بانک های اطلاعاتی «گاو» را به دلیل فروش اطلاعات تجاری سری در دارک وب متهم کردند - تکفارس 
بانک های اطلاعاتی «گاو» را به دلیل فروش اطلاعات تجاری سری در دارک وب متهم کردند - تکفارس 

بانک های اطلاعاتی «گاو» را به دلیل فروش اطلاعات تجاری سری در دارک وب متهم کردند

حامد شهرزاد
۲۰ تیر ۱۴۰۰ - 15:48
بانک های اطلاعاتی «گاو» را به دلیل فروش اطلاعات تجاری سری در دارک وب متهم کردند - تکفارس 

تقریباً چهار سال پس تعطیل شدن آلفا بِی، سازمان‌های خبری همچنان افراد مختلف را به خاطر فعالیت‌های مجرمانه مرتبط با بازار دارک وب جریمه می‌کنند. در روز جمعه، اس ای سی و وزارت دادگستری‌ اتهامات خود را علیه اپوستولوس تروویاس، یک شهروند یونانی اعلام کردند. این دو نهاد ادعا می‌کنند که این شهروند یونانی اطلاعاتی را با استفاده از نام مستعار «گاو نر» در بازار‌های دارک وب منتشر کرده است.

تروویاس به‌ اتهام کلاهبرداری در اوراق بهادار و پولشویی تحت تعقیب قرار گرفته است

با این حال و برخلاف فروشندگان مواد مخدر که در اقدامات قبلی هدف قرار گرفته بودند، مقامات ادعا کردند تروویاس از تالار‌های دارک وب که به انجام معاملات خاص معروف هستند، در حال کلاهبرداری از افرادی بوده است که مایل به خرید یا فروش اطلاعات تجاری سری هستند. وی در ازای دریافت بیت کوین از آن‌ها سوء استفاده کرده است.

وی در آلفا بِی و سایر وب سایت‌های دارک وب مانند دریم مارکت یا نایتمیر مارکت مشغول به فعالیت مجرمانه بوده است و در کیفرخواست ادعا شده که تروویاس نکات سری مربوط به سهام مختلف را در اختیار افراد متعدد قرار داده و در نهایت فروخته است. با این حال، مشتریان وی شامل حداقل یک نماینده آی آر اس و یک مأمور مخفی اف بی آی بودند.

مطالب مرتبط:

در سال ۲۰۱۷، این سند ادعا می‌کند که تروویاس حداقل دو بار در ازای دریافت بیت کوین، اطلاعات مربوط به درآمد سهام را به نماینده آی آر اس داده است. این اطلاعات از گزارش‌های سه ماهه درآمد شرکت‌های مختلف بدست آمده است، اگرچه اسناد نشان می‌دهد تروویاس برخی از داده‌های یکی از گزارش‌ها را با اطلاعات خود مخلوط کرده است.

اپوستولوس تروویاس ملقب به گاو نر، متهم فروش نکات مربوط به سهام است که براساس اطلاعات داخلی، سری و غیر عمومی در مورد ناشران خاص اوراق بهادار به دست آورده است و افراد مختلف می‌توانستند آن‌ها را بصورت جداگانه خریداری کنند. وی به صورت هفتگی یا به صورت ماهانه با قیمت‌های تقریباً ۲۹٫۹۵ دلار برای هر نوبت تا تقریباً ۳۲۹٫۹۵ دلار برای اشتراک ماهانه اطلاعات مختلفی را در اختیار متقاضیان قرار می‌داده است.

این فرد فروش ده‌ها اطلاعات شخصی، تقریباً سه برنامه هفتگی و تقریباً سه برنامه ماهانه را برای مجموعاً تقریباً ۴۵ معامله از طریق بازار آلفا بِی به پایان رساند.

از اواخر سال ۲۰۲۰، سازمان‌های مختلف فدرال ایالات متحده آمریکا ادعا کردند تروویاس در تلاش بود وب سایت دارک وب خود را بسازد، احتمالاً به این دلیل که بازار‌هایی که وی استفاده می‌کرد مدام تعطیل بودند. در اسناد اس ای سی و دی او جی اشاره‌ای به بازداشت شدن این مرد نشده است.

با این حال، پایگاه خبری پی سی مگ به سندی مبنی بر پیگیری استرداد پس از دستگیری وی در پرو اشاره کرد. وزارت دادگستری وی را به‌اتهام یک فقره کلاهبرداری در اوراق بهادار که مجازات حداکثر ۲۵ سال زندان دارد و همچنین یک فقره پولشویی با حداکثر مجازات ۲۰ سال زندان متهم کرده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.