در صورت تمایل از چنین محدودیت قدرت پردازشی استفاده کنند. نظر شما چیست؟ آیا کاهش قدرت پردازشی تراشه‌های گوشی‌های هوشمند برای کاربران سودمند است؟ آیا برای افزایش عمر باتری، استفاده از یک باتری بزرگتر بهتر نیست؟ دیدگاه‌های خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید